f proefje!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sardientje

f proefje!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 14:31

hallo beste bokkers, ik ga op 30 augustus mijn f 3 2e keer proef rijden, en daarom hierbij dit topic. ik ga op een eigenwijze haflinger, die heel erg groepsgevoelig is, dus graag achter een ander paard aan gaat. in de bak waar ik ga rijden, zijn 2 probleempjes: ik ga in de binnenbak of buitenbak. er zijn twee buitenbakken: een kleine met een hoog hek, dat is geen probleem. de bak word daar niet opgedeeld, en hij kan geen gras eten. alleen ik denk niet dat ik in die bak ga rijden, maar in een anderen bak, namelijk de grote buitenbak, met laag hek, waar hij gras kan eten. ook word die bak gedeeld in 4 stukken, driekwart voor de f proeven, en 1 kwart voor het inrijden. bij het in rijden ben ik bang dat hij de proevenbak in sjeest, en dan de hele proef verstoord. of juist andersom, dat als ik aan het rijden ben, hij de inrij bak in gaat. of juist dat ie onder mijn proef gaat eten! wat te doen?
|o

Ella_Ghandhi

Re: f proefje!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 14:35

Als hij de kans krijgt om weg te galoperen naar een andere bak probeer hem dan op de volte te zetten. En ik weet niet hoe oud je bent maar de gene die joun proefje voorleest zou jou ook wel helpen.

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 14:44

ik ga ook een oefen f proefje doen, misschien kan de gene die mij dat oefen f proefje geeft mij helpen :j

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 14:56

Bespreek het even met je instructie. Maar probeer met losrijden al veel overgangen te rijden en veel voltes en gebroken lijnen. Dat hij constant op jou moet letten en dus geen tijd heeft om gras te gaan eten of wat dan ook.
Dus niet 1 overgang in een rondje maar rij 10 overgangen in 1 rondje door de bak heen, hou hem bezig.

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 14:59

mala26 schreef:
Bespreek het even met je instructie. Maar probeer met losrijden al veel overgangen te rijden en veel voltes en gebroken lijnen. Dat hij constant op jou moet letten en dus geen tijd heeft om gras te gaan eten of wat dan ook.
Dus niet 1 overgang in een rondje maar rij 10 overgangen in 1 rondje door de bak heen, hou hem bezig.

ga ik doen, bedankt!! :j

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 15:22

WD-V is bestemd voor KNHS wedstrijden en dergelijke. Daarom verplaats ik dit topic naar MA.

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 19:04

edit: hallo allemaal, vandaag was dus mijn f3 preof, en het was een ramp. paardje waarop ik moest reageerde nergens op, en liep contstand de bak uit :( na het inrijden moest ik dus mijn proefje rijden, en inmiddels was de mooie vlecht ook al uitgevallen... (en oja, alledrie mijn knoopjes van mijn jasje waren bij het opstappen ook afgevallen... ;( ) eenmaal in de bak was de ramp uitgebroken, en wou ik op een geef moment stoppen, en dat gebeurde ook... even later kam er iemand naar mij toe om te zeggen dat ik ook op een andere pony mocht, en dat ging prima! proef gehaald met 217 punten! 3e geworden! kreeg complimentenn omdat ik op een pony zat die naar jou gevoel luisterde, (iedere pony doet dat wel, maar zij echt EXTREEM!!) en ik nogal verdrietig was, dat ik haar toch rustig hield ( en mezelf ;) ) terwijl ze de vorige dag bij de spring clinic onrustig en schrikachtig was :o nou, dag!! :wave:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 19:08

proficiat *\o/*

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 19:13

dankje wel :j

MariskaDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 14:39

Vragen of je een paar privé lessen kunt krijgen . Jij de instructeur en je wedstrijd paard. Dat heb ik gehad en het heeft geholpen. En ik reed ook op ongeveer een paard dat jij nu beschrijft.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 14:47

MariskaDream schreef:
Vragen of je een paar privé lessen kunt krijgen . Jij de instructeur en je wedstrijd paard. Dat heb ik gehad en het heeft geholpen. En ik reed ook op ongeveer een paard dat jij nu beschrijft.

Vergeet niet dat F-proefjes op een manege gehouden worden, en dat privelessen daar vaak erg lastig zijn.
Simpel gezegd kan er iemand anders op die het beest wel in bedwang kan houden. Een haflinger is sterk en eigenwijs, dan is een andere pony leuker om je wedstrijdje mee te rijden en het volgende proefje kan TS gewoon een andere pony opzoeken; het voordeel van een manege vol met paarden.

Goed gedaan TS! :D *\o/*