[VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-18 17:13

Ik begrijp je post niet v/H Goede leven/Tineke. wat bedoel je precies?

Heb het idee dat Jaopie en Khava in de huidige situatie een beetje door elkaar gehaald worden?

Even de feiten:

Jaopie is nooit HB geweest, het 'dreigde (zo'n vijf jaar geleden) wel even, maar dat was loos alarm.
J. is ook nooit te mager geweest in ál zijn levensjaren nog nooit (integendeel). Uit alle winter "rolde" hij bolletjerond gewoon de zomer in. Behalve dit jaar dus. Hij is dit jaar voor het eerst ronduit schonkig uit de winter gekomen.

Kh.is absoluut niet mager, maar heeft sluimerende HB.
PPID bij haar is maar een kleine kans vanwege geen enkel symptoom behalve de HB aanwijzingen (ik heb een aantal posts geleden de door jou aanbevolen online test gedaan) maar niet uit te sluiten.. dat kunnen we pas zien zodra de bloedproef gedaan is.

Ik laat overigens wel beiden testen, omdat ze beiden op hetzelfde land staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 17:20

terpentijn schreef:
Kh. werd ook verdacht van PPID volgens Bokt
Hier was mijn reactie op gebaseerd.

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:13

Hier ook beide afgevallen deze winter, maar niet meer dan de (al 3 jaar) aanwezige winterspekjes. Ze zijn dus zeker gezien de tijd van het jaar nu netjes op gewicht. En dat is eigenlijk met enkel speelspieren, want werken doen die ook niet bepaald.

50/50 bietenpulp-grasbrok werkt goed als aankom voer, zit niet teveel zetmeel/suiker, etc. in dus ook als khava wat onbedoeld meesnoept is dat niet meteen kritiek. "Nadeel" is dat je het moet weken, maar ook bij grote hoeveelheden geeft het niet zo snel problemen omdat het ruwvoer is en de kosten blijven overzichtelijk. Speedybeet of warm/heet water bij gewone pulp werken (mits even omgeroerd en afgedekt) op vrijwel dezelfde snelheid, maar de gewone inlandse bietenpulp van de welkoop kost de helft en is smakelijker. Groot stuk speedybeet is verkooppraat en dat is duur + niet nodig.
Mocht hij inderdaad ppid hebben, dan is dit spul ook mooi laag in zetmeel/suiker en dus geschikt als "krachtvoer". Samen met de vitalbix heb je dan een complete aanvulling op hooi/gras. Voor aankomen en/of werk.

Naast meer voeren wil licht werk ook wel helpen met het beter opnemen ervan en dus sneller aankomen. Komt bij dat zeker de problemen met Khava erger worden bij geen (regelmatige) arbeid. Te dik + hb kan trouwens ook door ems komen (werd/wordt ook wel uitgelegd als pre-diabetes type 2) en daarbij doet werk ook veel voor gezondheid en welzijn.

Jessix

Berichten: 16438
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:17

terpentijn schreef:
@Jessix, wel met Khava, J. moet eerst eens zijn gezonde zelf worden, daar ga ik nu no way een zadel op leggen zonder dat ik weet wat er met hem aan de hand is.
Longeren bezorgt hem veel stress, dat is het laatste wat hij nu nodig heeft.

Kh. vindt alles in toenemende mate leuk, ze heeft wel lol in wat grondwerk. Binnenkort gaat ze "naar de overkant" om daar een aantal sessies aan de longe te lopen, om vervolgens in de ronde paddock aldaar weer OHZ te gaan.


Wat mankeert J dan? Ik dacht ook niet perse aan rijden hoor. Meer wat grondwerk, longeren, etc. Fijn dat je wel weer met Kh. aan de slag bent en ze dat ook goed op pakt en leuk vind.

Wat zijn je vervolg stappen nu dan met de dierenarts? Ga je nog voor verder onderzoek?

Jessix

Berichten: 16438
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:19

Anoniem schreef:
terpentijn schreef:
Kh. werd ook verdacht van PPID volgens Bokt
Hier was mijn reactie op gebaseerd.

