Er kwam een discussie vraag in me op en dat is
'Wat vinden jullie van sporen in de B'
Nog wel een regel houd het netjes alvast bedankt
Groetjes [naam verwijderd]

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Myrthe2003 schreef:Selina schreef:Sommige mensen in de B gebruiken ze voor het tempo, maar daar zijn ze niet voor bedoeld. Of ze houden hun benen totaal niet stil waardoor ze steeds onbewust prikken. Dan heb ik liever dat ze als het paard niet reageert op been een zweep gebruiken.
Dat is precies wat ik vind
Myrthe2003 schreef:Hoi,
Er kwam een discussie vraag in me op en dat is
'Wat vinden jullie van sporen in de B'
Nog wel een regel houd het netjes alvast bedankt
Groetjes myrthe
Daisy_Izzy schreef:Ik sluit me aan bij Selina.
Als je paard zonder spoor niet aan de teugel loopt, en met wel. Dan kan je gewoon een spoor gebruiken, wel moet je ze goed gebruiken. En sommige mensen kunnen niet goed bij hun paard komen met hun benen, meestal gebruiken ze dan ook een spoortje.
Daisy_Izzy schreef:Ik sluit me aan bij Selina.
Als je paard zonder spoor niet aan de teugel loopt, en met wel. Dan kan je gewoon een spoor gebruiken, wel moet je ze goed gebruiken. En sommige mensen kunnen niet goed bij hun paard komen met hun benen, meestal gebruiken ze dan ook een spoortje.
Selina schreef:Daisy_Izzy schreef:Ik sluit me aan bij Selina.
Als je paard zonder sporen niet aan de teugel loopt doe je sowieso al iets fout..
Dat is geen kwestie van wel/geen spoor/zweep maar gewoon actief en soepel houden.
Nicolien schreef:Ik hoop dat ik van TS even mag inbreken in haar topic om hier een vraag over te stellen.
Ik rij zelf op een manege en rij sinds kort met sporen op een paard waar ik altijd op rij.
Niet om haar voorwaarts te rijden, maar omdat ik bij zijgangen, moeilijkere oefeningen e.d. zoveel impuls kwijt raakte dat ik echt mijn hakken erin moest schoppen om haar voorwaarts te houden in die zijgang/moeilijkere oefening. Ik heb het hierover gehad met mijn instructrice en sindsdien rij ik met sporen.
In plaats van 4x been leg ik 1x mijn spoor aan, zoveel fijner voor mij, maar ook voor het paard lijkt mij.
Wat vindt bokt hier nu van? Ik rij niet officieel, wel onderling (F17), dus bij officiële wedstrijden zou ik met dit paard al snel sporen dragen. Nu besef ik me wel dat ik een manegepaard rij, waarbij iedere ruiter andere hulpen geeft en dat het wel een andere situatie is dan iemand die met een eigen paard start.