leuke plekken om met je paard naar toe te gaan in 2 maanden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CBarrelracer

leuke plekken om met je paard naar toe te gaan in 2 maanden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-15 23:44

hoi allemaal

mijn paard heeft hele erge atrose en staat nu op zware pijnbestrijding.
we hebben besloten om hem in oktober pijnloos in te laten slapen, maar voordat het zover is willen ik en me tante nog veel leuke dingen met hem doen en van hem genieten.
volgende week gaan we naar het strand we weten alleen nog niet welk strand, heeft iemand een leuk voorstel kwa stranden?
verder wil ik nog veel meer met hem doen om hem de tijd van z'n leven te geven heeft iemand leuke ervaringen kwa plekken? bossen, stranden enz.

ook fotoshoots zijn welkom!!!

mijn paard staat in noord Holland net buiten Amsterdam dus niet al te ver met de trailer
alle ideeën zijn welkom

gr celine

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 23:49

Is dat nog wel eerlijk naar je paard toe?
Naar het strand met een paard met zoveel pijn, zelfs met pijnmedicatie moet je hem dat niet aan willen doen.
Ik begrijp het niet helemaal...je wilt een paard met zware artrose en zware pijnbestrijding de tijd van zijn leven geven door met hem te gaan rijden in het bos/strand?
Ik denk niet dat je paard daar ook zo over denkt.

Kun je niet beter alleen een mooie fotoshoot van hem maken, samen met jou en je tante zodat je een mooie herinnering behoudt?

CBarrelracer

Re: leuke plekken om met je paard naar toe te gaan in 2 maanden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-15 23:54

ik ga niet rijden ik doe alles aan de hand dit is allemaal in overleg met de veearts door de medicatie voelt hij de pijn niet meer en geniet hij overal van zolang hij die medicatie krijgt, helaas kan dit niet op
langere termijn ivm maagbloedingen en darmklachten wat ik hem echt niet aan wil doen dus we hebben besloten om hem 2 maanden pijnloos leuke dingen te laten doen en hem dan pijnloos in te laten slapen zodat hij helemaal geen pijn meer heeft

CBarrelracer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-15 23:56

zelf rent hij nu in het land omdat hij iets wilt doen want hij voelt geen pijn

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 00:11

Ik verplaats dit topic van TAO naar PP waar het beter past.

AngelHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 05:37

Kan een meer ook ?? Dan het ijselmeer

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 06:28

Is je paard gewend om met de trailer op pad te gaan en heeft hij dan geen stress? Dan zou je het wel kunnen doen, maar bedenk wel dat het leuke voor jezelf is en niet zozeer voor je paard. Ikzelf zou dan naar Hargen gaan. Daar is een grote parkeerplaats waar je zo gelijk het strand op kan, maar je kan er ook de duinen in ( wel heel zwaar zand) en er is ook vlakbij de parkeerplaats een stukje bos. Het is wel betaald parkeren, maar dat zal geen punt zijn. De meeste plekken dichter bij Amsterdam zijn niet zo dicht bij het strand en als je eerst kilometers door ( zwaar) duinzand moet is dat ook niet zo geslaagd. Let er ook op dat je zeker tot 1 oktober 's ochtends voor 9 uur van het strand af moet zijn met je paard en er 's avonds pas na 19.00 uur op mag.

Ik persoonlijk zou niet weten of ik 2 maanden zou wachten als mijn paard hetzelfde had, maar dat is nu niet aan de orde. Andere plekken dichtbij waar je zo met je paard naar toe kan zijn bijvoorbeeld de Veluwe, zoek een stukje uit waar de heide snel bereikbaar is en maak daar mooie foto's. De bossen bij Hilversum en Soest zijn volgens mij niet vrij, daar heb je voor zover ik weet een penning nodig en een ruiterbewijs.
Verder kan je hem thuis een lekkere uitgebreide massage ( laten) geven, dat is misschien wel fijn voor hem.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 08:18

Tja ik denk dat de meeste paarden de tijd van hun leven hebben als ze lekker mogen niksen in een kudde op het gras. Er op uit in de trailer is vaak stressvol en vooral leuk voor het baasje.. Paarden houden juist van rust en regelmaat.

CBarrelracer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 09:03

Die van mij helaas niet hij staat al vanaf april stil en omdat hij nu niks voelt wilt hij rennen en rijden en allemaal dingen doen

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 09:09

Dat je paard minder of geen pijn voelt dankzij alle pijnmedicatie die je paard geeft, vind ik geen excuus om vervolgens allerlei plekken op te zoeken om zelf nog langer van je paard te genieten. Steek die centen van die maanden stalgeld en pijnstillers in een knappe fotoshoot op een mooie plek en neem daarna afscheid. Je zal je paard hoe dan ook missen, daar helpen die twee maanden extra echt niet bij om dat te verminderen.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 09:10

Als jij zeker weet dat dit een optie is voor je paard, dan kan ik je Langevelderslag bij Noordwijkerhout aanraden: een grote parkeerplaats direct achter de duinen. Om op het strand te komen hoef je alleen een betonnen afrit af, dus geen mul duin. Volgens mij is het strand weer open voor ruiters/wandelaars met paard aan de hand, vanaf 1 september.

Overigens ben ik het eens met een paar posters boven mij: prop de "leuke" dingen die nog wilt doen in 2 weken en laat hem gaan.

