ik heb iets ergs gezien wat moet ik doen ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AngelHeart

ik heb iets ergs gezien wat moet ik doen ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 08:16

Hoi allemaal !
Ik rijd op een manege en achter de pony's en de paarden aam de andere kant dus is een pensionstalling iemand die daar ook les geeft noem ik i. Nou i was haar eigen paard aan het longeren en wat ik zag was vreselijk ze maakte korte rondjes en sloeg heel hard. een keer werdt haar paard het zat en ging stilstaan. Ik heb nog nooit iemand zo hard zien slaan dat paard was echt bang ! i ging ook niet even stappen aan de longeerlijn maar alleen galopperen. Soms geeft i ook les een keer kwam ze invallen bij ons en bij ons hebben we 2 pony's die willen allebei de "baas" zijn van de kudde en toen bokte monty tegen flip en tess zat op flip zij was geschrokken en flip ook en toen zei ik tess als jij wil kunnen we wel even ruilen en toen zij i hou je mond en laat je pony een keer doorlopen paniekzaaier ! Ze schreeuwde echt hard !! En ze is zo erg dat ze niet zelf uitstapt !
Moet ik wat doen want dat longeren was echt dierenmishandeling !

vimer

Re: ik heb iets ergs gezien wat moet ik doen ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 08:18

melding maken bij de dierenbescherming want dit kan echt niet -:(-

AngelHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 08:22

En ik weet niet misschien heeft het te maken met stress maar haar paard eet zijn voer niet op soms ligt het er wel een paar uur

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 08:24

Als het op een manege is gebeurd zou ik de eigenaar van de manege inlichten.
Hier moet jij niet mee blijven rondlopen.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 08:27

Ik neem aan dat er tijdens de les op jullie manege ouders bij waren, of op zijn minst de rest van de lesklanten. Als het echt zo erg was, dan is er neem ik aan wel een klacht ingediend bij jullie vaste instructrice?

Verder wens ik je een fijne vakantie. ;)

AngelHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 08:30

Dimphyl schreef:
Ik neem aan dat er tijdens de les op jullie manege ouders bij waren, of op zijn minst de rest van de lesklanten. Als het echt zo erg was, dan hebben jullie neem ik aan wel een klacht ingediend bij jullie vaste instructrice?

Verder wens ik je een fijne vakantie.

Mijn ouders waren er niet en het was al 10 uur ik was met een vriendin haar moeder was aan het rijden ik heb het nog niet gemeld aan iemand want ik wou eerst even de reactie van een aantal mensen horen

Jij ook fijne vakantie
Laatst bijgewerkt door AngelHeart op 23-07-15 08:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 08:31

Ik zou de eigenaar van de manage inlichten. En ik neem aan dat je nog jong bent dus dan zou ik je moeder meenemen.

AngelHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 08:34

Kimnl schreef:
Ik zou de eigenaar van de manage inlichten. En ik neem aan dat je nog jong bent dus dan zou ik je moeder meenemen.

Ik ga altijd alleen naar de manege en mn vader werkt op zaterdag en mn moeder moet op mn kleine broertje letten

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 08:35

Vakantieverveling? Dit klinkt te veel als het filmpje met de omstreden paardentrainster die dood is geschopt...

AngelHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 08:38

amies100 schreef:
Vakantieverveling? Dit klinkt te veel als het filmpje met de omstreden paardentrainster die dood is geschopt...

Ja dat filmpje heb ik ook gezien en toen dacht wow dit lijkt heel erg op iets wat ik met eigen ogen heb gezien !

LisaXLoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 08:44

amies100 schreef:

Precies ja :=

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 08:46

amies100 schreef:

Dit inderdaad.

Is het wél zo: Kijk of je het nog een keer ziet en zorg dat je bewijsmateriaal in handen hebt. Waarschuw ook andere mensen of spreek je vermoedens uit tegenover deze I.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:52

amies100 schreef:

Precies datzelfde bedacht ik me dus ook..

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:59

ik zou niet teveel actie ondernemen. Je lijkt erg jong dus dan trek je nog erg snel conclusies. Je zag een momentopname en dat staat los in een situatie. Sommige dingen kunnen ook anders overkomen of anders lijken dan dat ze bedoeld zijn

Je hoeft niet zo snel conclusies te trekken, want als het echt zo ernstig was hadden vast anderen het ook wel opgemerkt.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 11:06

Gewoon de manege eigenaar inlichten en die zal dan vast wrl een keer komen kijken of het echt zo erg is als jij beschrijft.

Fijne vakantie :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 11:07

amies100 schreef:

hier dezelfde gedachte :+

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 11:09

Oei, heel moeilijk dit maar ik denk dat als je met meerdere bent je er een goede klacht voor in kan dienen bij de manege eigenaar maar probeer dit dan samen met jullie ouders te doen! Ga niet op eigen houtje iets ondernemen want dat kan nooit het gewenste effect hebben.

LisaXLoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 11:18

Zoe_97 schreef:
ik zou niet teveel actie ondernemen. Je lijkt erg jong dus dan trek je nog erg snel conclusies. Je zag een momentopname en dat staat los in een situatie. Sommige dingen kunnen ook anders overkomen of anders lijken dan dat ze bedoeld zijn

Je hoeft niet zo snel conclusies te trekken, want als het echt zo ernstig was hadden vast anderen het ook wel opgemerkt.

Ik denk hetzelfde als dit , ik weet het eigenlijk wel zeker ;)

Soms is het bij longeren met sommige pony's helemaal niet zo erg om eens je stem te verheffen , je arm op te zwaaien , of even met je zweep te wapperen oid. En dat kan al gauw best heftig lijken.
Bij mijn pony moet ik haar soms ook even ietsje korter pakken met longeren. tijdens het rijden kan je bijvoorbeeld snel genoeg even een beenhulp geven , van hup , kom op. met longeren is dat hup , kom op dus even korter pakken , dan heeft mijn pony even weer haar verstand erbij als ze bezig is met die ene koe die daar loopt oid ;)

Ik kan me best voorstellen dat als je iemand haar pony ziet longeren die op een wat kortere volte word gezet terwijl diegene een zwiep geeft met een longeerzweep dat dit best indrukwekkend kan lijken terwijl het niks voorsteld.
Dit is even een voorbeeldje hoor , dingen kunnen erger lijken dan het is , je moet je er niet te veel van aantrekken ;)