[VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 23:38

Horseware/Rambo dekens. Passen perfect op onze Connemara's ( brede borst, brede konten... paardenlijven op pony pootjes.. :D )

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 13:43

Vandaag was het niet zo'n beste ochtend. Khavanna was érg lastig te hanteren. Nou was het ook niet het ideale weer... het was zeer stormachtig, en in tegenstelling tot Jaopie, die gewaai niks uitmaakt, reageert Khavanna daar altijd erg nerveuzig en hectisch op. Dat wist ik wel, maar hee, het is herfst, het zal nog wel vaker waaien en stormachtig zijn, als ik haar daarvoor in de wei moeten laten staan kan ik wel aan de gang blijven.
L. en ik haalden haar weer net als de vorige keer samen uit de wei. Ze gaat nu wel makkelijker bij Jaopie vandaan, loopt beter door, en reageert ook niet meer zo hysterisch op de twee andere rennende paarden langzij. Dat verbetert dus wel al snel.
Kwamen we bij de poetsplaats aan, waar al een bak met hooi klaarhing, werd ze enorm gestressed van de om de boerderijhoeken gierende windvlagen. Ze probeerde zelfs omhoog te komen.
L. en ik besloten het er niet op te wagen en haar binnen in een van de stallen te zetten. Nou vergeet het, ze ging het lage staldeurtje absoluut niet door, wat we ook probeerden. ze ging zo in verzet staan trappelen met haar voorbenen dat de kans niet denkbeeldig was dat ze omhoog zou komen en haar hoofd aan de bovenbalk zou gaan stoten. Dat zou een hele verkeerde boodschap zijn!
Toen hebben we een van de grote baanderdeuren geopend en daar liep ze vrij gemakkelijk door de stal in, het hoekje om en de paardenstal in.
Het hooi ging mee naar binnen.

Ze kreeg een uitgebreide poetssessie, en een massagebeurt, fleecedeken op en af, en haar bitloze Micklem hoofdstel een paar keer aan en uit. Dat laatste vond ze helemaal niks, zodra ze het hoofdstel om had en ik de riempjes wilde vastmaken begon ze enorm met haar hoofd te schudden en te slaan. maar no way dat ze daar mee wegkwam, dus ik zette door. Ook hadden we een zadeldek op haar rug gelegd, daar geeft ze dan weer helemaal niks om.
Maar de wind floot door de stalkieren, waar ze weer helemaal gestressed van raakte. Ze poepte zelfs tot 3 x toe dunne vla-achtige groenbruine str.... Toen ik dat ging opruimen met bezem en schepper reageerde ze daar weer helemaal niet op.
Ze komt mij momenteel voor als een 3-jarige 100% groene merrie, zo gedraagt ze zich. Ook raakte ze knap over de rooie toen de stalhond opeens buiten begon te blaffen, L. vroeg nog: ze springt toch niet zo meteen de stal uit, he? Het zijn namelijk lage, open boxen, zonder scheidingswanden of tralies.
Ik zag haar houding en was daar niet zo zeker van, we hielden dus wel het halstertouw vast terwijl we verder gingen met de poetserij en het hoofdstel (dat we óver het halster aandeden voor de zekerheid).
Na een uur geprutsel en gefrutsel vonden we het genoeg op het moment dat ze ietsje kalmer werd.
We brachten haar over het schouwpad door de stormachtige wind terug naar de wei, hetgeen ook nu al rustiger ging. Beiden een lijn aan het halster, man wat valt dat nog tegen hoe groen die zich gedraagt.
Door het hek, draaien, naar de andere wei ging weer doodkalm, ze blijft ook netjes staan tot haar halster af is en ze aan het hooi kan.
Ze glom en straalde aan alle kanten als een spiegeltje, en wij liepen al napratend en opties overwegend/plannen makend terug naar de schuren.
Het was de vierde keer pas, maar ik had er meer van verwacht.
We geven het echter niet op, het duurt zo lang het duurt.
Eerst moet die paniekerigheid er een beetje uit, dan kan ze aan de longe, en wat energie er af werken. dat heeft geen zin zo lang ze stijf staat van de spanning. Dan krijgt ze een harde onderhals en starre ogen en gaat er niks meer in.
Wordt vervolgd!
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 17-09-15 14:06, in het totaal 2 keer bewerkt

jokari

Berichten: 8764
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:51

Terpentijn, ik heb een 9-jarige haflinger die zich nog steeds vaak zo paniekerig gedraagt als een 3-jarige die absoluut niets kent. :D Hoopgevend hé. _O-
Maar dat betert wel, als jullie vaak met haar aan de gang kunnen blijven. :j Jammer dat ze zo stressy was vandaag. Fijn dat jullie naar haar kijken en je plannen aanpassen aan haar gemoedstoestand.

