Sinds 5 weken ben ik de eigenaresse van Cavallo Rosso.
Omdat het trainen thuis zo fijn en lekker gaat had ik besloten om afgelopen zaterdag op wedstrijd te gaan.
Puur voor de ervaring en om lekker kilometers te maken..
Rosso is een 6 jarige Johnson afstamming, en rond de 1.65 groot.
Hij geeft mij een ontzettend betrouwbaar en veilig gevoel, en ik merk echt dat we steeds meer aan elkaar gehecht raken.
Bij aankomst op locatie stond Rosso nog lekker aan zijn hooi te knabbelen en ben ik me gaan aanmelden, nog even rond gekeken en toen daarna Rosso gaan opzadelen.
Mijn vriend die mee was stond de gehele tijd dat ik bezig was met zadelen en alles tot op de laatste puntjes schoon had heerlijk relaxed met Rosso aan de hand te grazen, echt genieten.
Met het losrijden liep Rosso super fijn, tijdens de proeven ook alleen daar was ik zelf iets meer gespannen waardoor ik hem iets te voorzichtig ben gaan rijden.
Al om al liep die super braaf en deed die goed zijn best.
Dit resulteerde in 2x een 2e plaats met in de eerste proef 184 en in de 2e proef 178.
Helaas viel Rosso er in de 2e proef uit in de galop, helaas was de ruimte die we hadden om opnieuw aan te galopperen te krap want een meter later moest ik wel al terug naar de draf, dit heb ik helaas niet kunnen herstellen wat me een aantal punten kosten.
Maar wat ben ik blij dat ik na jaren eindelijk zo relaxed en blij op wedstrijd ben gegaan.

Met mijn sterke en lieve oma, een heel sterk persoon die helaas tegen de verschikkelijke ziekte vecht maar mijn 1e wedstrijd wou ze absoluut niet missen

Mooie bergopwaartse galop

Braaf paard!

Oma had nog veel lekkers meegenomen

Samen met opa en oma, heel leuk dat hun er bij waren!
Aankomende woensdag hebben we onze 2e wedstrijd gepland staan, dit x gewoon bij ons op stal zelf.
Foto's zijn gemaakt door mijn moeder.
Groetjes Denise en Rosso.
. Omdat het op HAW staat is de enige tip die ik zie dat je net wat meer mag blijven zitten, je lijkt in galop iets uit het zadel/naar voren te komen.