Vandaag is het precies een jaar geleden dat ik Sieta ophaalde, ze kwam zoals mijn instructrice het verwoord precies op het juiste moment in mijn leven.
Van zichzelf is Sieta best dominant, ik niet en juist daardoor heeft ze me geleerd voor mezelf op te komen. Want als ik dit niet doe, dan gaat ze er met me vandoor
Ze is dus een echte leer'meester', maar ze kan ook ontzettend lief en grappig zijn

Toen ik haar kocht in juli ging ik gelijk daarna op vakantie, bij de oude eigenaar kon ze niet blijven en daarom heeft ze 3 weken op het land gestaan waar ze af en toe gereden en vertroeteld werd. Ze was erg blij, eindelijk mocht ze na 2 jaar weer het weiland op.

Ik kwam terug in augustus en ze verhuisde naar een plek dichterbij mijn huis.
De tandarts kwam deze maand, dat was hard nodig want ze had erg veel haken en een wolfskies.

De periode van september tot december was vooral erg wennen en elkaar leren kennen, een vriendin maakte foto's van ons in het bos tijdens wandelen. Dit deden we erg vaak zodat ze gehoorzamer zou worden aan de hand en omdat we het beide leuk vinden

Ook deden we mee aan een schriktrail.

Sieta kreeg last van diaree en omdat het maar niet over ging werd de da erbij gehaald. Na veel onderzoeken wisten ze nog steeds niet wat de oorzaak was en vertelden ze dat ze er maar mee moest leren leven
Gelukkig heeft ze er nu geen last meer van en zodra het weer komt laat ik weer de andere da komen.
Januari, de lol van het (dressuur)rijden was eraf en dit deden we dan ook niet vaker dan 2 keer per week, maar er waren genoeg andere dingen die we konden doen zoals boscrossen, springen, longeren, freestylen en tutten

In februari heeft Rachelle erg mooie foto's in de sneeuw gemaakt

Sieta zat deze winter niet goed in haar vel, ze viel veel af (kreeg bietenpulp) en mok was ondanks behandeling naar binnen geslagen waardoor we 2 weken aan de hand in de binnenbak moesten stappen en ze veel medicatie kreeg, ook kwam de tandarts weer langs.
Ze werd 7 in april en kreeg een osteopaat/Dry Needling behandeling. Hier knapte ze meteen van op, doordat ze haar hele leven in een verkeerde houding onder het zadel heeft gelopen had ze veel blokkades.

Het weideseizoen begon in mei en we deden weer mee aan een trail, maar dan onder het zadel.

Juni en juli waren erg druk ivm examens, toch elke dag naar sieta gegaan voor de ontspanning
Omdat ik mijn havo diploma gehaald had werd een nieuw zadel opgemeten bij sieta, en dat was maar goed ook want de boom van mijn oude zadel was gebroken. Gelukkig kon ik voor die tijd het zadel van mijn instructrice lenen
Zelf kocht ik een nieuw hoofdstel, een Rambo micklem waar Sieta erg goed op reageert!
Deze maand zijn we voor het eerst naar het strand geweest, het was echt géweldig en ze heeft zich zo onwijs goed gedragen
Gelukkig heeft Rachelle hele gave foto's gemaakt, dit is alvast een voorproefje
Ik hoop dat er nog vele leuke en gezonde jaren gaan volgen en onze band nog meer kan groeien
Een reactie vinden wij leuk

Leuk overzicht zo. Op naar nog vele jaren samen!