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 14:11

We/ik moeten wel door, we hebben geen keus, als we nu al het bijltje er bij neergooien is alles voor niks geweest. We houden goede moed en vertrouwen dat wanneer het vertrouwen bij háár er eenmaal is, dat de rust er dan meer in komt en we met haar aan het werk kunnen (om te beginnen aan de longe). Dan kun je wat gerichter bezig zijn. Dit zien we als de absolute 0-fase, de voorfase om zelfs maar iets met haar te kunnen dóén. We zijn beslist niet van plan om haar er effe "door te drukken". Dat doen we wel als we ongelukken willen veroorzaken, hahaha.... :Y)

smurfje

Berichten: 2580
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Huizen

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 11:18

Wat fijn om te lezen dat L. er het zelfde over denkt als jij. Door pakken waar nodig. Binnen de grenzen van je paard. Ook fijn dat L. Helpt zonder dat ze perse rijden wil.

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 11:37

terpentijn schreef:
Wat er met Khavanna aan de hand is weet ik niet, maar die verandert tóch nog fysiek blijkbaar... haar vliegendeken en regendeken (daterende van vorig jaar) blijkt ze dus om de borst heen niet meer te passen.
De rest van de deken(s) lijkt op een soepjurk, maar de borstsluitingen schieten te kort. Ze is overigens ook absoluut niet dik, integendeel, maar het lijkt alsof ze voor breder is geworden, ze is toch echt ruim 6 jaar (ja kan nogwel, dat weet ik) en bij nader inzien leek ze achter ook weer wat "hoger" te staan als bij de laatste genomen en geplaatste foto's. Nu dat wordt weer nieuw spul aanschaffen voor haar. Ze hoeft nog niet veel bijzonders in dit pril begonnen stadium, maar een nieuwe 0 grams regendeken moet er wel komen....

Ze zit nu dus vervelend tussen de maten in... D-pony met paarden billen en borst. Iemand ideetjes voor een merk dat wel de borstbreedte heeft maar niet meteen voor een maat Shire is? :D

Groeipatroon is ong. tot 6 jaar de hoogte in (dan zijn de laatste groeischijven dicht) en dan uitzwaren tot 8 jaar. Dat ze nu breder wordt is dus te verwachten, hopelijk blijft je zadel passen.

Kijk voor dekens idd naar een borstverbreder of naar dekens voor quarters, die zijn ook breed.

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 14:21

Ik zoek ook nog naar een enorm flashy (dus met glittersteentjes o.i.d.) GOUDkleurige frontriem voor in haar Micklem hoofdstel.... er zit nu een zilverkleurige glitterfrontriem (drie rjen zilverkleurige steentjes) in maar dat staat haar niet en het staat ook niet bij die goudkleurige ogen en gespen van de Multi Bridle. Nou zijn er een hele hoop te koop, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.... veel van die dingen zijn te grof voor haar toch tamelijk fijne hoofd. Het moet wel een beetje damesachtig blijven heb wel een fraaie gezien bij www.portasofsweden.com, de frontriem Milton, heel apart.

Ben driftig aan de slag met zoeken naar een passende deken, die mag zwart/wit/goudkleurig gebiesd zijn. Een 0 grams regendeken. Ik zie wel iets in zo'n Bucas, denk ik, maar die maten zijn weer zo... onbegrijpelijk. De QHP 175 maat past zij in elk geval over de borst niet meer.

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 15:11

QHP maten zijn raar, ik heb er een vliegendeken van liggen in 185 en die is mijn oude pony toch echt krap/te klein. Jongere past hem perfect, maar die heeft wel 1 tot 1,5 dekenmaat kleiner, want in de gewone 185, 5.9 of 6.0 dekens verzuipt die.
En hoewel ik redelijk thuis ben in de hele serie 175 - 5.9 (178) - 6.0 (183) - 185 engelse en nederlandse maten grap in dit specifieke stukje van de maten, heb ik van de amerikaanse die precieze volgorde nog niet door.

