penny-ervaringen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fleurvosje

penny-ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 22:14

Hoi bokkers!

Waren jullie ook van die pennymeisjes? En kom je ze nu ook nog tegen?
Brand los!

Ik zelf heb wel wat vervelende ervaringen met pennymeisjes gehad helaas, mijn vriendin en ik verzorgden toen we 10 waren ofzo allebei een Shetlander op dezelfde stal. De eigenaar was er nooit en gaf ze alleen eten, de rest deden we zelf. Tot op een dag (het is een behoorlijk veel bezochte plek in het dorp) er 2 onbekende meisjes in het land stonden, ze zeiden dat hun ze nu ook mochten verzorgen, wij bij de eigenaar geïnformeerd. Bleken ze 2 kleindochters van 7&8 van een vriend van hem te zijn (totaal geen ervaring) dus op een woensdagmiddag wanneer ze er WEER waren waren ze dus aan het rijden, eentje op mijn pony de ander op die van mn vriendin. Het meisje op mijn pony had enorme ruzie met hem. Ik vond het eigenlijk wel grappig dus toen ik m riep galoppeert hij dus naar het hek. Dat meisje lag eraf en ik lag helemaal dubbel. Ze was alleen best wel boos. Uiteindelijk heeft de eigenaar ze weggestuurd gelukkig!
Ze noemden een zweep een "sla-stokje" :')

groetjes! :)

plantje01

Re: penny-ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 22:23

Ik heb niet echt specifieke ervaringen maar ik hoor wel eens dingen langs komen zoals:
'deze doet het niet'

fleurvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 22:25

"Deze doet het niet"

:') geweldig

Secretss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 22:27

Of de meisjes op de manege die een "speciale band" hebben met de wildste pony van de stal! En alleen zij mogen erop rijden want andere mensen gooit ie eraf. Oh en later een grote manege met 10 zwarte Arabische hengsten :+

edwardway

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 22:28

Jtragter schreef:
Ik heb niet echt specifieke ervaringen maar ik hoor wel eens dingen langs komen zoals:
'deze doet het niet'

Mijn leasepaard is super voorwaarts, en ja, als-ie dan een keer niet in draf gaat na tig keer been dan floep ik 't er ook uit. :Y) :')

Vroeger was ik echt een onwijze penny zeg. Anti spoor, anti zweep, weet je wel. Dat soort dingen. God, nu ik dit typ komen de herinneringen wel weer boven zeg. Wat een tijd was dat :=

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 22:29

Secretss schreef:
Of de meisjes op de manege die een "speciale band" hebben met de wildste pony van de stal! En alleen zij mogen erop rijden want andere mensen gooit ie eraf. Oh en later een grote manege met 10 zwarte Arabische hengsten :+

Oeh ja die komt me ook héél bekend voor. Ja want alleen zíj kunnen erop rijden.

fleurvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 22:32

Ja hahaha oh ik weet er nog een.

ik reed met mijn ontzettend boefige pony bij de rij vereniging en ik stond bekend met het bijtende beest. Dus als ik weer es niet vooruit kwam, of dat hij letterlijk kopje onder ging in de waterbak, dan waren er altijd weer van die meisjes van 8 met hun super luxe brave ervaren pony's die 6 jaar jonger zijn maar ze moeten je toch de les gaan lezen over hoe het wél moet. .

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 22:33

Vroeger hadden ik en mijn 'beste vriendin' het geweldige idee om een bonte Arabier te fokken. Door, jawel, een zwarte arabische hengst en een witte Arabische merrie te doen, want ja wit met zwart maakt gevlekt. Logisch toch :')?

En natuurlijk zou ik ook een eigen fokkerij hebben enzo.

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 22:37

Oh en pony's claimen op de manege! Alhoewel ik dat wel moest doen omdat andere mensen gewoon lekker de stal in huppelde om mijn verzorgveulen te gaan borstelen 7 a 8 x per dag... terwijl ik als enigste aangewezen was die hem mocht borstelen en met hem mocht lopen. 8)7

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 22:42

Ik was vroeger (nu nog :o ) ook heerlijk penny. In verlichte zit over de hobbels in de hoop dat een springruiter langsreed en vond dat je een goede zit had. Ik kreeg dan misschien een paard en zou NL kampioen worden....
Of ik wou later een veulen kopen en dat ik dan een hele goede band kreeg. Tuigloos kunnen galopperen enz... :')

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 22:43

Dat later een veulen kopen heb ik gedaan! Tot nu toe nog geen spijt alhoewel hij wel een echte boef kan wezen! ~~}>

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 22:44

Ik zou vroeger wel even Z dressuur worden en m'n beste vriendin Z springen en dan begonnen we samen een trainingsstal met allemaal kampioenen :') dat anky kennelijk wel wat verder was dan Z wisten we toen vast nog niet :')

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 23:55

Bij ons een meisje op stal dat ze zelf een grote friese hengst had paard kwam van de paardenmarkt en was zwaar mager en mishandeld en alleen zij kon erop rijden.

Na een ruzie op stal kwam ze met haar stief pappie wij vragen heeft ze een eigen paard bleek ze het nooit gehad te hebben en ontkende alles.

Ik droomde altijd van een een witte welsh D pony merrie na jaren kreeg ik een veulen hengst welsh is uit gegroeid tot een grote C ik noem hem liefkozend mijn penny sprookjes pony uit 1000 en 1 nacht.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:18

Stipje ik volg