De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 12:50

anjali schreef:
Yom schreef:
Kijk, het wordt zo een gezamelijk bokt paard, ieder doet wat :)

Maar ik zou denken dat er genoeg keuze is in oudere paarden die nog wel gereden worden niet?

Dat valt best tegen hoor. de meesten die een oud paard hebben denken dat ze die niet meer kunnen aanbieden.


Valt idd super erg tegen. Voor mijn moeder zochten we ook wat ouder en braaf dier. Uiteindelijk een 5 jarige geworden maar echt heel erg brave pony.
Probleem bij oudere paarden is vaak ook dat ze wel weer wat mankeren.

Helaas kan ik je niet helpen in overrijsel. Succes en hopelijk vind je snel iets.

Bij mijn moeder hadden we ook in een week wat anders. Ze is 65 en ze was bang wanneer ze te lang niet zou rijden en niets zou hebben dat ze zou stoppen en dat wil ze niet. Maar als ze even niet rijdt krijgt ze angst.

anjali
Berichten: 15101
Geregistreerd: 25-07-15

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 13:06

@suikermeisje: Zo is mijn ervaring ook,ik ben 64.Bij mij mag een paard best kwaaltjes hebben want hij hoeft haast niet meer te doen.Alleen niet kreupel,want dan kan ik er natuurlijk helemaal niet meer op.Alsze bij mij iets krijgen dan houd ik ze gewoon,maar bij aanschaf moet hij nog wel rad zijn.Overigens zie ik bij jonge paarden om me heen ook heel veel gezondheidsproblemen.

0000
Berichten: 5477
Geregistreerd: 04-06-10

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 13:19

Misschien eens een gezocht advertentie eraan wagen op facebookgroepen? Ik kan me voorstellen dat mensen hun oudere paard niet adverteren (ook uit angst voor wat ermee gaat gebeuren) maar bij een goed tehuis hem eventueel toch zouden aanbieden.

Verder vind ik het momenteel maar weinig opschieten allemaal, nauwelijks reacties en weinig oprechte interesse. Zullen de feestdagen ook wel geen goed aan doen...jammer want heb best een heel fijn dier staan nu.

StalNollie

Berichten: 9125
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 13:27

December is geen verkoop maand koud nat en is al dure maand. In febr begint het vaak weer wat beter te lopen. Heb ook tweee leuke voor weinig aar weinig interesse op

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 16:37

Ben altijd heel benieuwd als iemand zegt ik heb wat leuks staan.... haha

droomyJarig

Berichten: 1100
Geregistreerd: 22-06-12
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 20:03

Donna89 schreef:
Ben altijd heel benieuwd als iemand zegt ik heb wat leuks staan.... haha


Ik ook idd :P

Ik heb het zoeken ook maar even op een lager pitje gezet, omdat er weinig (passend) aanbod is op dit moment. Maar goed, daar ging dit topic niet over :)

Afgelopen week weer een paard de revue zien passeren die gezond zou zijn (klinisch gezien was hij ook in orde) maar door onze osteopaat afgekeurd helaas. En dan zie ik hem toch als gezond zijnde verkocht worden online, terwijl ik de verkoper toch écht de bevindingen verteld heb. Had de verkoper eerlijker ingeschat >;)

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 20:21

droomy schreef:
Donna89 schreef:
Ben altijd heel benieuwd als iemand zegt ik heb wat leuks staan.... haha


Ik ook idd :P

Ik heb het zoeken ook maar even op een lager pitje gezet, omdat er weinig (passend) aanbod is op dit moment. Maar goed, daar ging dit topic niet over :)

Afgelopen week weer een paard de revue zien passeren die gezond zou zijn (klinisch gezien was hij ook in orde) maar door onze osteopaat afgekeurd helaas. En dan zie ik hem toch als gezond zijnde verkocht worden online, terwijl ik de verkoper toch écht de bevindingen verteld heb. Had de verkoper eerlijker ingeschat >;)


Leuk om al die rare verhalen te lezen ik heb me vermaakt :Y)

Om hier even op te reageren ik zou als verkoper toch ook heel raar staan te kijken als de Da het paard goedkeurt! Maar de Ostheo hem afkeurt!

cobiie

Berichten: 7306
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 20:29

dresjoepie schreef:
Om hier even op te reageren ik zou als verkoper toch ook heel raar staan te kijken als de Da het paard goedkeurt! Maar de Ostheo hem afkeurt!