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 16:48

Nou, dat wordt nog weer wat... Khavanna gooit met puzzelstukken. En ik mag die stukkies allemaal een plaatsje gaan geven...
Vanmorgen Jaopie rijden, maar ook nog even het Micklem bitloze hoofdstel voor haar mee naar de wei omdat ze er de laatste keer zo onbegrijpelijk moeilijk mee deed toen we het aan deden...Hoofd gooien, wegdraaien, weerspannig, etc.
Nu kon ik het wel 6 x aan, riempjes dicht, stukkie aan de hand lopen en weer af doen etc. alsof het al járen zo gaat... ?
Een MERRIE....?!?

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:53

of ze heeft even nagedacht over de vorige keer, het laten bezinken en besloten dat ze het wel prima vind

jokari

Berichten: 8764
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 17:01

merrie, niet van wakker liggen. _O-

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 17:13

't Is m'n eerste merrie... even wennen hoor... woensdagochtend komt L. weer, om te helpen, eens zien hoe d'r muts (in de zin van pet, hahaha) dan staat.

Visitor
Berichten: 1560
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 22:35

Ik val even binnen maar heb je nu niet het hoofdstel in de wei, in de buurt van jaopie, aan gedaan, en de vorige keer op de poetsplaats, waar ze alleen was? Gezien haar verlatingsangst zou dat het verschil in gedrag kunnen verklaren ..

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 14:52

@Visitor: ja, dat heeft zeker meegespeeld.
Vanochtend kwam L. weer, we haalden haar weer met 2 de wei uit, dat ging nu al heel wat soepeler. Ze reageerde niet meer op het gek doende duo in de te passeren wei. Op de poetsplaats (buiten vastgezet aan de stalen rail, was rustig zonnig weer) gepoetst en van alles gerommeld, daarna Micklem hoofdstel over het halster aangedaan (werd 2 x tegen geprotesteerd, maar het viel nog mee). Vervolgens mee in de
zand-rijbak op de locatie, dat is een buitenbak met vrij zwaar zand en enkele waterplassen er in.
L. had links een leadtouw aan de Micklem, ik had een longelijn aan het neusringetje geclipt en liep rechts mee. We gingen er net zo lang rondjes, 8-jes etc. mee wandelen in die bak (ik liet de longelijn eigenlijk vrij lang en werkeloos, dat was alleen een extra safety, in feite leidde L. Khavanna aan de lijn en teugel rond.
Aanvankelijk was ze zeer gespannen, maar we bleven rondstappen waarbij ik geleidelijk meer afstand tot het tweetal nam, tot haar hals en hoofd begon te zakken, de ogen rustig werden en haar onderhals begon te "kwabbelen" (spanning er af). Vervolgens begon ze met tussenpozen zachtjes een bries te laten ... haaa, daar had je het afvloeien van de spanning.
Toen ze eenmaal doodkalm alle kanten op kon draaien en lopen, van tijd tot tijd eens briesend, vonden we het genoeg, verstrekten een snoepje en mocht ze weer naar de wei. Aan het Micklem hoofdstel.
Dat deden we weer met 2, maar ze bleef ook hierbij kalm.
Dat ging relatief goed dus.
We hebben inmiddels al door dat het een erg gevoelig merrietje is, waarbij je beslist niet moet toelaten dat ze zich ergens op fixeert. Want dan maakt ze "zichzelf" overstuur. Aan de wandel houden, door die beweging is ze meer geconcentreerd op waar ze haar benen neer moet zetten en in welke richting ze moet gaan, waardoor ze geen spanning opbouwt.
Ook kan ze absoluut niet tegen druk ( met name aan/rond haar hoofd) die ook maar éven aanhoudt, dus je moet bj correctie een heel kort snel rukje, tikje of duwtje geven, daar reageert ze acuut op. Op die manier liet ze zich ook makkelijk achteruit zetten.
Bij het rondstappen/wandelen in de bak reageerde ze ook uitstekend op HO en een klein tikje terug met de teugel en meteen weer loslaten als ze stond. Dat ging alle keren goed.