CBarrelracer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 09:17

Ik ben al blij dat ik deze keuZe heb kunnen maken want de meestE houden hun paard bij hun en dat doe ik niet dit is mijn eigen keuze mijn paard is gewend aan de trailer en strest er ook niet van als je dit idee niet leuk vind reageer dan ook aub niet ik vraag hier alleen om leuke plekken om naartoe te gaan en niet naar de mening over wat ik wel en niet met me paard moet doen
Dank u

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 09:21

In dat geval: kijk eens op het fotomeetinggedeelte (FM) hier op Bokt. Daar staan veel leuke dingen bij en het levert je nog foto's op ook :)

CBarrelracer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 00:11

Oh dank je hilli
Ga ik zeker doen

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:49

Als het paard zoveel pijn heeft zou ik persoonlijk niet wachten tot oktober om het paard in te laten slapen maar zou ik dit voor vandaag nog regelen.
Sterkte voor de komende periode.

CBarrelracer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 16:39

mijn paard kan nog 2 maanden pijnloos rondlopen dit heeft de dierenarts gezecht en 2 maanden kan geen kwaad hij kan dan nog lekker genieten in de wei dag en nacht met z'n vriendjes en zodra de paarden naar binnen gaat word hij ingeslapen omdat hij in een box gek word dan dit is mijn eigen keuze en heb van vele mensen gehoord dat dit de juiste keuzen is maarja niet iedereen bekijkt het helaas vanaf die kant

in iedergeval bedankt ik weet nu een aantal leuke plekjes om met me vriendje naartoe te gaan om mooie foto's te maken
bij deze verwijdeer ik ook dit bericht voor verdere vooroordelen te voorkomen.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 17:29

Je moet er wel even vanuitgaan, door die pijnmedicatie kan je paard door zijn pijn heenlopen.. Snap dat je nog heel veel leuke dingen wilt gaan doen.. Weet niet hoe zwaar het is (is natuurlijk ook wat ie gewend is)... Zelf niet zo'n voorstander van pijnstillers, vooral omdat ze vaak al zo slecht laten zien dat ze echt wat hebben.

Ik zou mijn paardje lekker laten genieten op de wei en hem goed in de gaten houden en genieten van kleine wandelingetjes in de buurt of gewoon een poetsbeurt of wat dan ook. Een mooie fotoshoot in de buurt... Eventueel kun je daar zelfs nog een mooie achtergrond bij laten fotoshoppen..
Maarja, mijn pony is ook niet gewend om met de trailer weg te gaan etc. dus zou voor hem te veel stress zijn wat ik nog zou willen doen in zijn laatste maanden..

Ik zou er wel rekening mee houden om hem vroeger te laten gaan.. Stel dat hij toch pijn krijgt... Dat je iig de belangrijkste dingen die je nog wilt doen, zo snel mogelijk doet.. Maar echt eerlijk t.o.v. van je paard blijft...

CBarrelracer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 21:56

komt wel goed

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 22:06

celineeloves schreef:
mijn paard kan nog 2 maanden pijnloos rondlopen dit heeft de dierenarts gezecht en 2 maanden kan geen kwaad hij kan dan nog lekker genieten in de wei dag en nacht met z'n vriendjes en zodra de paarden naar binnen gaat word hij ingeslapen omdat hij in een box gek word dan dit is mijn eigen keuze en heb van vele mensen gehoord dat dit de juiste keuzen is maarja niet iedereen bekijkt het helaas vanaf die kant

in iedergeval bedankt ik weet nu een aantal leuke plekjes om met me vriendje naartoe te gaan om mooie foto's te maken
bij deze verwijdeer ik ook dit bericht voor verdere vooroordelen te voorkomen.

Dit vind ik altijd zo apart.. De dierenarts zegt dat het paard geen pijn heeft dus is het zo. Soms betwijfel ik me dat zo erg, of het paard wel of geen pijn heeft ongeacht wat de dierenarts zegt

CBarrelracer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 19:17

het was geweldig hij werd weer helemaal jong en genoot er echt van was zo mooi om hem te zien genieten.
hij heeft zeker de tijd van zijn leven gehad deze dag
hij leek weer even 4 jaar

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 19:23

Mooi dat het leuk is geweest. Hoe ging t afscheid?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 20:44

Wat een prachtige foto's zijn het geworden! Is het afscheid goed verlopen?
Laatst bijgewerkt door Jet op 22-01-16 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

CBarrelracer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 20:47

Het was zwaar maar hij heeft totaal geen pijn gehad en hij heeft lekker kunnen genieten op het strand en op het land tussen zijn vriendjes dat was voor mij het belangrijkste en het was een geweldige ervaring om hem nog even jong te zien
En ik heb er ook zeker geen spijt van gehad van mijn keuzes die ik heb gemaakt

CBarrelracer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 20:49

Het afscheid was heel mooi en ook niet naar hij werd individueel opgehaald en werd op een soort van slee de trailer in geladen toen hij ingeslapen was het ging heel rustig en hij Rolde ook netjes neer op de grond hij was ook erg rustig

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 20:53

Sterkte. Je hebt prachtige foto's als herinnering. Leuk dat je dit voor hem en voor jou gedaan hebt die laatste twee maanden!