Ik zou gewoon uitgebreid bloedonderzoek laten doen en dit ook wel meenemen. Niet dat ik haar er perse van verdenk hoor, maar als je toch even alles na laat kijken zou ik dat wel mee laten prikken. Dan weet je het zeker.

oji

Berichten: 4248
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 08:33

Terpentijn, ik heb het de afgelopen paar jaar al een paar keer proberen duidelijk te maken, en iedere keer gaf je ook toe dat er wat moest gebeuren, maar er gebeurde iedere keer niets. Rust Roest en daar pluk je nu de zure vruchten van. Jou paarden zijn geen puppy paarden die al hun energie nog nodig hebben om te groeien en de wereld te ontdekken. Jouw paarden zijn ook geen pensionadas waar het energie niveau al stukken lager ligt. Jouw paarden zijn paarden die in de kracht van hun leven zijn, die beweging en uitdaging nodig hebben om ze geestelijk en lichamelijk fit te houden. Paarden zijn bewegingsdieren, beweging is een primaire levensbehoefte en een beetje de hele dag lummelen op de wei is echt niet genoeg beweging voor dieren die niet geblesseerd zijn en in deze leeftijdscategorie zitten.

Ga nou niet eerst weer weken puzzelen op voer en wachten op de DA. Laat die DA vandaag of morgen komen en bloed trekken en ga aan de slag! Heeft Japie een hekel aan longeren, nou dat is dan jammer voor Japie, maar aangezien rijden nu geen optie is en zolang jij niets gaat doen om hem in conditie te krijgen zal die bovenlijn niet vanzelf goedkomen. Dus hij went er maar aan en eerlijk ik denk dat ie je dankbaar zal zijn dat ie weer wat mag doen, als alleen maar lamlendig in die wei hangen.

Ik hoop echt dat de huidige toestand van je paarden nu eindelijk een keer die prikkel is om niet alleen te denken aan wat je kan doen met je paarden, maar ook een keer echt iets te GAAN doen. Niet in dat hoofd blijven hangen, maar gewoon wat gaan doen. Alles is goed, alles is beter als dat niks doen van nu. Ik hoop dat dat nu wel doorgedrongen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 08:37

Nou, met alle respect, maar ik denk niet dat Jaopie nu afgevallen is omdat hij niet wordt gereden of gelongeerd. :o
Als het beeld dat Constantijn schetst overeenkomt met wat ik voor me zie, zou ik Jaopie ook niet aan het werk zetten, maar eerst wat reserves opbouwen.

Het komt allemaal wel goed.
Constantijn is op de goede weg.
Eerst medische oorzaken uitsluiten/aanpakken, dan aan de slag.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 08:51

Oji: waar komt toch dat beeld vandaan dat paarden moeten wérken?
Ze hebben eten, bewegingsmogelijkheden en soortgenoten nodig.

Dat idee dat ze moeten werken is zo'n vermenselijking. Paarden zijn niet gemaakt om te werken.
Ze zijn gemaakt om te eten, vrij te bewegen en sociale contacten te hebben...Thats all..

Suggereren dat de huidige toestand te maken heeft met een gebrek aan werk vind ik eerlijk gezegd over de grens

Anoniem

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 08:56

Mee eens. :o
Ik heb zelf een flinke afstand genomen van Bokt, maar dit vond ik inderdaad ook niet terecht.

Rocamor

Berichten: 10870
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 09:03

Punz schreef:
Suggereren dat de huidige toestand te maken heeft met een gebrek aan werk vind ik eerlijk gezegd over de grens


Laat ik voorop stellen dat ik niet zeg dat de huidige toestand van beide paarden voorkomt uit het gebrek aan werk!

Maar paarden in het algemeen die aanleg hebben tot dik worden of dik zijn, kun je niet steeds minder voeren, maar zul je aan het werk moeten zetten.

