Door een bepaalde mentale blokkade, waar ik nu even niet verder op in wil gaan, zal het voor mij voorlopig en misschien wel voor altijd niet meer mogelijk zijn om te rijden. Ik ben niet op zoek naar tips om mijn angst te overwinnen, omdat de blokkade veel dieper zit dan paard-gerelateerde zaken en ik hier al professionele hulp bij krijg.
Maar toch, dat ik eventueel nooit meer zal kunnen rijden, dat was een enorme klap voor mij. Paardrijden is altijd mijn grote droom geweest en iets wat ik door (financiële) omstandigheden pas in mijn eigen volwassen leven heb kunnen bereiken. Het is hard als je zo hard hebt gewerkt om een droom te bereiken en die droom wordt je dan door externe omstandigheden weer ontnomen.
Gelukkig kan ik wel verder met de paarden in het algemeen. Een vriendin kan goed hulp gebruiken bij de verzorging van haar lieve bejaarde dame. Bij de pony in kwestie voel ik me gelukkig wel op mijn gemak en ook al is het voor mij momenteel nog niet mogelijk veel verder te gaan dan een knuffel en een poetsbeurtje in de wei, begin ik al een fijne band met haar op te bouwen. Een andere vriendin heeft een leuke en verbazingwekkend relaxte tweejarige en al zie ik mezelf daar momenteel nog echt niet mee aan de slag gaan, met geduld en tijd kan ik daar misschien ook wel lekker mee gaan poetsen en tutten.
Opgelost, toch? Ja en nee. Ik ben enorm opgelucht en blij dat ik met paardjes bezig kan blijven. Maar ik ben ook bang dat ik het rijden ga missen. Je merkt dat het rijden zelf toch wel de heilige graal van de paardenwereld is. Bokt, alle paardenbladen, paardenevenementen, alles draait om het rijden. Hoe vaak en hoe veel mensen ook zeggen dat verzorging voor gaat, etc., als je met paarden bezig gaat komt het rijden hoe dan ook op één of ander moment weer om de hoek.
Daarom ben ik op zoek naar mensen met een paardenpassie die helemaal niet rijden en dat ook niet nodig hebben. Ik zou graag wat verhalen horen van mensen die dolgelukkig zijn zonder ooit op de rug van een paard te klimmen. Ik denk dat ik daar op dit moment veel steun aan zou hebben.

) maar helaas mag dat niet van mijn ouders haha