Met welk geld heb jij je paard gekocht?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_ann

Met welk geld heb jij je paard gekocht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 15:14

Zomaar eens benieuwd... ik heb geen eigen paard, nooit gehad. En in verband met tijd en kosten zal dat ook denk ik niet op korte termijn gebeuren.

Bovendien was ik op mijn 15e in de hemel geweest met een huis tuin en keukenfjord. Tegenwoordig zijn mijn eisen én smaak een stuk duurder :=

Met mijn spaarsaldo van nu kan ik mijn droompaard van tóen makkelijk kopen. Maar voor dat pareltje waar ik tegenwoordig van ga kwijlen kan ik ook een mooie nieuwe (zelfs luxe) auto kopen.
En dan nog niet te spreken over het saldo wat je graag op de bank hebt staan voor onvoorziene kosten in je huishouden of paardenleven.

En toen vroeg ik me af... Met welk geld hebben jullie je paard (toen of nu) gekocht? Gespaard? Bijdrage van ouders/familie? Een lening? Loterij of andere leuke winst geboekt? Afbetaling?
Laatst bijgewerkt door Kelly_ann op 07-08-15 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 15:16

Ik zeg altijd voor de grap; t was een voorschot op mijn erfenis :Y)

Oftewel, mijn ouders hebben het paard betaalt en sowieso alle noodzakelijke dingen (stalling, dierenarts en hoefsmid) betaalt zolang ik naar school ging en studeerde.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 15:17

Met het geld wat mijn vorige paard nog opbracht :D

Overigens was mijn vorige paard grotendeels gefinancierd door mijn ouders :o

krnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 15:18

Leuk topic!
Ik heb mijn haflinger (toen 10 jaar ong.) gekocht met behulp van een bijdrage van mijn ouders; dat wil zeggen ik kreeg een onwijze waslijst aan taken en elke taak stond voor zoveel euro en dit bedrag moest ik op deze manier terug verdienen. :Y)
De andere helft was geld wat mijn opa en oma hadden gespaard voor later, echter kwam dit geld vrij bij het overlijden en mocht ik dit in overleg gebruiken voor de aanschaf.

Mijn eerste paard gekocht van geld wat ik verdient had en later ingeruild voor een onbeleerde sportpony. Beide pony's heb ik nog steeds <3

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 15:18

Mijn eerste merrie kwam zeer onverwacht op mijn pad. Ik kende haar, want ik had haar jaren daarvoor gehuurd. Toen ze ineens te koop kwam mocht ik haar gelukkig op afbetaling kopen. Binnen drie maanden had ik haar afbetaald en toen ben ik gelijk doorgegaan met een nood-spaarpotje bij elkaar sparen.
Mijn tweede was haar zoon. Inmiddels zijn ze allebei verkocht. :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 15:19

Zelf bij mekaar gespaard. Jarenlang. Alle centjes van oma in de spaarpot en trouw op de spaarrekening gestort. Toen ik 18 was kocht ik mijn eerste eigen pony van dat geld.

Ik zou nooit een lening afsluiten om een paard te kopen. :n En bij mijn ouders hoef ik al helemaal niet aan te komen := Mijn moeder herinnert me er regelmatig aan 'wat ik allemaal wel niet met dat geld had kunnen doen' wat ik door de jaren heen aan de paarden heb uitgegeven. Ach ja, ieder wat wils.

Lszaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 15:20

2 van mijn paarden hebben mijn ouders 9 jaar geleden betaald. Op mijn 11e had ik die mogelijkheid zelf niet echt.. :p
Vorig jaar heb ik van mijn spaargeld zelf een paard gekocht. :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 15:20

Rije, dat doet mijn moeder ook nog steeds :') ook al heeft zij het paard gekocht voor mij destijds :')

yamsi0124

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 15:21

Ik heb pas een paard gekocht, met t geld van m'n vader, AKA gekregen. Me beloofd op m'n 10e, maar ja, liever 3 jaar te laat dan nooit. Hij zal alles blijven betalen tot ik een goed eigen inkomen heb.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 15:21

Mijn eerste paard heeft mijn vader betaald :D nu bijna tien jaar later nog steeds mijn grote vriend. Mijn vader noemt het zijn grootste vergissing :')

Mijn tweede paard zelf betaald van het geld dat ik bijeen spaarde van mijn weekendjob. Maar dat was een oudje, manegepaard dat op pensioen mocht, die heeft niet veel gekost.

Ondertussen werk ik gewoon en betaal ze allebei in onderhoud.

LisaDiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 15:24

Ik mocht pas op mijn 18e een paard van mijn ouders en heb deze zelf bij elkaar moeten sparen met mijn bijbaantjes, ook betaal ik sindsdien alles zelf. Moet zeggen dat ik wel extra trots was dat ik zelf mijn paard bij elkaar gespaard had!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 15:24

Jarenlang bij elkaar gespaard.
En met geluk een paard gevonden wat aan het eisenlijstje voldeed en in budget viel.