Als Khava niet kreupel loopt, zou ik die nu zelf voorzichtig oppakken in het werk. Bij Jaopie vind ik het lastig, waarom valt de bovenlijn van een normaal "vol" paard ineens weg. PPID, invallen door die late strenge winter, toch een wormbesmetting of IR of toch iets anders? Dat zal uitgezocht moeten worden (en daar is TS mee bezig).

Geen idee of Jaopie en jij (ts) het werken aan de hand wel leuk vinden, maar wellicht is dat iets om vast wat op te pakken.

Berdien

Berichten: 64518
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 09:07

Ik snap Oji wel :j En zeker als je al weet dat een paard HB-gevoelig is (of zelfs al aan het ontwikkelen is!) dan kun je twee dingen doen: paard stil zetten, blijven voeren en dan is er paniek of je kunt vanaf het moment dat je het vermoedt (en dat was volgens mij al een hele tijd terug) je voerbeleid maar vooral je trainingsbeleid erop aan passen. Want ja, de winter was naar en nat, maar niet dusdanig dat je een paard verplicht rust moet geven.

Paarden zijn dan wellicht niet gemaakt om te werken, ze zijn ook niet gemaakt om weg te stoffen in een wei met volop voer. Zeker jonge(re) dieren niet. En ik denk dat het bericht van Oji ook niet zozeer is om nog even na te trappen, maar wel om aan te sporen om nou eens na ál die tijd van vooral denken en praten over dingen doen, eens wat te gáán doen met beide paarden.

oji

Berichten: 4248
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 09:16

Laat ik voorop stellen dat iedere keer eerder dat ik dit aanstipte, terpentijn het daar volledig mee eens was dat de dieren wat zouden moeten gaan doen, alleen vervolgens gebeurde er niets.

En ja paarden zijn bewegingsdieren, dus die hebben beweging nodig. Een paard dat in de kracht van zijn leven is heeft ook iets meer geestelijke uitdaging nodig als de hele dag op een weitje turen naar wanneer het natje en het droogje gebracht worden. Dat is totaal niet natuurlijk. Ze hoeven voor mij niet persé te werken, maar ze moeten wel beweging en afleiding hebben. Ga een eind met ze wandelen aan een touwtje, fietsen wat dan ook maar geef ze iets meer om over na te denken als de 4 hoeken van de wei en iets meer beweging in het lijf. Daar is hun hele lichamelijke en geestelijke gestel op ingesteld. Je kunt deze paarden niet vergelijken met spelende pupies of pensionadas, dus moet je ze ook niet zo behandelen en houden. Ik vind dat de verantwoording van een paardeneigenaar en ja het is niet des Bokts om er iets van te mogen zeggen, maar ik vind het in het belang van de dieren dat ze eens uit die wei komen en wat gaan doen.

Wat Terpentijn verder er mee doet is aan hem. Ik geloof (ook zijn eerdere posts op aansporing dat er iets moet gebeuren) dat er ergens in zijn achterhoofd wel iets knaagt dat hij iets moet gaan doen en nu eindelijk ook eens gehoor geeft aan dat knaagje.

En Punz, paarden zijn gemaakt om vrij te bewegen door te zoeken naar water, eten, schuilmogelijkheden en afstand te houden van/vluchten voor vijanden. Dat bied je ze niet in een wei dus is het aan de baas om er voor te zorgen dat er alternatieven geboden worden om toch in die voor het welzijn geestelijke en lichamelijke uitdaging te voorzien. Op wat voor manier dan ook. Het lijkt mij met beide paarden nu toch duidelijk, er zal toch iets moeten gebeuren.

oji

Berichten: 4248
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 09:19

Berdien schreef:
Ik snap Oji wel :j En zeker als je al weet dat een paard HB-gevoelig is (of zelfs al aan het ontwikkelen is!) dan kun je twee dingen doen: paard stil zetten, blijven voeren en dan is er paniek of je kunt vanaf het moment dat je het vermoedt (en dat was volgens mij al een hele tijd terug) je voerbeleid maar vooral je trainingsbeleid erop aan passen. Want ja, de winter was naar en nat, maar niet dusdanig dat je een paard verplicht rust moet geven.