Morgenochtend komt L. weer, dan doen we de Micklem in de wei aan, en zonder halster er onder, eens kijken of dat dat protestloos gaat.
En willen we weer in de bak gaan, wat we precies gaan doen laten we weer van Khavanna haar rust/onrust afhangen. We zijn er echter wel van overtuigd dat ze erg bezig gehouden moet worden, al is het maar met zoiets onbenulligs als rondwandelen in die bak, om haar focus van "enge dingen" en van haar eigen stressy gedrag af te leiden.

Dit was wel de beste keer tot nu toe (het was maar de vijfde keer, dus alles is nog zo groen als gras).

Hierna haalde ik Jaopie uit de wei, want die moest geschoren worden. Reageerde ze niet op (ze ging hooi eten). Pas toen ik hem na verloop van tijd weer terugbracht was haar hooi inmiddels op en rende ze als een dolle hinnekend door de wei heen en weer toen ze 'm weer aan zag komen. maar dat vind ik geen punt.

Had de indruk dat ze die persoonlijke aandacht voor haarzelf nu wel leuk begint te vinden.

jokari

Berichten: 8764
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 16:34

klinkt goed ! Komt helemaal goed met dat dametje. :)

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 11:49

Vanochtend kwam L. weer, en deze keer namen we het Micklem hoofdstel mee naar de wei om het daar aan te doen. Dan zat het ook niet ver het halster heen, wat natuurlijk ook een vervelende druk oplevert.
Ze bleef mooi stilstaan, en idd geen geprotesteer.
We concludeerden dat de extra druk van het halster er onder haar erg irriteerde, aangezien e toch al slecht tegen aanhoudende druk ergens (en speciaal op haar hoofd) kan, hebben we met name gisteren gemerkt.
Verder deden we zo'n beetje hetzelfde als gisteren, met het verschil dat L. de merrie aan de hand door de bak rond liep en ik zelf in het midden bleef staan met de longe aan het oogje op de neusriem van de Micklem. Alles nog steeds zonder bit in de Micklem.
Ze mocht onder geen beding naar binnen vallen of naar mij toe willen komen. L. liep aan de buitenkant van haar, om haar de kans te geven die fout wél te kúnnen maken. Khava plakt nl. ook behoorlijk aan mij, en heeft de neiging achter me aan/naar me toe te willen als ik even uit de buurtloop. Maar ze moet het zelfstandig kunnen, en dat zelfvertrouwen ook opbouwen.
Het viel op dat ze uitstekend reageerde op HO (zowel gesproken als commando) als een trekje aan de teugel. ze moest een keer of drie achteruit stappen, dat deed ze ook goed.
Na een klein uurtje in totaal (waarvan een 20 min. rond gestapt in de rijbak) mocht ze weer terug naar de wei. L. leidde haar, ik liep er met alleen de lossige longe in handen en aan het neusringetje bevestigd, naast. We hadden wel van plaats gewisseld, dus L. liep dit keer rechts en ik links.
Ging erg goed. Ze reageerde acuut op HO als ze wat te snel richting Jaopie wilde stappen. Ook aandribbelen leverde haar een acuut HO op, dat probeerde ze maar 1 keer halfjes.
Het moet natuurlijk zo zijn dat 1 van ons haar alleen van en naar de weide kan leiden. maar risico's nemen we hierbij (nog) niet.
Ze maakt nu per keer een klein beetje vorderingen, het zijn natuurlijk wel baby-steps.
Maar aangezien we het beter rustig en goed bevestigd willen, dan overhaast iets afdwingen, zijn we al erg tevreden met deze zesde keer.
Waar we heen willen is dat ze meer zelfstandigheid en zelfvertrouwen krijgt en los van de begeleiding-aan-de hand in de longeerbak kan. Hoe lang dat neemt schatten we liever niet in, maar bekijken we gewoon per keer.
Rust en vertrouwen is echt de name of the game, en het voorkómen dat ze angstig of gespannen raakt.

Jadybabe

Berichten: 655
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 13:40

Lees weer trouw mee. Om de spanning bij mijn paard af te laten vloeien gebruik ik zacht en langgerekt easy zeggen tegen haar . Ho is bij mij echt ho maar als er spanning in zit blijft dat en als ik easy gebruik blijf ik wel doorstappen.Handig is om goed te oefenen met het omlaag brengen van haar hoofd. Dat kan door druk achter haar oren of onder aan het halster druk te geven. Als je het in alle rust oefent dat ze wijkt voor druk kan je in een stressige situatie haar hoofd sneller naar beneden krijgen en stopt de adrenaline aanmaak. Ik blijf lekker je beiden topics lezen.