Ik vind het eerlijk gezegd niet eens raar dat hij weer als goed wordt aangeboden indien een da hem ook goedgekeurd heeft. :o

StalNollie

Berichten: 9125
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 20:42

droomy schreef:
Donna89 schreef:
Ben altijd heel benieuwd als iemand zegt ik heb wat leuks staan.... haha


Ik ook idd :P

Ik heb het zoeken ook maar even op een lager pitje gezet, omdat er weinig (passend) aanbod is op dit moment. Maar goed, daar ging dit topic niet over :)

Afgelopen week weer een paard de revue zien passeren die gezond zou zijn (klinisch gezien was hij ook in orde) maar door onze osteopaat afgekeurd helaas. En dan zie ik hem toch als gezond zijnde verkocht worden online, terwijl ik de verkoper toch écht de bevindingen verteld heb. Had de verkoper eerlijker ingeschat >;)


maar waarom is verkoper hier dan niet eerlijk in?
jou bevindingen mag je uiteraard mededelen maar hoeft niks mee gedaan te worden. en uit adv kun je uiteindelijk ook niet vanaf zien of de huidige verkoper jullie bevindingen erbij heeft verteld? om dan zo'n verkoper maar gelijk als niet eerlijk in te schatten is nogal wat.

Anoniem

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 20:43

Ik zou ook eerder afgaan op een dierenarts dan op een osteopaat. Dus nee, kan het niet vreemd vinden dat hij als gezond te koop staat.

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 20:44

cobiie schreef:
dresjoepie schreef:
Om hier even op te reageren ik zou als verkoper toch ook heel raar staan te kijken als de Da het paard goedkeurt! Maar de Ostheo hem afkeurt!

Ik vind het eerlijk gezegd niet eens raar dat hij weer als goed wordt aangeboden indien een da hem ook goedgekeurd heeft. :o


Ik ook niet er staat dan ook ik als verkoper :o Zou het paard idd ook gwn weer te koop aanbieden (dat was misschien niet heel duidelijk) Een andere Da laten komen om over te keuren prima maar ga alsjeblieft niet af op een keuring van je Ostheo!

Telpeva

Berichten: 14730
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 20:53

Vraag van een leek: mag een osteopaat wel keuren, dat is toch geen arts?

StalNollie

Berichten: 9125
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 20:54

mag uiteraard wel zijn bevindingen zeggen, maar dat mag in principe iedereen. Maar is dus geen keuring.

cobiie

Berichten: 7306
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 21:02

Telpeva schreef:
Vraag van een leek: mag een osteopaat wel keuren, dat is toch geen arts?

De meeste zijn geen dierenartsen idd.

Maar je mag natuurlijk daar wel zijn/haar mening aan vragen.

Ik heb wel eens een koper gehad (van een pony) die bij de tweede bezichtiging haar hoefsmid mee nam, dat vond ik helemaal zo gek nog niet als extra paar ogen. Maar zou hem bijv. geen buigproef hebben laten verrichten. :o

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 21:11

Ik heb mijn pony met netjes vergroeide spat en zomereczeem plus gevoelige luchtwegen en dunne zolen ook nooit te koop aangeboden. Inmiddels is hij 26,5 en kan nog steeds meerdere keren per week recreatief gereden worden. Stap, draf, galop, beetje recreatief dressuur rijden inclusief oefeningen. In de bak moet je hem wel wat motiveren en heeft hij het na 30-40 minuten wel gezien (wordt te weinig gereden dus niet veel conditie en minder bespierd dan vroeger) maar buitenritjes vindt hij erg leuk.

Het is al lastig om er een leuke serieuze bijrijdster voor te vinden... gratis! Verkopen durf ik echt niet.

Inmiddels krijgt hij ruimte tussen zijn kiezen waardoor hij het hooi niet altijd meer goed weg krijgt en voeren we hem buiten het weideseizoen 2x bij. Ik had niet verwacht dat hij deze leeftijd zou halen met zijn gebreken en hij is nog steeds te rijden terwijl ik al het tweede blessure paard heb in de 11 jaar dat ik hier woon wat alleen nog Kan stappen en kreupel is... Onkruid vergaat niet en blijkbaar is hij als kruising New Forest x Engels Volbloed erg taai en hard! Als relaxt oude mensen pony is hij niet geschikt. Hij heeft nog steeds zijn sterke eigenzinnige karakter en drukke of schrikachtige momenten :P

0000
Berichten: 5477
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 21:26

Poeh, als je hier komt met je osteopaat om een paard te laten keuren krab ik me ook eens achter de oren hoor. Voor diegene überhaupt aan mijn paarden komt mag je sowieso even uitleggen wat voor opleiding, ervaring en referenties die persoon heeft. Zolang je een mogelijke koper bent is het wel gewoon mijn paard. Heb ook nog nooit gehoord van aankoopkeuring door zo iemand dus hier kwam die ook gewoon weer als gezond te koop. Ik hecht gewoon meer waarde aan mijn eigen ervaring met het paard (en ik heb nooit iets te koop dat ik niet al enkele maanden in training heb en waarvan ik dus weet hoe ze zich houden in het werk) en aan de mening van mijn dierenarts dan aan die van een of andere peut/paat/etc.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 21:43

Ik heb wel eens een paard zwaar afgekeurd gehad op vrijdag in Someren gedaan.
En op zaterdag stond hij als goed gekeurd op mp.
Dat vind ik heel wat anders dan door een osteo.
Ik heb dat keurings rapport nog een hele tijd bewaard.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 21:50

Huh? Hoe dat?