Paarden zijn dan wellicht niet gemaakt om te werken, ze zijn ook niet gemaakt om weg te stoffen in een wei met volop voer. Zeker jonge(re) dieren niet. En ik denk dat het bericht van Oji ook niet zozeer is om nog even na te trappen, maar wel om aan te sporen om nou eens na ál die tijd van vooral denken en praten over dingen doen, eens wat te gáán doen met beide paarden.

Precies Berdien. In zijn hoofd wil Terpentijn altijd van alles met die paarden en lijkt hij ook te weten dat er iets moet gebeuren, maar op de een of andere manier werpt ie zelf ook steeds blokkades op om het maar te gaan doen. Ik probeer hem gewoon te prikkelen om nu iets te gaan doen want de paarden geven aan dat hoe het nu gaat, het niet langer kan. Ik hoop gewoon dat hij een keer uit zijn hoofd komt en in actie.

Jessix

Berichten: 16438
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 11:40

Ik zou de laatste zijn die zou zeggen dat je iets met je paarden moet doen. Maar goed (!) bewegen is goed voor mens en dier. Doormiddel van oefeningen kun je de lichamelijke conditie en daarmee het welzijn van een paard zeker wel verbeteren. Voor mijn paarden is het ook een manier om zowel lichamelijk als geestelijk te ontspannen. Ze vermaken zich prima met elkaar, zorgen zelf voor heel veel beweging (hengsten dus veel spelen), maar ik merk zeker wel verschil als ik ze wat training aanbied.

Vermagering kan ook voor een deel het wegvallen van de spieren zijn. Met name de bovenlijn wordt minder als je je paarden niet regelmatig over de rug laat lopen. Dat hoeft allemaal niet met rijden te gebeuren, er zijn heel veel manieren om een paard te trainen om zijn lijf goed te gebruiken.

TS weet dit zelf ook en zou hier ook graag mee bezig zijn. Althans dat blijkt wel uit dit topic en uit het vorige. Ben het dan wel eens met mijn voorgangers hier, dat er steeds wel iets is in het leven van TS wat voor hem een reden is om niet door te pakken. Dat is geen oordeel, maar gewoon iets wat blijkt uit alles wat er geschreven is de afgelopen jaren. Hopelijk lukt het deze keer.

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-18 13:57

Iedereen de hierboven iets heft gepost heeft valide punten, laat ik dat voorop stellen, en daar doe ik indien mogelijk ook iets aan/mee.
Stel het op prijs dat men meedenkt.

Het is echter niet dat ik allerlei moeilijkheden "verzin" of zo, er spelen gewoon een hele hoop dingen buiten mijn wensen om ... zo is het leven. Momenteel heb ik ook mantelzorg voor terminale huisgenoot van 84 jaar, die recentelijk met spoed naar de IC werd afgevoerd met een heel complex aan problematiek w.o. hartfalen, suikerziekte, urineweginfectie.
Eenmaal weer thuis kwam drie keer per dag de thuiszorg over de vloer om te catheteriseren en suikers te meten/insuline te spuiten. En nog, daar moet ik ook bijzijn, huisgenoot hoort ook de bellen niet. Intussen gaat er steeds wéér iets fout, dan weer nieuwe urineweginfectie, dan weer superbenauwd wegens vochtvasthouden, dan weer incontinentie, etc. etc. Dan belt er weer een bloedprikker, dan weer komt de huisarts weer langs en dat allemaal op verschillende - en onverwachte - tijden.
Dat alles is nogal ontwrichtend en een enorme invasie op je dagplanning. Soms heb je ieder 1,5 uur weer iets: de apotheek met een dringende levering, de zorg, ga zo maar door, niet te doen.
Intussen zit ik zelf ook met die manke poot, die ook niet beter wordt door dat geren en gedraaf om bedden te verschonen, spul te wassen, maaltijden stipt op tijd te koken, schoon te maken en - op de fiets - boodschappen te halen. Voor dat laatste heb ik vaak niet eens tijd tussen de bezoeken door. Dat levert mij ook wel een aardige portie frustratie op.

