De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
droomy

Berichten: 1100
Geregistreerd: 22-06-12
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 18:07

StalNollie schreef:
Waar kom je vandaan ik breng hem wel weg tegen reis/onkosten vergoeding mits in de buurt.

Voor de rest ga ik met voorgangers mee

Zie dat je ok uit brabant komt. Laat maar wat weten


Wat een lief aanbod van je, super!
Ik had het ook aangeboden in PB maar ik denk dat jij makkelijker vervoer hebt dan ik :)

Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 18:16

Shamanqueen schreef:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik in mijn leven dat ik paarden houdt, gelukkig nog nooit zoiets heb hoeven beslissen. Euthaniseren wel, maar naar de slacht brengen is iets heel anders.

Ik heb tot Mei de tijd om te beslissen wat ik doe.
Maar ik ga hier zeker even goed over nadenken. Ik wil niet op mijn naam hebben, dat het paard dat ik verkocht heb. Mensen heeft laten verongelukken of iets dergelijks. Ik ben blij dat iedereen hier zo eerlijk is.


Misschien kan je hem in overleg met de dierenarts ook laten euthanaseren en hoeft hij dus niet geslacht te worden? Dan kan je er zelf bij blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 18:25

Kaitlyn schreef:
Shamanqueen schreef:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik in mijn leven dat ik paarden houdt, gelukkig nog nooit zoiets heb hoeven beslissen. Euthaniseren wel, maar naar de slacht brengen is iets heel anders.

Ik heb tot Mei de tijd om te beslissen wat ik doe.
Maar ik ga hier zeker even goed over nadenken. Ik wil niet op mijn naam hebben, dat het paard dat ik verkocht heb. Mensen heeft laten verongelukken of iets dergelijks. Ik ben blij dat iedereen hier zo eerlijk is.


Misschien kan je hem in overleg met de dierenarts ook laten euthanaseren en hoeft hij dus niet geslacht te worden? Dan kan je er zelf bij blijven.


Ja hier zou ik ook zeker naar informeren. Is vast wel een DA die daaraan mee wil werken en dan kan hij gewoon in zn eigen wei gaan.

FotosbyElles

Berichten: 333
Geregistreerd: 04-11-12

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 18:38

De DA vind hem te gezond en wil hem dus niet eutaniseren. Die optie had ik als eerste overwogen. Toen kwam verkoop omdat slachten niet in mij op was gekomen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 18:44

imo heb je met jouw paard en diens beperkingen/bemerkingen maar twee opties: slacht/inslapen of zelf aanhouden.

Ja, er zijn ongetwijfeld plekjes waar ze inderdaad als grasmaaier kunnen dienen, maar die plekjes zijn op 1 hand te tellen en het aanbod in grasmaaiers is daarvoor te groot. Er staat voor de goede (!) rusthuizen niet voor niets een grote wachtlijst.
Heel cru gezegd; je paard is 'onbruikbaar' en pas 15(?). Die kan nog 30 worden. Niemand die 'm 15 jaar als grasmaaier kan en wil houden. Niet als je, heel poedersuiker gezegd, dit zelf ook niet kan / wil.

StalNollie

Berichten: 9119
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 18:59

deze pony gaat gewoon de markt op en word verkocht als zijnde goed bereden zo simpel is het.
zo n dier moet je niet willen verkopen, tenminste ik zou het niet aandurven om daarna te horen te krijgen wat voor ongelukken er mee zijn gebeurd ( en misschien gaat het wel goed, maar we kunnen niet in de toekomst kijken en ik persoonlijk zou het niet riskeren, dan maar verlies draaien).

ik heb zeker gewoon vervoer heb een eigen trailer en woon in b oxtel? je zou me pb kunnen doen als je eventueel interesse zou hebben naar welke slager ik zou gaan die je dan zou kunnen bellen wat mogelijk is. (misschien stelt je dat al gerust, en ja ik blijf erbij als het moet en eventueel hoe cru ook incl staart).

