zelf staanders maken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xponylove

zelf staanders maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-15 12:28

hoi, aangezien normale staanders (inclusief lepels) vreselijk duur zijn wil ik ze graag zelf maken. hebben jullie ideeen? het liefste niet al te duur

Zoe_97

Re: zelf staanders maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 12:30

mijn omm had ijzeren palen genomen daar houders op vast gemaakt met een lasmachine en dan nog ene autoband eronder gelast :')

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 12:31

echt goedkoop zal het nooit worden als je normale staanders wilt maken..
het mag geen lichte prutpaal worden immers..
anders waait ie bij een licht briesje al om, of neemt je pony m tussen de benen mee als hij een keer een balk verkeerd raakt..
beiden kan behoorlijk gevaarlijk uitpakken.

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 12:32

Zoe_97 schreef:
mijn omm had ijzeren palen genomen daar houders op vast gemaakt met een lasmachine en dan nog ene autoband eronder gelast :')

dat dus :j

Black_Devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 12:33

Dan zou ik blokken maken die je op verschillende manieren kan neerzetten zodat het toch enigszins verstelbaar is. Zelf staanders maken wordt echt lastig wil je het nog wel veilig houden.

Rijsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 13:11

Ik ga straks naar stal, dan zal ik even een foto voor je maken van onze staanders. Mijn stalbaas heeft een aantal jaar terug zelf twee staanders gemaakt en gewone weidepalen geschilderd en omgedoopt tot hindernisbalk.

xponylove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-15 13:12

ja graag :)

detos240

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 13:46

Wij gebruiken de rollen die in kuilfolie zitten. Deze zijn anderhalf meter en ze zijn van steviger kwaliteit dan een regenpijp. Als ze erop staan gaan ze niet kapot! (Dit is getest hier, perongeluk!)
Dus voor hindernispalen even een boer in de buurt vragen of hij van die buizen in zijn kuilplastic heeft en of je die mag hebben.......... een klein nadeeltje.....ze zijn allemaal grijs :D
Om ze op te leggen heb ik bij nedlantic van die blokken gekocht. niet extreem duur maar wel zeer duurzaam!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 14:54

TAO → YRT

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 15:04

detos240 schreef:
Wij gebruiken de rollen die in kuilfolie zitten. Deze zijn anderhalf meter en ze zijn van steviger kwaliteit dan een regenpijp. Als ze erop staan gaan ze niet kapot! (Dit is getest hier, perongeluk!)
Dus voor hindernispalen even een boer in de buurt vragen of hij van die buizen in zijn kuilplastic heeft en of je die mag hebben.......... een klein nadeeltje.....ze zijn allemaal grijs :D
Om ze op te leggen heb ik bij nedlantic van die blokken gekocht. niet extreem duur maar wel zeer duurzaam!

hoe wil je daar dan staanders van maken, heb ze hier ook staan maar hier dienen ze voor zwepenhouder :j

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 15:06

Zoe_97 schreef:

Die zijn wel heel zwaar heb ik gemerkt.
Ik heb vorig jaar zelf staanders en balken gemaakt.

Balken zijn bewerkte buitenhouten palen voor schuttingen, waar ik het puntje afgezaagd heb en toen geschilderd (paar euro per stuk, gamma)

Staanders heb ik vierkanten buitenhouten palen gekocht (http://www.hout-plaza.nl/media/07006-th ... method=max) en daar iedere 10 cm een gat in geboord. Vervolgens met dunnere buitenhouten balken zo'n kruis gemaakt (https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/toev ... 4image.jpg zo maar dan met uitsparing in beide balkjes, zodat ze in elkaar vallen). En vervolgens beiden aan elkaar gemaakt met lijm en schroeven.
De lepels heeft m'n neef gelast, zou ook niet weten hoe je die eenvoudiger zelf maakt.

Ik zet ze trouwens wel altijd na gebruik weer binnen, dan blijven ze veel beter.

detos240

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 19:33

melissapupa schreef:
detos240 schreef:

hoe wil je daar dan staanders van maken, heb ze hier ook staan maar hier dienen ze voor zwepenhouder :j

Dan moet je even goed lezen! Zo heb je gratis hindernispalen en kun je in de staanders wat geld in steken!

Sarahtjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 09:37

Ijzeren paal goed aan een autoband lassen , dat is een van de makkelijkste manieren.

Rijsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 20:26

Beetje laat maar hier de beloofde foto van onze staanders. Ze zijn gemaakt van hout. Staan erg stabiel en makkelijk verplaatsbaar door het doucherek dat eraan vast gemaakt is als houder. Ze zijn ongeveer 120 cm hoog.

Editie;Foto's willen niet uploaden

superauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:57

ik weet niet of je hier iets aan hebt maar een vriendin van me heeft een mini shetlander waar ze aan de hand mee wou springen (hij kan niet zo hoog want hij is nogal klein) dus haar opa had mini staanders gemaakt waar de lepels op alle plekken gwn vast aan zitten en de staanders zijn van vierkant hout... ik zal binnekort foto maken en sturen (ze zien er echt heel proffesioneel uit)