Geen makkelijke opgave, wel gelukt :).

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 15:25

Van de verkochte auto (inruil met een kleinere auto en een leuk handbedrag geld toe) en met het prijzengeld wat mn vriend gewonnen had met een toernooi.

Oblivion

Re: Met welk geld heb jij je paard gekocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 15:28

Deels met het geld wat mijn vorige paard heeft opgebracht en het overige bedrag is geleverd door mijn lieve ouders :D

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 15:29

Door mijn ouders idd. Wel met een bijdrage van mijn kant maar dat mag bijna geen naam hebben :+
Mijn huidige paard heb ik gratis gekregen van de vorige eigenaar. Dus dat is helemaal mooi mee genomen!

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 15:32

Ik zou een paard krijgen als ik de MAVO had gehaald....daarna MEAO nog gedaan dus nog geen tijd voor een paard. Toen langzaam om me heen gaan kijken. Ik reed een Draver bij iemand en wilde haar graag kopen, maar hij vroeg er een smak voor.
Toen dacht ik een mooi dressuur paard te krijgen, maar nee zoveel geld wilden mijn ouders niet uitgeven....uhm slik...eisen bijstellen.
Toen belde mijn nichtje zoek je nog een paard? Wil je komen kijken anders gaat ie dinsdag naar de slacht. 2.5 jarige Draver die het voor de kar niet wilde. Gaan kijken en verliefd <3
Inmiddels heb ik hem bijna 20 jaar (november).
Mijn andere topper heb ik voor de helft van mijn vader gehad (moeder inmiddels overleden) en zelf de andere helft betaald. Ik zou hem zelf betalen, maar pa wilde de helft geven....zo lief. Mijn pa is inmiddels ook overleden. Mijn jaarling heb ik nu alweer ruim een jaar.

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 15:34

Met het potje wat mijn ouders voor mij bij elkaar hadden gespaard. Daar bleef uiteindelijk nog flink wat geld van over en daar kon ik weer mede mijn rijbewijs mee financieren!

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 15:39

Mijn ouders zeiden altijd: "Als je 18 bent en je hebt je eigen geld, dan mag je een pony kopen". Met het geld wat ik met mijn bijbaantje heb verdiend heb ik op mijn 18de dan ook mijn pony gekocht. Zelf bij elkaar gespaard dus :)

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 15:39

Mijn eerste paard gespaard. Toen verkocht en met dat geld me nieuwe paard en deel afbetaling. Toen die verkocht en met een deel van dat geld en een deel van mijn gespaarde geld mijn huidige pony gekocht

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 15:40

Ik heb een flinke gok genomen :+
Na een jaar leven op spaargeld kreeg ik mijn fulltime baan en tsja toen wilde ik alleen nog maar een eigen paard :o Na twijfel of het niet te vroeg was financieel gezien heb ik gewoon de stoute schoenen aangetrokken en gaan kijken.
Na mijn droompaardje gevonden te hebben met de eigenaresse duidelijke afspraken gemaakt en afgesproken dat hij nog 2 maanden daar mocht blijven :)

Op het moment dat hij kwam had ik dus weinig buffer achter de hand, maar dat is nu een jaar later weer aan het komen :o Gelukkig nog geen enorme kostenposten gehad (op 3x de DA na :') )

Echter was mijn droompaard gewoon een huis tuin en keukenpaard, een kruising en nog vrij groen (kende ruiter maar de hulpen snapte hij nog niet zo goed :+ ) dus was de prijs ook niet enorm hoog.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 15:41

Van mijn eigen verdiende geld.
Het was heel veel sparen en wachten, maar ik heb er nog nooit spijt van gehad <3

GeryonJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 15:42

De eerste twee van mijn ouders geld :+ de derde voor een deel aan meebetaald van spaargeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 15:49

Ik heb mijn eerste paard gratis gekregen van de vorige eigenaren.
Ze was eerst lange tijd mijn verzorgpaardje en de eigenaren gingen verhuizen.

Zij overleed helaas bij een auto ongeluk en daar ben ik onwijs kapot van geweest.
Er speelde overigens veel meer in mijn leven.
Mijn moeder heeft toen gezegd;"Als jij je best doet om beter te worden, krijg je van mij weer een paard."
Ze heeft zich aan die belofte gehouden toen ik ruim 8 jaar geleden Kim tegen kwam. :)

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 15:49

Toen ik 14 jaar was mn eerste fjorden veulen gekocht van het geld van mn spaarrekening (450 gulden :+ )
Mn 2 nieuwe ook van spaargeld maar goed ik heb nooit een hoge eis gehad.
De spullen die ze hebben zijn duurder :D

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 15:50

Met de uitkering van de ongevallenverzekering na mijn vaders dood.