Anoniem

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:14

Mooi om te mee te maken hoe jullie vooruitgang boeken en gelukkig ook nog mooi weer erbij vanochtend, in tegenstelling tot nu. :)

Briiet

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: MAKKUM FR

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:44

Wat pakt ze het goed op.

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 17:27

Het is een mooie ontdekkingsreis, ja, voor Khavanna en voor mij, ik zie nu hele andere aspecten van haar, nu er werkelijk iets van haar gevergd wordt. Datis toch heel wat anders dan haar sedert veulen af al jaren "vanuit de wei" te kennen. Ik ben dan ook benieuwd wie zij wérkelijk blijkt te zijn.

Ook "vreemd" is, dat je in je kop nu niet alleen meer met Jaopie bezig bent, maar dat je ook grip probeert te krijgen op het specifieke karakter van een ánder paard, met name omdat zij zo volkomen en volledig ánders is dan Jaopie. In vrijwel álles.
Ik moet me steeds opnieuw blanco opstellen en zien wat er tevoorschijn komt, om daar dan weer op in te spelen.
Met L. ben ik overigens enorm ingenomen, die zit 99 van de 100 keer op dezelfde lijn, soms zéggen we zelfs hetzelfde tegelijkertijd m.b.t. de merrie. Soms zelfs tégen de merrie, hahaha.
Heb er enorm veel plezier in!
Wat we nu, momenteel van Khava te zien krijgen, is nog maar een fractie van de héle Khavanna, dat maakt het zo'n intrigerend avontuur. Je voelt gewoon dat daar nog een "hele merrie achter schuilt".
Een verrijking in mijn leven in elk geval, ik hoop dat ik in staat zal blijken haar adequaat naar een toekomst als rij/spring/TREC whatever paardje te leiden.

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-15 14:26

L. kan pas voor 't eerst weer a.s. woensdagochtend. Ik ben zelf maandag en dinsdag weg.
Ik weet niet of het nou wel zo verstandig is Khavanna zo lang te laten "niksen" op de wei, wel is er morgen om 11.00 eerst een fotoshoot (dus komen er ook weer foto's hier!) en heb ik zondagochtend weer les op Jaopie.
Dat (4 dagen) lijkt me iets te lang voor haar om iets "te laten bezinken".

Zelf in m'n eentje maar tussendoor even mee aan de gang? Als ik 'smorgens aankom om hooi in de wei te leggen rent ze al enthousiast naar het hek...Jaopie komt er ook wel meteen aan, maar die rent naar de hooi-verstrek-plek. Khava rent gelijk naar de weide-uitgang. Dat deed ze eerst niet, liep ze ook naar de voerplek.
Zou ze het leuk vinden dat er nu ook weer eens met haar wat gedaan wordt...? Vandaar ook mijn eerste vraag eigenlijk....

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 23:30

Misschien dat je haar in ieder geval uit de wei kunt halen voor een lekkere poetsbeurt. Als ik zo lees gaat het uit de wei halen nu best goed, toch ? En dan lekker op de poetsplek poetsen zodat ze in ieder geval weer even in haar eentje uit de wei is, en wat tegelijkertijd toch ook lekker relaxed is ( zou kunnen zijn..). Snap dat je haar nu niet heel lang niets wil laten doen.

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-15 13:35

Nu de fotoshoot weer achter de rug. Allemaal vrije bewegingsfoto's in de wei.

Maarten en Tineke hadden stellig de indruk dat Khavanna niet meer het guppie is als tijdens de vorige shoot, dat ze niet alleen wat breder over de rug, maar toch ook wat hóger geworden is, en een meer volwassen gezicht/hoofd had gekregen. Ik geloof het warempel ook, toen ik eens goed keek naar het hoogteverschil tussen Jaopie en haar. Dat zou ik helemaal niet erg vinden! Maar pas echt goed kan ik het pas zien als ik de foto's van begin vorige zomer en nu kan vergelijken.

Ik wacht nu met brandende nieuwsgierigheid op de foto's! Uiteraard wordt er hier ook eea van geplaatst!

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 13:51

Oehh leuk!

ben benieuwd

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-15 20:05

Stiekum voorproefje....Khavanna krijgt een echte paardenkont!
Afbeelding