Florida van Bureveld

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chantalvl

Florida van Bureveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 11:53

Afgelopen februari hebben we Florida (Verdi x Tolando) gekocht. Het was de bedoeling om met haar te springen, maar we zijn er achter gekomen dat we dressuren ook best leuk vinden! Dit filmpje is van een wedstrijd vorige maand, waar we 2x tweede zijn geworden.
Ondertussen heb ik een dressuurzadel gekocht (misschien dat er dan nog iets te redden is aan mijn houding := ) en gaan we morgen weer op wedstrijd.
Volgende maand hopen we ons eerste springconcours te rijden.

En voordat iedereen los barst over mijn houding: Yes I know.

Er was ook veel wind, dus je kan beter je geluid uit zetten.
Laatst bijgewerkt door chantalvl op 12-09-15 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

FriesWytske

Re: Florida van Bureveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 11:55

Filmpje is privé

chantalvl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 11:56

FriesWytske schreef:
Filmpje is privé

Hmm. Ik ga kijken hoe ik dat kan veranderen

chantalvl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 11:57

Haha iemand enig idee hoe ik dat aan pas?

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 14:59

Op youtube naar videobeheer en dan kan je het aanpassen.

chantalvl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 16:15

Bedankt! Ik heb het aangepast!

vRhijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 22:06

Ondanks dat je zoals je zelf zegt ben gaan ''omscholen'' naar dressuur en er nog wel veel aan te werken valt, vind ik het er iniedergeval wel super ontspannen uit zien!
Probeer inderdaad aan je houding te werken, iets meer gaan zitten en voor het beeld je handen misschien iets meer dragen (lijkt of je ze wat te veel laat ''hangen'').

Ik vind jullie een leuke combinatie, veel succes verder :D!

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 22:31

Prik je je paard expres zo vaak met je spoortje? Ik zie je ipv been geven continu je sporen tegen je paard aantikken. Zo niet; misschien is het handiger om je sporen achterwege te laten tot dat je een stille beenhouding hebt. Is op deze manier erg vervelend voor het paard.

Probeer ook wat rustiger licht te rijden en goed op je benen te blijven staan. Het lijkt nu alsof je erg omhoog komt en net zo hard terug valt in het zadel.

Verder een ontzettend leuk dier en jullie komen er samen wel! Succes :)

chantalvl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 08:51

vRhijn schreef:
Ondanks dat je zoals je zelf zegt ben gaan ''omscholen'' naar dressuur en er nog wel veel aan te werken valt, vind ik het er iniedergeval wel super ontspannen uit zien!
Probeer inderdaad aan je houding te werken, iets meer gaan zitten en voor het beeld je handen misschien iets meer dragen (lijkt of je ze wat te veel laat ''hangen'').

Ik vind jullie een leuke combinatie, veel succes verder :D!

Klopt! M'n houding is echt waardeloos. Ik heb een hele slechte rug, dus ben eigenlijk nog op zoek naar een fijn zadel waardoor ik iets minder last heb. Is niet helemaal een excuus hoor, moet er ook gewoon aan werken.

chantalvl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 08:54

Tribunals schreef:
Prik je je paard expres zo vaak met je spoortje? Ik zie je ipv been geven continu je sporen tegen je paard aantikken. Zo niet; misschien is het handiger om je sporen achterwege te laten tot dat je een stille beenhouding hebt. Is op deze manier erg vervelend voor het paard.

Probeer ook wat rustiger licht te rijden en goed op je benen te blijven staan. Het lijkt nu alsof je erg omhoog komt en net zo hard terug valt in het zadel.

Verder een ontzettend leuk dier en jullie komen er samen wel! Succes :)

Ik weet dat ik geen stille beenhouding heb, maar zover ik weet prik ik haar niet de hele tijd. Het lijkt inderdaad wel op de video, weet niet wat het is. Merk in ieder geval niet dat m'n paard er op reageerde tijdens het rijden. Ik zal eens iemand vragen om hier op te letten bij mij, ben me er zelf namelijk niet bewust van.

carlijnv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 20:59

Ik vind het er al heel ontspannen uit zien! Erg leuk Florida zo te zien. Ze is het (half) zusje van die van mij (zelfde moeder) en ik heb haar als veulen nog wel gezien. Mocht je het leuk vinden, dan kan ik een foto opsturen als veulen. Foto's van de moederlijn staan in mijn profiel.

Veel succes met haar!

chantalvl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 16:57

carlijnv schreef:
Ik vind het er al heel ontspannen uit zien! Erg leuk Florida zo te zien. Ze is het (half) zusje van die van mij (zelfde moeder) en ik heb haar als veulen nog wel gezien. Mocht je het leuk vinden, dan kan ik een foto opsturen als veulen. Foto's van de moederlijn staan in mijn profiel.

Veel succes met haar!

Wauw dat zou heel leuk zijn!! We moeten nog veel leren, maar het gaat al hartstikke goed!!

carlijnv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 16:13

Je hebt een PB :)

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 16:47

Wat me inderdaad ook opvalt is het onrustig op en neer gaan, paard lijkt ook erg te veren, of heb ik het mis? :D
Ziet er wel ontspannen uit, mooie uitgestrekte draf! :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 16:55

Leuke combi, wel valt me op dat ze in het begin bij de draf rechtsom raar huppelt als je de bocht uitkomt. Lijkt een soort van net niet regelmatig lopen, kijk maar bij 43 seconden. Kan met rijden/aanleuning te maken hebben want ik ga er van uit dat je het paard goed hebt laten keuren voor aankoop.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 18:29

Openingspost voldoet niet aan de regels, daarom hier een slotje. We gaan in overleg met Topic Starter voor een oplossing.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 07:53

RT-HAW --> RIJ-ITP

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:02

Fijn ontspannen beeld zo hoor ;)
En tja je houding je weet het zelf geef je aan dus daar ga ik lekker niet over beginnen ;)

Hopen dat het bter gaat met een dressuur zadel dat doet vaak al wel hoop wonderren ;)

Super leuk dier waar je nog een hoop plezier mee gaat beleven gok ik zo wees er maar zuinig op heeft fijne bewegingen zeker voor een springpaard.!