CH Schoorl, hier had ik alleen maar van kunnen dromen!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

AshleyRol

CH Schoorl, hier had ik alleen maar van kunnen dromen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 09:25

Hoi allemaal,

Gister heb ik mee gedaan aan CH Schoorl met mijn paard Gucci in de B.
Ik had echt heerlijk gereden en had er een super fijn gevoel over maar dat ik in de prijzen zou vallen had ik nooit verwacht, dat is slechts een droom!

Ik was dan ook super verbaast dat mijn naam werd genoemd en ik 1e werd met 195 punten.
Jeetje wat was ik blij/trots en nog steeds !!

Eind augustus heb ik haar 4 jaar, dat ik haar net had was ze bang en onbetrouwbaar en kwamen we niet verder dan rodeo's in de bak en een super bang paard voor mensen en eigenlijk alles waar je maar van kan schrikken.
Ik heb haar ook te koop gezet maar omdat ik wel een enorme klik met haar had/heb, heb ik toen besloten om het toch niet te doen en gewoon maar door te zetten en dan te zien waar het heen zou gaan.

Nu ben ik heel blij dat ik haar niet weg hebben gedaan. Nu kunnen we alles en besloot ik daarom in april om ook eens te beginnen met federatie wedstrijden.
Ik moest nog 1 punt voor de L en wilde die gister graag halen, en dan meteen 3 erbij!

Hier beneden een filmpje van de proef, er zijn nog heeel veel verbeter punten natuurlijk maar ik ben heel erg trots.

Ik heb er ook meteen een filmpje bij gezet van februari 2013 om het verschil te zien.
Van stress kip naar dressuur paard!

Gister:

2013:

En nog een foto van een blije ruiter:
Afbeelding

Bedankt voor het lezen/kijken !!

Groetjes Ashley
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 19-07-15 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Filmpjes zichtbaar gemaakt.

Milkberry

Re: CH Schoorl, hier had ik alleen maar van kunnen dromen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 09:30

Wat een rust vergeleken bij 2013!
Guc loopt veel stabieler. Je hebt het super gedaan. Gefeliciteerd met je punten.
Groetjes van je stalgenootje ;)

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 09:34

Gefeliciteerd! Mooie punten en zeker dat je daar trots op mag zijn!

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 09:53

Super Ashley!!! Jij een Guc zijn echt een leuk duo!

AshleyRol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 10:23

Hihi bedankt :D Stress kip was het he toen? Nu inderdaad veel meer rust! Ik dacht nog met die drukte op Schoorl zal ze misschien wel weer zenuwachtig worden, maar nee hoor door de drukte heen en onder vlaggen door, het deed haar niks, fijn paard haha <3

margaret18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 10:38

Wat rijd je haar netjes, goed gedaan, geniet van je mooie paard en de mooie punten!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 11:56

HAW - RIJ-ITP

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 14:33

Wat een verschil zeg. EN mooi te zien wat je hebt bereikt omdat je doorgezet hebt.
super hoor.

AshleyRol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 17:32

Bedankt voor de lieve reacties, dat doet me goed!
Vroeger op mijn oude stal lachten ze me altijd uit omdat ik zo'n 'rot paard' had en vonden ze het maar al te mooi als ik eraf viel.
Maar wie het laatste lacht.. ik heb nu een geweldig paard :D

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 17:41

Leuk toch laat ze maar lekker lachen... Ik ken het gevoel heeeeeel goed. Mijn eeste pony kon ik beter verkopen omdat het mijn dood zou betekenen..... nooit gedaan natuurlijk. EN ben doorgegaan tot we konden lezen en schrijven. Heb het Z ermee gehaald bij de paarden wat velen nooit hadden gedacht.
Krijg soms nog terug wat een rotpony het was....

Cherubijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 18:10

Je reed haar super netjes!! (Zit zelf op de achtergrond van je foto haha :))
Die eerste plaats had je zeker verdiend ! Je zei nog, hoop dat ik in ieder geval 1 winstpunt zal rijden nou heb je er mooi meer te pakken!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 18:21

Wat een verschil!
De aanhouder wint :) (Of nja, de doorzetter :P )

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 18:24

gefeliciteerd!
Ik snap dat je echt heel trotst bent, vooral na die moeilijke beginjaren.
Als je nu naar de L gaat zul je, vooral in de galop, meer oprichting moeten gaan vragen.
Nu duikt hij nog erg naar beneden en dat zal het voor in de L een beetje gewoontjes maken.
Maar ook dat gaat je vast lukken, veel succes!

AshleyRol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 18:42

Wat toevallig Cherubijn , jij dus ook prijs want zie een rozet! Ik zat niet heel erg op te letten omdat ik geen prijs had verwacht haha!

Dankje voor de tip Knakker! Ik ga nu een maand even niet op wedstrijd en dan lekker lessen en meer opgericht gaan proberen te rijden maar dat gaat goed komen! Ben nu al heel blij dat de aanleuning constant is, daar heb ik heeel veel problemen mee gehad , ze kwam bij elke wending of figuur etc tegen de hand en ook in de B mag dat natuurlijk niet!

Cherubijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 20:39

Nee ik had geen prijs haha maar een verenigingsgenoot had gewonnen en die moesten eerder naar huis. Reed ook in de B mee, voor mij mijn debuut gemaakt in de B en mijn persoonlijke doelen zijn behaald, de punten waar we hard aan het trainen mee zijn thuis kwamen duidelijk terug door mijn eigen zenuwen en de onzekerheid van me paard. Maar met veel km's komt het vast goed.
Veel succes in de L

AshleyRol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 10:22

Stond jij dan niet toevallig ook naast mij met de trailer? Ik ging ook tussendoor mijn paard weg brengen.
Heb jij ook een vos?

Mijn 1e wedstrijd was ik ook heel zenuwachtig en paardlief ook, maar dat is inderdaad km's maken!
Ik heb nu 8 federatie wedstrijden gereden en heb ook een wedstrijd geen winst gehad of 1 proef wel en 1 niet maar het blijft ook een moment opname, soms gaat het thuis wel goed en op wedstrijd net niet, naja dat kan daar leer je weer van toch :)

Heb ook gehad dat ik dacht dat het hele goed ging en dan net 179 krijgen, dat is wel vervelend haha.
Ik zie wedstrijd nu als een training, lekker bezig zijn en als je dan nog goede punten rijd is het natuurlijk helemaal top !

Cherubijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 17:12

Ja haha dat was ik! Maar ik zoek de komende tijd wel iets dichterbij de wedstrijden uit :P
En ik ga ook niet voor de winst heen hoor, altijd wel leerpunten. En ik kom denk ik toch niet hoger dan de L max. de M, met dit paard (Het blijft een draver wat dat betreft). Doe het voor me plezier en een soort van om te kijken hoe het met mijn rij-proces gaat en de leerpunten. Vooral lol blijven houden vind ik belangrijk. Tevens is het zo dat ik thuis ook moeilijkere oefeningen pak, zoals de contra galop, wijken, galopswissel, enz, hier ziet me paard meer uitdaging in en doet hij zeer zijn best. Maar goed de B moet ook gebeuren :P