Waarom zijn paarden bang voor pony's?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bagira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 21:51

Gisteren tijdens de les heb ik dat duidelijk gemerkt. De paard wordt bang, ik word bang)) De instructeur zei dat ik strenger moet zijn en doorrijden, maar in de hoek ( waar stan pony's ) lukt mij niet..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 22:35

Je topic heb je geopend op aangespannen rijden. Daar hoort het niet thuis. Ik verplaats het naar manege praat.
AR → MA

M0N5T3R

Re: Waarom zijn paarden bang voor pony's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 22:42

Paarden zijn niet bang voor pony's. Misschien vond dat paard de pony's niet leuk of was er iets engs. Misschien een keer je paard laten kijken naar de pony's om te laten zien dat er niks engs aan is.

Bagira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 08:43

We zijn met 5 paarden op de les en alle 5 was echt bang..

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 08:54

Ze zullen elkaar vast aan gestoken hebben. Als 1 wat engs ziet denken ze vaak "allemaal" dat het eng moet zijn.
Mijn merrie vind het juist erug interessant dat kleine spul.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 09:00

Paarden zijn vaak niet bang voor ponys hoor.

Zo als hier boven al gemeld.

Probeer is rustig er heen te stappen en te laten zien dat het niet eng is.
Verder met rijden goed je buiten teugel er aan binnen been wat strenger en proberen er langs te rijden.
En dan mag je best is heel streng zijn hoor!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 09:03

Paarden bang voor pony's? Wie heeft je dat wijs gemaakt?
Een pony is gewoon hetzelfde als hun hoor maar kleiner (dus ze kunnen prima communiceren) mijn paard zijn beste vriendje is zelfs een pony :D

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 09:03

Nou, mijn paard kan zich behoorlijk aanstellen om shetten. Heeft zelf jarenlang met een shet in de wei gestaan, maar als er ineens zwarte shetties in een weiland staan waar eerst geen shetties stonden kan hij echt gaan lopen blazen en huppelen.
Hoewel hij dan niet echt bang is maar het eerder een combo van spannend en vervelende dag is.
Gewoon negeren en doorrijden ;)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 09:21

Hier ook paarden die bang zijn voor shets.Thuis staat er ook ene mee op de wei die is niet eng.Maar als ik buiten rij en ik kom een shet tegen dan plak ik tussen de rij bomen .No way dat ze die vlakbij passeert.Geen idee hoe dat komt.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:55

Mijn paard is bang voor andere paarden die op hem af rennen.. geen idee waarom, misschien ooit iets naars meegemaakt. Het gaat steeds beter, hij ontdekt steeds meer dat ze hem niet komen opvreten :Y).
Paardlief vind shetjes juist helemaal fantastisch.

Gewoon, als het geen paniek is, doorrijden en niet teveel aandacht aan schenken. Is het echt eng dan misschien een extra klopje en wat geruststellen :)

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 21:33

Ik reed op de manege ooit op een groot paard in een les met vooral kleine pony's. Dat voelde nogal 'groot', gelukkig was er later plaats in de echte paardenles (op die manege werden de lessen niet alleen op niveau, maar ook op pony/paard ingedeeld).
Dat paard leek om de een of andere reden echt een gloedhekel aan de kleine pony's te hebben en ging er letterlijk achteraan, vooral in galop. Doodeng vond ik dat, want ik hield er niks aan. Maar misschien had hij helemaal geen hekel aan pony's, misschien wilde hij alleen maar per se voorop lopen, en liep het kleine grut hem in de weg. Bedenk ik me nu.