paardenmeisje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lestrange01

paardenmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 19:14

Dit is iets wat ik me altijd al af heb gevraagd, wat is er zo negatief aan een 'paardenmeisje'? Toen ik als brugsmurf op de middelbare school kwam had ik natuurlijk een agenda nodig met állemaal paarden plaatjes erin. Op mijn zelfontworpen etui stond een foto van mij en een paard, oftewel, ik was overduidelijk een paardenmeisje.

Toch ben ik daar altijd een beetje mee gepest. Maar ik heb nooit precies begrepen waarom... ik reed toen al niet meer op paarden, dus het is niet alsof ik continu over mijn lievelingspony's op de manege zat te praten.
Ook werd ik er altijd mee gepest dat ik 'paardje' speelde toen ik jonger was...

Kan iemand me uitleggen wat er nou precies zo negatief is aan een paardenmeisje zijn?

alice0cullen

Re: paardenmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 19:21

Het is een stereotype. Ik denk dat paardenmeisjes worden geasosieertd worden met de ponyclub meisjes of penny kinderen.
Er zijn een aantal die nogal opdringerig kunnen doen, alles onder de paarden hebben en niet ophouden over hun pony of paard of de manege. Dan zijn er nog die, die denken dat alles in de penny waar is en dat ze ongeloofelijke kennis hebben van paarden en die ook altijd moeten melden aan alles en iedereen.

In mijn opinie is het een beetje hetzelfde als de goth jeugd een stereotype dat wordt gedrukt op een groep mensen.

Het is niet negatief om een paardenmeisje te zijn was er zelf ook een, elke berm werd getaxeerd op rijbaarheid, en je had mijn kamer moeten zien. Het feit bleef dat ik pas op een paard ben gaan zitten toen ik 13 was dus voor die tijd sloeg alles wat ze zeiden nergens op.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 20:02

Paardenmeisje zijn is juist leuk. wie heeft er nou een hobby waarin zoveel terug te vinden is: Zorgbehoefte, beschermingsdrang, sport, kameraadschap, lol gezelschap, paardenvriendinnen.

Allemaal kinnesinne om daar laatdunkend over te doen. "Een echte paardenmeid" Een titel om trots op te zijn

HorseTalkNL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 09:44

Bij mij op de middelbare school zitten ze er ook over te zeuren en ik wordt vaak uitgescholden voor paardentut ofzo.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 15:31

Ach laat ze toch zeuren. Het is hetzelfde als studiebol of jongensgek. Reageer met :"Ja, en ik ben er trots op" dan is het zo over.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 15:37

Volgens mij.. Op de middelbare en basisschool, wordt er bewust gezocht naar dingen om mee te pesten. Kinderen zijn rot :')
Nee, maar volgens mij is het wel zo. Vrijwel ieder kind wordt ergens in zijn leven wel ergens mee gepest. En bij paardenmeisjes is het omdat het paardenmeisjes zijn. Dansmeisje dat het huppeltutjes zijn. Computerende jongens dat ze nerd zijn etc. :)

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 15:41

een keer naar ze toe lopen op het schoolplein met een paard van 1,70 aan de hand, dan is het verekte gauw over }:)

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 21:00

HorseTalkNL schreef:
Bij mij op de middelbare school zitten ze er ook over te zeuren en ik wordt vaak uitgescholden voor paardentut ofzo.

Welkom bij de club :(:) :(:) :+ :+

yileh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 21:05

Bij mij vinden ze dat ik zo'n stom paardenmeisje ben :( En ze vinden dat ik te veel over paarden praat :D

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 21:07

melissapupa schreef:
een keer naar ze toe lopen op het schoolplein met een paard van 1,70 aan de hand, dan is het verekte gauw over }:)

:') _O-

LoveZiezo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 22:01

melissapupa schreef:

Bij mij kwam een keer een vriendin kijken naar mijn d-pony. Gingen we er naar toe, was het eerste wat ze zei: 'Wajo wat een giga beest' :')

Nee maar ik wordt ook uit gemaakt voor paardenmeisje enzo en dan is het ook de hele tijd van 'Elke hou nou is op over paarden' terwijl ik er bijna nooit wat over zeg _-:(. Het is gewoon het stereotype paardenmeisje waar iedereen altijd aan denkt: verwent en bitchy -O-

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 22:03

Hier ook vroeger gepest omdat ik een paardenmeisje was.
Best raar inderdaad als je erover nadenkt, iemand heeft een passie, dus we schelden hem/haar er maar even mee uit :+

_Lou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 22:08

Ik herken het :(
Ik denk dan altijd, we zouden hun eens op een paard moeten zetten kijken wat voor praatjes ze dan nog hebben }:)

melissapupa schreef:

Dit is misschien al genoeg :') _O-

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 22:11

Ik denk dat het komt omdat de paarden overal terugkomen bij paardenmeisjes. Dat worden mensen wel eens zat of vinden dat raar, vandaar dat ze dan gaan pesten.