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 19:01

StalNollie schreef:
deze pony gaat gewoon de markt op en word verkocht als zijnde goed bereden zo simpel is het.
zo n dier moet je niet willen verkopen, tenminste ik zou het niet aandurven om daarna te horen te krijgen wat voor ongelukken er mee zijn gebeurd ( en misschien gaat het wel goed, maar we kunnen niet in de toekomst kijken en ik persoonlijk zou het niet riskeren, dan maar verlies draaien).

ik heb zeker gewoon vervoer heb een eigen trailer en woon in b oxtel? je zou me pb kunnen doen als je eventueel interesse zou hebben naar welke slager ik zou gaan die je dan zou kunnen bellen wat mogelijk is. (misschien stelt je dat al gerust, en ja ik blijf erbij als het moet en eventueel hoe cru ook incl staart).

Super aanbod! Wat lief van je

N4N4
Berichten: 1110
Geregistreerd: 15-10-15

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 19:54

WoW stalnollie .. respect _/-\o_

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 20:05

Ik vraag me wel af of dit paard echt zo hopeloos is als gedacht. Zoals ik het lees heeft het paard een ongeluk gehad en heeft die daardoor een soort trauma opgelopen. Is het zeker dat die nooit meer bereden kan worden? Wat is er dan al gedaan met het paard om tot deze conclusie te komen?
Ik heb het gevoel dat ik een deel van het verhaal mis?

Lynn_Nikita

Berichten: 25461
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 20:14

Ik heb die keuze gemaakt en in Brabant naar een slager gebracht, Den Dongen meen ik. Via een tussenpersoon maar ik ben zelf meegereden en ben erbij gebleven.
Zo`n paarden als weidemaatje aanbieden is bijna vragen om problemen. Verantwoording nemen in dit geval ook al is dat moeilijk

FotosbyElles

Berichten: 333
Geregistreerd: 04-11-12

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 21:04

Ik heb het paard aangekocht van de vorige eigenaar die met dit verhaal kwam. Ik kan het niet verifiëren. Bij mij kwam hij te staan als een grasmaaier, hoefde niets te doen maar simpele dingen zoals een halster omdoen is levensgevaarlijk. Hij gaat super braaf de trailer op, hij volgt desondanks dat wij geen klik hadden. Maar simpele taken zijn gevaarlijk. Ik heb hem nooit gehaald om te rijden dus ik zeg wat de vorige eigenaar mij verteld heeft. Maar ik merk zelf dat hij niet reageert zoals andere paarden. Niet met zijn tack. Een deken omdoen is een helse taak. Dus hij heeft iets meegemaakt en ik kan hem helaas moe house omdat ik de weide heb opgezegd.

StalNollie

Berichten: 9119
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 21:09

shama ik heb tegelijk met jou een pb naar elkaar gedaan, ik heb je pb gedaan met een tip misschien is het iets?

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 21:20

Er zijn meerdere dierenartsen hè! Er zullen er best zijn die je wel willen helpen met euthanasie.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 02:21

In een kliniek gaat het vaak gecontroleerder (van sedatie naar narcose en ondersteunen bij gaan liggen met opsluiten tussen muur en schot/deur, dan laatste middel) dan gewoon in de bak of wei. Misschien dat de gewone dierenarts er problemen mee heeft omdat de omstandigheden ook niet ideaal zijn? Er worden wel meer paarden ingeslapen die door blessures of gedrag niet te gebruiken zijn. Zoveel paarden die afgekeurd worden voor de verzekering...

Is wel duurder dan naar de slager.

Ik snap je heel goed dat je het moeilijk vind. Maar de andere kant, het paard de handel in en dan jaren je afvragen hoe het met hem afgelopen/verder gegaan is duurt veel langer en met meer onzekerheid.

Hier houd ik de controle in eigen hand.

Als die pony in de omgang al zo lastig en onberekenbaar is, is het ook geen fijn weidemaatje voor een hobby paardenliefhebber . Hij zal toch regelmatig in handen moeten voor hoefsmid, wormenkuur, entingen, dierenarts en verweiden/binnen-en buiten zetten...

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 08:09

Idd Joyce b
Op de kliniek is het eerste stuk hetzelfde als bij een operatie (zelfs castratie soms)

Zelf erg tevreden mee toen ik voor die keuze stond.

