[VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:45

Zo fijn dat ze goed terecht is gekomen. Natuurlijk helemaal niet fijn dat jij haar hebt moeten laten gaan maar het leven dat ze nu leidt lijkt haar goed te doen.

Te paard een ijsje eten, dat lijkt mij ook wel wat. (Paard heb ik, ijsje is ook wel aan te komen maar te paard een ijsje halen, da's toch weer wat anders.)

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-23 16:38

Maflinger_S: Ja het gaat geweldig met haar. ze was altijd al een gevoelig drinbbelponietje eigenlijk (1.34 of 1.38 hoog maar), maar super sociaal, erg op aandacht gesteld, dol op kinderen echt een dámespaardje. En kijk nou toch, helemaal bedolven onder getuttel en aandacht, poetserij en andere paarden om haar heen. Daar gedijt ze geweldig op, bij mij had ze die kansen allemaal nooit gekregen, ik ben een eenzatig persoon, net als Jaopie dat nogal is. Jaopie is vooral trots, afhoudend, ik wed dat hij een meter groeit als ik hem weer opzadel. De bedoeling is eind deze week. ik zorg dat iemand beeld maakt! Ik ben super gelukkig voor mijn ex-merrietje, ze lijkt echt gelukkig volgens de berichten is ze ook super braaf, vindt alles leuk en iedereen aardig. Voor haar dus een soort tweede jeugd, maar nu wel vol met activiteiten die ik indertijd niet heb doorgezet. ze is precies terecht gekomen in een situatie waarin ik stiekem al die jaren vermoedde dat zij er het beste in terecht zou zijn... dat dat nu door omstandigheden ook zo is gebeurd, nota bene, ontroert me zeer. Nu zeg ik niet stiekemphes in mezelf "Sorry meiske.. als ik nog eens aan haar denk, maar fluister ik ""You go, girl!
Merk op, op de foto, dat de jongedame die er op zit en dat ijsje zit te eten de treugels ook volledig losjes klangs haar hals heeft hangen, ze staat dus geheel relexed losjes stil. Dat maakt mij gelukkig.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 18:32

Mooi hoe je beschrijft dat het zien hoe Khavanna gedijd in haar nieuwe omstandigheden je gelukkig maakt. Niet alleen “you go girl” maar hopelijk ook een beetje “you go Terpentijn”. Je mag best een beetje trots zijn op jezelf over de beslissingen die je hebt genomen en hoe je daarmee omgaat.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 20:26

Daar kan ik me alleen maar helemaal bij aansluiten, bij wat Maflinger zegt, Terpentijn!

Mondy

Berichten: 11829
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 12:36

Oh wat fijn om een update na zo'n tijdje te lezen. Fijn dat ze t zo goed doet

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-23 17:29

Het gaat geweldig met Khava, ze is de jongste daar in de hele groep (de oudste is een Tinker merrie van 36!!!) en er staan nog een aantal van rond de twintig. Ze staat overdag buiten, 's nachts wordt alles naar stal gehaald, er rijden vrijwel alleen jonge meiden op de paarden. Nee het is geen commerciele locatie. het is een vriendin van de goede vriendin die Khavanna mét haar eigen pony in het vrachtwagentje kwam ophalen, haar eigen pony gaat daar gedurende de winter ook heen, die is ca. hetzelfde formaat als Khava, die het overigens uitstekend kan vinden met alle paardjes op locatie. Khava is ook nooit een eenkennige merrie geweest. de paarden ter locatie blijven altijd bij vriendin van A. (mijn vriendin uit Den Haag) tot hun (natuuurlijke) dood. Dat betekent dus ook Khavanna. Jongens, echt, ze had niet beter terecht kunnen komen, wat heb ik- en zij - geluk gehad daarmee. Nou ja geluk, ik heb geluk dat ik zo'n wereldvriendin heb die tegen me zei: Ik kom haar halen, geen zorgen, zorg jij nou maar dat je voor Jaopie wat vindt. Waar vind je zulke vrienden nog?