Vandaag kreeg huisgenoot het weer zodanig benauwd, dat ik nu weer niet de deur uit kan voor het geval hij naar de cardioloog moet, en ik eerst de huisarts moet inschakelen . Dus hoe dat vandaag weer afloopt moet ik nog zien...

Dan heb ik ook nog uitgerekend nu die jonge Dobermann pup. Beetje veel allemaal.

De ochtenden na het eerste zorgbezoek om half acht probeer ik zoveel mogelijk open te houden voor de paarden.
Vanochtend kwam ik met de porties Vitalbix bij de wei aan en zag ik tot mijn opluchting dat Jaopie heen en weer door de wei marcheerde, en daarbij weer woest met zijn hoofd en hals heen en weer sloeg... dat had ik 'm al een tijdje niet zien doen en is toch wel typerend gedrag voor hem. Die knapt dus al weer een beetje op, ook de flanken waren ietwat glooiender dan gisteren, niet zo ingevallen.
Het gras zal nu ook - na de regen - weer behoorlijk gaan groeien, dat zal hem goeddoen (en Khava kwaad, dus aan het werk.... o nee wacht.. TRingggg... telefoon, Certe de bloedprikkerij stond voor mijn deur, niemand deed open, of ik...)
Dat bedoel ik dus, ik weer naar huis gefietst, daarna moest ik de Shetten die sedert drie dagen weer in de wei staan nog "ontshitten" en water bijvullen, hadden we het nu gehad? Nee, is huisgenoot helemaal ademloos en uitgeteld huisarts gebeld wat te doen. Die wilde wel langskomen, dus weer wachten. Daarna 12.00 uur bloedsuiker prikken door de zorg, en standby blijven voor het geval huisgenoot verergert, dan weer huisarts bellen want dan moet-ie - als dat nog zin heeft - opgenomen. heb geen auto, dus in dat geval moet er een ambulance komen.

De Dober heb ik dan nog niet uitgelaten, maar even op achterf gedaan.

Dit is een hectische situatie die natuurlijk niet eeuwig duurt, en ook niet kán duren, maar
het slorpt een berg zorgen, energie en uren op, op ieder willekeurig tijdstip.

Zulke situaties overkomen je gewoon, tussendoor probeer ik te roeien met de (tijds)riemen die er overblijven.

Maar ik blijf de moed er in houden, wat kun je anders.
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 25-04-18 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 14:12

Begin dan maar eens aan te geven dat jij als mantelzorger er aan onderdoor gaat, want zometeen liggen jullie naast elkaar in de kist. Is er dus ten eerste een mogelijkheid dat jij liefst 5-7 dagen/week voor ochtend of middag een oppasser voor je huisgenoot kan krijgen? Al is het maar iemand die je in je huis vertrouwd om de deur open te doen voor al die mensen?

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-18 14:28

Ik heb ook mantelzorg voor mijn autistische Asperger-broer (mijn hele leven lang al), die wordt niet blij van iemand "vreemd" over de vloer/erf. Hij vindt de huidige situatie al moeilijk (hij woont op het achtererf, dus niet in mijn eigen huis).
Dus dat is ook nog wel een dingetje.
Ik kén verder niemand, want ik ben zelf niet iemand die mensen over de vloer wil, of haal, ook niet met jonge Dobermann. Ik heb mijn hele leven al Dobers gehad, dus er kwam ook niemand, hahaha. Maar ik zou ook geen sleutel van de voordeur geven aan mensen.
Ik ben super op mijn privacy gesteld, daar wordt nu noodgedwongen al ernstig aan gemorreld, dat vind ik zo wel de max.
Naast mekaar in de kist?Nou nee dank je, mag ik een eigen kist...?

