Hij is nu wat aan de dikke kant en wil hem wat meer spieren laten trainen. nu merk ik aanmezelf dat het me niet echt wil lukken omdat het voor mij niet snel genoeg gaat haha. Ook lukt het niet om me aan mijn trainingschema's te houden.
Dus wil ik het via behulp van bokt proberen,om gemotiveerd te blijven.
Overzicht Stanley.
naam: stanley
ras:haflinger
geslacht: ruin
leeftijd: 17
stal: 24/7 buiten waarvan 2/3 uur op het land, rest in een hitactiefstal.
Voeding: kuil moet ik nog even uitreken hoeveel hij krijgt in 24 uur. Hij mag elk uur een aantal minuten kuil te eten. Verdeeld over 10x krijgt hij 0.5 kg biks (elke keer kleine beetjes biks). Na het rijden krijgt hij van mij kwart schep biks, en paar handjes grasmix ivm met hoestpoeder, en biotine olie voor zn hoeven.
Zijn schema nu:
Maandag: longeren/ of drafprogamma in stapmoen
Dinsdag: doet mijn bijrijdster hem
Woensdag: rijden
donderdag: rijden
Vrijdag: rijden om de week les (30min)
zaterdag: doet mijn bijrijdster hem
zondag: vrij
Ook ga ik bijna zeker 1x in de 2 weken op buitenrit ongv 2 uur. Mijn bijrijdster gaat ook vaak op rit.
Als ik in de bak rij, rij ik ongeveer 30/45 min.
Hij staat nu ongeveer sinds 1.5 jaar 24/7 buiten, maar krijg hem gewoon niet slank. Ik sta nu ongeveer 2 jaar op deze stal,waarvan laatste half jaar zeker veel op buitenrit ben geweest soms wel langer dan 2 uur.
In september gaat hij over op andere biks, waar nog minder suikers en zetmeel inzit.
Van mij krijgt hij kwart schep pavo Liga, en alleen als hij gewerkt heeft. De brok die hij in de hitactiefstal krijgt is een vitamine biks van Besterly,
deze foto is van het vorig jaar gemaakt. Ik zal morgen een betere stand foto maken.