Hoeveel punten ? ( paard straffen )

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

paardenstuff

Hoeveel punten ? ( paard straffen )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 01:27

Hoeveel punten hebben jullie , ben wel benieuwd hoe iedereen een beetje met zijn paard werkt :)

Heb je ooit,
Stem verheven = 2p
Corrigerende tik op de neus = 3p
Tik op z'n hoofd = 5p
Tegen de als aan gemept ( niet bijzonder hard ) = 7p
Tegen hals aan geslagen= 10p
Op z'n kont gemept = 13p
Met de zweep een tikje gegeven= 15p
Hard met de zweep geslagen ( maakt niet uit waar ) = 17p
Getrapt/knietje gegeven = 20p

Kan op of langs het paard zijn,
Ben benieuwd en jullie mening ?

Sorry als het bij de verkeerde toppic zitx

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Hoeveel punten ? ( paard straffen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 02:09

Ooit? Allemaal weleens.
Dit jaar kom ik niet verder dan 30 punten. 5x stem verheffen en een schop omdat hij aan het klieren was met proppen draaien. Op het hoofd slaan doe ik niet. De kans dat je jezelf pijn doet is groot.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 03:21

Allemaal wel eens. En ik probeer zo zachtjes te zijn als het kan (maar dominant paard).

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 05:58

OPG → YRT

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 13:55

Ik heb dat allemaal al wel eens gedaan, sommige dingen doe ik wel vaker. Stem verheffen bijv.

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 13:57

Allemaal wel eens behalve heel hard met de zweep slaan vanwege erg opdringerige paarden in het weiland enz en hoef echt niet omver gelopen te worden door een twenterhengst

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 13:57

Ik heb ook alles wel gedaan. Soms kan je echt niet anders, zeker niet als je eigen veiligheid in het geding is.
Ik probeer het niet te hoeven doen, maar soms moet je wel.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 13:59

Ik maak meestal gewoon wapperende bewegingen met mijn armen samen met stemverheffing, daar is hij vaak al meer dan genoeg van onder de indruk.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 14:47

Stem verheven = 2p Fijnste correctie, vaak genoeg UH!
Corrigerende tik op de neus = 3p Happen mag niet...
Tik op z'n hoofd = 5p
Tegen de hals aan gemept ( niet bijzonder hard ) = 7p Ja, maar niet meppen: een tik
Tegen hals aan geslagen= 10p
Op z'n kont gemept = 13p Ja, toen paard tijdens wandelen neus in het gras stopte en niet meer mee wilde
Met de zweep een tikje gegeven= 15p Ja
Hard met de zweep geslagen ( maakt niet uit waar ) = 17p Ja: dominant kregerig shetje, bijzonder geval en viel me aan bij het longeren. Heb vast signalen gemist, maar op zo'n moment ga je voor je eigen veiligheid...
Getrapt/knietje gegeven = 20p Ja, trap onder d'r kont terug toen dezelfde shet gericht trapte, heeft ze ook niet meer geprobeerden heb het in 10 jaar in de paardenwereld ook maar 1x gedaan

77 punten... en nu?
Ik corrigeer overigens liever door stem verheffen of door achteruit te zetten. Zo zacht als kan en zo hard als moet.

Koper123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 14:52

wat wil je hiermee bereiken TS? Snap het nut niet zo goed van dit topic? :\ Niet stom bedoeld maar iedereen doet dit ooit (misschien is het wel goed om mensen te laten tellen of ze iets te vaak doen of juist er weinig ;) nou is dit laatste niet altijd slecht! ).. :j

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:03

Deze middag kwam ik op een half uur tijd al bijna op het maximum, maar was dan ook noodsituatie: hengst en merries zaten per ongeluk samen, en hengst was één van de merries aan het opjagen en toetakelen. Op zo'n moment haal je alles uit de kast, maar niets helpt, behalve merrie de stal in drijven en de deur voor de hengst dichtslaan.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:04

Zeg maar vanaf 1 januari:
Stem verheven = 2p, ja Vast wel vaker dan een keer
Tik op z'n hoofd = 5p ja één keer terwijl ik er op zat.
Getrapt/knietje gegeven = 20p ja één of twee keer....

Ik heb op mijn kop gekregen van mijn stalgenoten omdat ik domweg mijn geduld verlies om heel andere redenen dan dat mijn paard stout is. Kortom ik reageer me soms op hem af. En dan schaam ik me en voel me schuldig.
Ik bied ook altijd mijn excuses aan hem aan als ik oneerlijk geweest ben of hij dat nu snapt of niet het geeft mij een beter gevoel.

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:08

Alleen geen knietje /geschopt, de rest allemaal (helaas) wel moeten gebruiken :)

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:16

Allemaal welleens, het meeste wel vaker dan eens ook.
op het hoofd slaan doe ik liever niet, maar als ik verder nergens bij kan op dat moment dan moet het maar.
Snap niet helemaal wat het doel van dit topic is, want je weet nog steeds niet hoe mensen corrigeren?
Ik zal bijv. net zoveel punten krijgen met veel knietjes en stemverheffingen maar zelden een tik op t hoofd, als iemand die als standaard correctie zijn/haar paard op t hoofd ramt.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:30

Veel erger dan bovenstaande mishandelwijzen vind ik het ongecontroleerd mee sleuren van een paard, verkeerde optomingen, slaan tijdens het longeerwerk, rukken aan het bit, dwang gebruiken als leermethode... Overeind schoppen, tong vastbinden, paard met geweld oppeppen voor hij de ring in moet en na de proef of springronde het beest afslaan omdattie... gut wit wat, het gebruik van scherpe kruiden om de staart mooi te laten dragen, opzetteugels.
Maar het ergste er aan toe zijn paarden die een eigenaar hebben die er totaal geen sjoege van heeft en zich door niemand iets laten vertellen..

Isabelxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 20:09

Volgensmij heb ik nooit een tik op het hoofd gegeven, hard geslagen met zweep en getrapt. Kan natuurlijk altijd gebeuren in gevaarlijke situaties, maar ik probeer het altijd op een andere manier op te lossen!

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 20:14

Hier is laatst al zeer uitgebreid een topic over geweest (maar dan zonder de punten-telling)
Weet niet wat het nut is om dit weer opnieuw te willen bespreken?

P.S. zou lijkt voor mij het trouwens of je punten kunt 'verdienen' door het straffen van je paard...