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 22:01

Dat vraag ik me ook af.
Bevriende da goed betaald?

droomyJarig

Berichten: 1100
Geregistreerd: 22-06-12
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 23:00

Uiteraard heb ik alles in overleg met de verkoper gedaan.

Waarom hecht niemand waarde aan de mening van de osteo? Oprechte vraag hoor.

Nee, het is geen officieel blaadje maar als er een vermoeden van artrose en kissing spines is zou ik dat als verkoper toch eerst uit willen sluiten (door hem op de foto te zetten) voor ik mijn trouwe viervoeter met pijn in het hart verkoop.

Just my 2 cents.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 23:11

Hier al eens een paard verkocht die goed gekeurd was. 2 weken later door een goed aangeschreven osteopaat behandeld werd, een osteopaat die volgens eigen zeggen wat kleine blokkades vond, niets bijzonders . Dier was na de behandeling ineens langdurig kreupel

Dat is waarom ik geen waarde hecht aan een osteopaat.

Bij mij komt er dus geen osteopaat in.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 23:12

JoyceB ik heb hier inderdaad een gouden kinderpony staan. Toen mijn stiefdochter te groot werd besloten zelf te houden omdat ze al dampig was geweest (merk je nu ze van het stro en hooi af is niet meer) en sowieso een beetje een pechvogel is besloten niet te doen. Ook heeft ze een kleine gebruiksaanwijzing.

Heb ook besloten haar lekker zelf te houden.

Ik zou veels te bang zijn dat men slordig met haar gezondheid zou zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 23:16

droomy schreef:
Uiteraard heb ik alles in overleg met de verkoper gedaan.

Waarom hecht niemand waarde aan de mening van de osteo? Oprechte vraag hoor.

Nee, het is geen officieel blaadje maar als er een vermoeden van artrose en kissing spines is zou ik dat als verkoper toch eerst uit willen sluiten (door hem op de foto te zetten) voor ik mijn trouwe viervoeter met pijn in het hart verkoop.

Just my 2 cents.


Exact om wat je zelf zegt; een osteopaat heeft geen officieel blaadje. En mist imo dus essentiele kennis en kunde (dus opleiding) om de taak van een dierenarts over te nemen. Een osteopaat kan een áánvulling zijn. Geen vervanging van.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 00:13

Een osteopaat is, mits gediplomeerd, over het algemeen humaan fysiotherapeut, aangevuld met dierfysiotherapy en vevolgens nog de aanvullende opleiding tot (dier)osteopaat. Maar het is geen erkend keuringsdierenarts.

Ik kan je wel voorstellen dat je zo iemand meeneemt om te kijken voor je laat keuren. Zeker als dat goedkoper is dan een klinische keuring en je een wat meer ervaren oog kunt gebruiken.
Maar een paard bekijken en bevoelen is 1 ding, een paard van een ander behandelen is een herl ander verhaal...

droomyJarig

Berichten: 1100
Geregistreerd: 22-06-12
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 09:14

joyce B schreef:
Een osteopaat is, mits gediplomeerd, over het algemeen humaan fysiotherapeut, aangevuld met dierfysiotherapy en vevolgens nog de aanvullende opleiding tot (dier)osteopaat. Maar het is geen erkend keuringsdierenarts.

Ik kan je wel voorstellen dat je zo iemand meeneemt om te kijken voor je laat keuren. Zeker als dat goedkoper is dan een klinische keuring en je een wat meer ervaren oog kunt gebruiken.
Maar een paard bekijken en bevoelen is 1 ding, een paard van een ander behandelen is een herl ander verhaal...


Mijn osteo heeft diverse diploma's inderdaad. Ze heeft het paard in kwestie ook niet behandeld, alleen gevoeld of alles bewoog zoals het hoorde. Dat was mijn insteek, ik zag met het proefrijden een paard die niet helemaal soepel liep maar ik wist zelf niet goed wat er mis was.
Voor €30 ben ik heel blij met een extra paar ervaren ogen..

Los van de osteo wil ik sowieso een klinisch gekeurd paard kopen, het een hoeft het ander immers niet uit te sluiten.