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 14:32

Dan maar serieus denken over permanente opname voor je huisgenoot, want dit werkt simpelweg niet, er zijn meerdere levens van jouw afhankelijk en die lijden nu onder elkaars problemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 14:35

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-04-18 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-18 14:38

Huisgenoot is terminaal en bang en WIL niet opgenomen worden. Ze mogen dat niet tegen zijn zin doen, werd mij te verstaan gegeven. Ik ben daar toen hij enkele maanden terug naar huis werd gestuurd vanuit het ziekenhuis al mee bezig geweest. Dat is trouwens tegenwoordig ook niet meer zo makkelijk te regelen, hoor, ze sturen mensen tegenwoordig na een ziekenhuisopname heel snel weer naar huis. Voor zorg/verpleeg-instelling moet je een indicatie krijgen, die krijgt hij niet omdat er volgens hen iemand thuis is en hij met thuiszorg verzorgd kan worden. Dan zijn er sowieso wachtlijsten.

Maar nu dwalen we wel geheel van het topic op zich af.

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 14:40

Tamary, zoiets doe je niet als je er altijd voor elkaar geweest bent. *sorry, stille meelezer* Zoals ik het lees is het de huisgenoot van TS en ik weet niet wat de wensen zijn van de huisgenoot maar in een terminaal stadium lig je vaak beter thuis dan in een ziekenhuis of verpleeghuis. Heb ook de laatste 3 maanden voor mijn terminale vader gezorgd omdat die niet van vreemden hield. Geen seconde spijt van. Dit kun je maar 1 keer goed doen en ik verbaas me erover dat sommigen er zo makkelijk over denken door te zeggen: het is te veel en te zwaar werk dus stop ze maar ergens weg. We hebben het hier over een medemens.

Zelfde met de asperger broer. Toeval wil dat ik een verstandelijk beperkte autistische zus heb die heel fijn woont. Maar alle beslissingen over de zorg neem ik. Kost ook tijd naast baan, paarden aan huis en gezin. Maar ze zijn er nu eenmaal. Dat veeg je niet aan de kant omdat het je eigen leven beïnvloed. Want ze maken namelijk deel uit van je leven.

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-18 14:52

Het gaat om mijn mentor (schilderkunst) die ik inmiddels al langer ken (meer dan 35 jaar) dan ik mijn eigen ouders ooit heb gekend (gingen vrij vroeg dood, vandaar dus dat ik de zorg over broer op mij nam... 't is mijn enige broer).

"t Is een beetje een Catch 22, je probeert alle bestaande ballen in de lucht te houden zonder dat de een of de ander er te veel nadeel van ondervindt.

Ik weet dat sommigen zullen zegge: doe je die paarden toch weg als het je te veel wordt. Maar die zijn nou juist mijn uitlaatklep, dan ben ik even NIET thuis, en uit die beklemmende situatie.

Situaties blijven nooit eeuwig hetzelfde, dus ik zal de rit wel uitzitten. Somethings gotta give, and it will not be me.

Jessix

Berichten: 16438
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 16:46

Ik vind niet dat wij daar over kunnen oordelen. Je komt soms in een situatie waar je niet bewust voor hebt gekozen... Zo gaat het leven soms. Ik hoop dat je het vol kan houden, TS. Het valt niet altijd mee om de juiste balans te vinden en te houden tussen wat moet en wat je zelf wil.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 17:48

:(:)

Ik woon nogal uit de richting dus het moet maar even zo.

Zou je, wellicht via de arabofriezenbuurman, een tijdelijke verzorgster voor je paarden kunnen vinden, zodat zij de dagelijkse verzorging op zich kan nemen en jij de "leuke" dingen met ze doet, zodat je niet je uitlaatklep kwijt bent maar wel iets van de zorg?

CharIsabella

Berichten: 2155
Geregistreerd: 20-06-14
Woonplaats: Bergen op Zoom

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 19:42

hoe je het ook draait of keert :(:) dit is tijdelijk.

Khavanna en Joapie komen wel weer, zolang je ze goed in de gaten houdt zoals je al doet +:)+ straks komt er een periode van rouw en vooral rust.
het komt allemaal goed Y;(