Kaas 4 dagen over datum.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SendraDee

Kaas 4 dagen over datum.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 15:14

Hoi ik heb net Cheesestrings spaghetti (kaas dus) met kerry, gegeten, 2 van die zakjes zelfs. Toen proefte ik dat de uiteindes heel raar nat waren. Maar dacht dat het ergens anders door kwam en heb alles opgegeten. Toen keek ik voor de zekerheid op de verpakking en het was tot 16-07-15 goed. De kaas was over het algemeen nattig en vreemd.

Maar nu het probleem ik ben heel bang om ziek te worden, dit is echt mijn grootste angst en zeker nu ik ergens anders ben. Dus moet echt even bevestiging hebben of ik hier ziek van kan worden.

Groetjes.

Zoe_97

Re: Kaas 4 dagen over datum.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 15:16

dat is de datum tot wanneer hij verkocht mag worden, niet tot wanneer hij goed is. je kan dit gewoon nog eten. Door mensen die enkel naar die datum kijken worden en tonnen voedsel verspild

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 15:16

Kaas is pas niet houdbaar als het groen wordt. Zelfs die stukjes kun je er gewoon afhalen en de rest opeten. :)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 15:19

Gewoon eten joh.
Wij eten de kaas zelfs nog als hij beschimmeld is, dan snijden we gewoon de schimmel ervanaf.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 15:20

zodra je Cheesestrings raar vind gaan smaken, dan ben je of volwassen geworden eindelijk (die dingen hebben gewoon een rare smaak lol).. of gefeliciteerd je bent zwanger, dan krijgen dingen wel eens een andere smaak :')

als kaas 'nat' is in de verpakking dan heeft hij liggen zweten vermoedelijk tussen de supermarkt en je koelkast.. of je hebt m zelf te warm bewaard.. kan geen kwaad.

cheesestrings zitten volgens mij vol conserveringsmiddelen om het 'stringy' te krijgen en te houden en om het voorverpakt te verkopen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 15:23

Ik denk dat het wel mee valt hoor. :) Vlees zou ik wel wat mee op passen maar laatst heb ik ook (bewust) kip gegeten die 2 of 3 dagen over de datum was, maar niks gebeurd haha.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 15:23

Je weet dat kaas járen op de plak kan liggen voordat het wordt opgegeten?
Daarbij heeft het in een afgesloten verpakking gezeten, dus de kans dat het bedorven was, is zo klein. De kans dat je je zelf nu geek aan het maken bent omdat het vier dagen over de datum was, is veel groter.

Op de verpakking staat ook: ten minste houdbaar tot:
Dat betekend dat de producent kan garanderen dat het tot die datum goed is, maar na die datum is het ook nog goed. En bij zuivel proef je ook echt wel als het bedroven is.

SendraDee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 15:24

Bedankt allemaal. Maar die uiteindes waren helemaal zacht en alles. Kan het binnen deze dagen gaan beschimmelen of niet meer goed zijn? Wat nog erger is, heb het vanmiddag gekocht!!

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 15:26

Het zal wel mee vallen :)
Kaas is 1 van de veiligste dingen die kunt eten zelfs wanneer het beschimmeld is geweest en je dit verwijderd hebt.

Het is vandaag trouwens de 19e dus dat scheelt weer een dag :P

melanietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 15:27

Ik denk dat het niet veel kwaad kan. Ik zou het even in de gaten houden. Vaak zijn producten langer houdbaar dan er op de verpakking staat. Heb vroeger weleens chips op die lang over de datum waren en ben er nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 15:34

Als er geen groene puntjes/stipjes op zaten, is het geen probleem hoor. :)
Probeer lekker jezelf af te leiden door iets leuks te gaan doen. :j

SendraDee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 15:35

Ik heb de kaas niet goed kunnen zien want zat in een donkere kamer :(.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 15:42

SendraDee schreef:

Ach, en al zat er schimmel op.
Ik had eens hele erge dorst en heb zo uit de fles 3/4 leeggedronken tot iemand hard riep stop. Toek zag ik pas dat de hele ijsthee vol vlokken schimmel zat. Ik vond et al raar smaken maar ik vond dat merk niet lekker, en ik dronk zo snel dat ik het nauwelijks merkte.

Het gevoel erna dat ik dat spul gedronken had was wel vies, maar zelfs daar ben ik toen niet ziek geworden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 15:44

Ik heb een keer beschimmeld brood gegeten... dat proef je wel. :j

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 16:03

romyloverrr schreef:
SendraDee schreef:

Ach, en al zat er schimmel op.
Ik had eens hele erge dorst en heb zo uit de fles 3/4 leeggedronken tot iemand hard riep stop. Toek zag ik pas dat de hele ijsthee vol vlokken schimmel zat. Ik vond et al raar smaken maar ik vond dat merk niet lekker, en ik dronk zo snel dat ik het nauwelijks merkte.

Het gevoel erna dat ik dat spul gedronken had was wel vies, maar zelfs daar ben ik toen niet ziek geworden :)

wow haha dan had ik denk ik toch even m'n vinger in mn keel gedaan :P

KoudbloedKim schreef:
Ik heb een keer beschimmeld brood gegeten... dat proef je wel. :j

Net als beschimmelde kruidenkoek die 3 maanden over datum was en ik die dag zelf nog wel had gekocht in de supermarkt ;(

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 16:21

Kaas Is geen ramp over de datum. Zoals hier boven al gezegd Is leggen ze soms jaren op de plank te rijpen. En We eten ook bewust beschimmelde kaas zoals Blauwe schimmelkaas, brie enz.
Dus zou je vooral niet te druk maken. Hier zal je niet ziek van worden.

ex heeft keer geraspte kaas gegeten wat een maand over de datum was. Was in een vergeten koelkast hoekje gekomen := hij vond het heerlijk en Is er niet ziek van geworden kaas zag er ook nog goed uit :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 20:55

Normaal gesproken zou ik dit topic verplaatsen naar VT, maar TS heeft niet genoeg berichten om daar te reageren, daarom plaats ik hier een slotje.