Calimero_

Berichten: 4013
Geregistreerd: 25-12-07
Woonplaats: In het hoge noorden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 14:14

Shamanqueen schreef:
Ik heb het paard aangekocht van de vorige eigenaar die met dit verhaal kwam. Ik kan het niet verifiëren. Bij mij kwam hij te staan als een grasmaaier, hoefde niets te doen maar simpele dingen zoals een halster omdoen is levensgevaarlijk. Hij gaat super braaf de trailer op, hij volgt desondanks dat wij geen klik hadden. Maar simpele taken zijn gevaarlijk. Ik heb hem nooit gehaald om te rijden dus ik zeg wat de vorige eigenaar mij verteld heeft. Maar ik merk zelf dat hij niet reageert zoals andere paarden. Niet met zijn tack. Een deken omdoen is een helse taak. Dus hij heeft iets meegemaakt en ik kan hem helaas moe house omdat ik de weide heb opgezegd.


Sorry maar als ik dit zo lees is hij ook niet echt geschikt als weidemaatje. Ben je niet bang dat er ongelukken gebeuren als hij zelfs in de omgang al zo gevaarlijk is? In dit geval zeg ik ook zeker een spuitje. Kan me niet voorstellend dat er met dit verhaal geen dierenarts is die dit wil doen.

FotosbyElles

Berichten: 333
Geregistreerd: 04-11-12

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 17:06

Hij is levensgevaarlijk in de omgang. Met andere paarden super braaf maar met mensen niet bepaald. Ik heb hem eraf gehaald en mijn oom was geïnteresseerd in hem. Die heeft hem opgehaald en die brengt hem direct naar de slacht. Zo delen we wat we er van verdienen. Heel jammer maar dan moet het maar zo. Ik wil wel iedereen bedanken voor het aansporen in de juiste richting die ik 1 jaar geleden had moeten nemen.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23443
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 17:14

Gini schreef:
Ik vraag me wel af of dit paard echt zo hopeloos is als gedacht. Zoals ik het lees heeft het paard een ongeluk gehad en heeft die daardoor een soort trauma opgelopen. Is het zeker dat die nooit meer bereden kan worden? Wat is er dan al gedaan met het paard om tot deze conclusie te komen?
Ik heb het gevoel dat ik een deel van het verhaal mis?


En juist voor mensen zoals jij die het weer helemaal willen uitvlooien en het wiel weer opnieuw willen uitvinden is het beter een dergelijk dier te laten hemelen.
Sorry.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 17:21

Shamanqueen schreef:
Hij is levensgevaarlijk in de omgang. Met andere paarden super braaf maar met mensen niet bepaald. Ik heb hem eraf gehaald en mijn oom was geïnteresseerd in hem. Die heeft hem opgehaald en die brengt hem direct naar de slacht. Zo delen we wat we er van verdienen. Heel jammer maar dan moet het maar zo. Ik wil wel iedereen bedanken voor het aansporen in de juiste richting die ik 1 jaar geleden had moeten nemen.


Er zijn gelukkig geen ernstige ongelukken gebeurd. Op zich fijn dat je nu zonder twijfel deze keuze hebt kunnen maken.
Goed gedaan en evengoed sterkte, want deze stap is niet fijn, ookal is het de beste.

StalNollie

Berichten: 9119
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 17:31

Shaman top en super stoer van je hoe verdrietig ook.

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 17:33

Shamanqueen schreef:
Hij is levensgevaarlijk in de omgang. Met andere paarden super braaf maar met mensen niet bepaald. Ik heb hem eraf gehaald en mijn oom was geïnteresseerd in hem. Die heeft hem opgehaald en die brengt hem direct naar de slacht. Zo delen we wat we er van verdienen. Heel jammer maar dan moet het maar zo. Ik wil wel iedereen bedanken voor het aansporen in de juiste richting die ik 1 jaar geleden had moeten nemen.


heel knap van je, heel moeilijke keuze om deze te maken. Sterkte alsnog en fijn dat je oom je heeft willen helpen.

MizzMontana

Berichten: 5678
Geregistreerd: 05-08-08

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 17:37

Wat een moeilijke maar moedige beslissing Shamanqueen, sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 17:39

StalNollie schreef:
Shaman top en super stoer van je hoe verdrietig ook.

Exact dit! Dapper! Heel veel sterkte, ondanks dat je weet dat het beter is, is het nog steeds verdrietig.

Lynn_Nikita

Berichten: 25461
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 17:42

een moeilijke beslissing maar wel 1 waarop je trots mag zijn, je hebt in elk geval een hele grote kans op handel en proberen bij dit paard bespaard

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 18:37

Dapper hoor.

Wat is tegenwoordig een goede plek om een gezond groen paard te kopen?