de instructice zegt heel vaak dat je pas vanaf je 8ste moet beginnen met paardrijden, want dan heb je de krachten om zo'n paard onder controle te houden. daar ben ik het mee eens, maar de meningen daarover zijn heel verschillend. ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden als een meisje van 6 gaat paardrijden, maar nog niet eens een paard durft te aaien? en niet een weet hoe je een halster om moet doen of moet opzadelen? en veel van die moeders vinden zo'n pony dan niet leuk, en hebben zoiets van: waarom moet mijn dochter precies op die pony, en niet een ander meisje? maar een manege kan niet altijd de braafste pony van stal aan zo'n kind geven, en sommige moeders gaan dan zelfs naar de balie om te vertellen op welke pony hun kind moet
ik vind het absurd, maar wat vinden jullie hier nou van?
Je bent er om te leren immers en zijn wij allemaal niet begonnen met niets weten? Duurde bij mij ook een tijd voordat ik zelfstandig een pony op kon zadelen.
en met 6 prima al een stukje kan rijden.
Zelf begon ik pas toen ik 8 was met lessen, maar ik zat al veel eerder weleens op een pony (Slagharen bijvoorbeeld). Verder wat vuurneon zegt, sommige ouders bemoeien zich met elke sport.
mijn neefje huilde ook veel te snel en in zijn geval was het echt een kwestie van negeren en dat ging het wel voorbij (ze worden vanzelf ouder immers). Buurmeisje van mij is er ook een ster in, die kan zo een Oscar winnen
dat je al eerder op een pony hebt gezeten is normaal als je van paarden houdt