Even tussendoor! (Cleopatra)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lotte1801

Even tussendoor! (Cleopatra)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 14:00

Hoi allemaal! Nu de manege gesloten is vanwege de vakantie moet je toch iets doen!
Daarom 'even tussendoor' het verhaal van mij en Cleo.

Info over Cleo(patra):
Ras: KWPN
Geslacht: merrie
Kleur: Bruin
iscipline: Springgefokt, maar kan ook dressuur!

Wie dit helemaal af kan lezen, top! _/-\o_

September 2014
Nadat mijn lieveling Asscha was verkocht had ik geen idee waar ik op moest rijden. :( Ik heb een paar weken elke les een andere geprobeerd, nog op wat pony''s van eerder geren enz, maar niks klikte echt :n

Afbeelding
Asscha

Oktober 2014
Na het dus geprobeerd te hebben met verschillende paarden en pony''s, en er over nagedacht te hebben een andere manege te zoeken, kwam de eigenaresse van de manege (Mandy) met het idee mij eens op Cleo te zetten. Ik was hartstikke verbaasd! Cleo is nog maar 7, en ik moest erop?! Ik was best zenuwachtig, omdat ze vooral bij de volwassenen meeliep, heel gevoelig is en snel schrikt. Dus ik erop, en het ging eigenlijk best goed! Ze liep toen nog met een thiedemann.

Afbeelding
Voorbeeld van een thiedemann

November/December 2014
Ik reed alweer een tijdje met Cleo, en merkte dat het met de thiedemann niet zo lekker ging. Ik had aan mijn instructrice gevraagd of ik het mocht proberen zonder de thiedemann en dat mocht! Ze deed eerst heel raar met haar hoofd, ze strekte haar nek en deed tegelijk haar hoofd omhoog, alsof ze eindelijk vrij was! Na dit een paar keer te hebben gedaan wilde ze zelfs wat aan de teugel! Wat was ik trots :wow:

Januari/Februari 2015
Het was zover! Ons eerste proefje samen! Het ging niet geheel vlekkeloos, en de thiedemann zat er nog om, maar we waren 4de met een halve punt verschil van de 3e *\o/* . In de lessen weer serieus geoefend zonder thiedemann. Het ging zooooo goed, we leren veel van elkaar!

Afbeelding
Ons eerste proefje!

Maart/April 2015
Jahoor! Eindelijk zonder thiedemann, nu definitief op martigaal! Ook ons tweede proefje gedaan, nu met de martigaal! we waren tweede van de 2 met een punt verschil, mevrouw dufde de hoek niet door en werd er nogal hyper van, de muts :') .

Mei 2015
Jihoe! Springles! Ze vind het geweldig, en ik ook! Intussen ook ons derde proefje gehad, 2de van de tien!

Afbeelding
Beetje overschot.. Ahum :')

Afbeelding
Oeps... toen lag ik er bijna naast :o

Afbeelding
Strobalen! :Y)

Juni/Juli 2015

We gaan echt steeds beter! Met de jaarlijkse dressuurwedstrijd waren we 4de, ze besloot tijdens mijn proef opeens niet meer door de hoek te durven, muts :') . Tijdens de les gaat het nageven steeds beter!
ook nog een uurtje vrijgereden(voor een tientje mag je een uur zelfstandig rijden in de bak :D ) ze liep zo goed! Ja, en dan is het vakantie, enerzijds heerlijk (geen school enz.) anderzijds niet(Cleoooooo). Dan nu nog even een korte fotospam :)

Afbeelding
Tijdens de les :)

Afbeelding
Tijdens de les :)

En zover zijn we nu! Ik ben zo trots op haar! Kan niet wachten tot we weer rijden :) Nu genieten we allebei van onze vakantie, en straks weer heerlijk aan het werk!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor het lezen, een reactie en tips vinden we altijd leuk!

~Alleen opbouwende kritiek~

Lotte1801

Re: Even tussendoor! (Cleopatra)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 08:09

Afbeelding
Deze vond ik nog <3

marlo09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 08:17

WoW wat een vooruitgang! +:)+
Maar staat ze niet wat mager?

Lotte1801

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 08:19

Ja, vind haar zelf ook wat mager :( Bij ons op de manege staan ze altijd binnen en krijgen drie keer poer dag kuil/hooi. Nu in de vakantie staan ze overdag op het land en krijgen twee keer kuil/hooi dus ze zal wel weer wat aandikken :Y)