Heb zelf ook nooit van "dat soort" paardenmeisjes gehouden eerlijk gezegd. Vond het allemaal maar een beetje overdreven ofzo. Niet vervelend naar jullie bedoelt hoor!

Wel heel vervelend dat je ermee wordt gepest. Maar trek je er alsjeblieft niets van aan. Kan me namelijk ook zo voorstellen dat ze je pesten omdat ze jaloers zijn. Vaak worden paardenmeisjes ook wel gezien als rijke (verwende) kinderen. Want ook kinderen die niets met paarden hebben, weten vaak wel dat het een hele dure sport is.

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 22:23

Ik was en ben nog steeds een paardenmeisje maar ik kan betweterige mensen niet uitstaan of meisjes die overal over opscheppen of roddelen omdat ze jaloers zijn... Natuurlijk vind ik het niet erg om andere meningen te horen of om over andere paarden te praten maar ik bedoel zeg maar dat vervelende bitchy geklep. :')

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 10:59

snuffie123 schreef:
Ik denk dat het komt omdat de paarden overal terugkomen bij paardenmeisjes. Dat worden mensen wel eens zat of vinden dat raar, vandaar dat ze dan gaan pesten.

Heb zelf ook nooit van "dat soort" paardenmeisjes gehouden eerlijk gezegd. Vond het allemaal maar een beetje overdreven ofzo. Niet vervelend naar jullie bedoelt hoor!

Wel heel vervelend dat je ermee wordt gepest. Maar trek je er alsjeblieft niets van aan. Kan me namelijk ook zo voorstellen dat ze je pesten omdat ze jaloers zijn. Vaak worden paardenmeisjes ook wel gezien als rijke (verwende) kinderen. Want ook kinderen die niets met paarden hebben, weten vaak wel dat het een hele dure sport is.

Toch hoeft dat niet altijd zo te zijn denk ik, ik praat in de klas eigenlijk nooit (meer) over paarden en toch gebruiken ze het altijd tegen mij. dan beginnen er weer domme discussies over dat je niet op een paard zou moeten rijden omdat dat mishandeling is etc etc (en nee dat komt niet van meisjes :') )

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 11:11

ik denk dat het zo kan zijn om twee redenen:

1 je bent zo'n paardenmeisje wat alleen maar over paarden praat en daardoor iedereen irriteerd omdat zij paarden niet leuk vinden en ze daarom opmerkingen maken om je onzeker te maken zodat je stopt met praten (wat je zelf al aangeeft dat je niet bent).
en soms ruik je zlef naar paard en als iemand een opmerking maakt dat je stinkt, dat je helemaal overdrijft aangezien 'je zo lekker ruikt' :') .

2 je bent anders omdat je niet op dezelfde sport zit als de rest en daardoor buiten de boot valt en geassocieerd als raar en anders.
omdat de pester dan zelf populair blijft omdat hij het rare meisje uitscheld of belachelijk maakt (wat blijkbaar grappig is) en daardoor zelf niet buiten de boot te vallen.

ik denk dat jij geval twee bent.

hier valt niet veel aan te veranderen behalve dan gewoon bij jou mening te blijven en niet ruzies gaat uitlokken, als het uit de hand loopt kan je naar je mentor gaan als je je er slecht door gaat voelen.

blijf lekker jezelf zou ik zeggen :)

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 11:53

Tegenwoordig zijn kinderen echt gemeen, worden steeds meer kinderen echt weggepest, en in mijn ervaring doen sommige leraren zelfs mee.

Als ze je niet pakken omdat je een paardenmeisje bent, dan vinden ze wel iets anders.
Niks van aantrekken en mocht je een reactie willen geven hou het dan wat ontkrachtends. Wordt vanzelf wel minder leuk als je niet reageerd.;)

tadero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 16:10

Zoals al eerder is aangegeven wordt er bij een paardenmeisje meteen gedacht aan een verwend rijk meisje.. ik had ook heel mijn kamer volhangen met Penny paardenposters en mijn penny agenda en werd er ook maar raar op aangekeken :'). Niets op uit doen en lekker je gang blijven gaan, mensen hebben altijd wat te zeuren..:)

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 16:18

Ik had dat altijd een de eerste en tweede maar ook andere paardenmeisjes kinderen hebben tegenwoordig echt niks beters te doen dan mensen pesten want dan zijn ze o zo 'stoer'

Volgens hun was paardrijden geen sport en moest ik uhm tja iets met een pijp en een ruin/hengst doen sloeg echt nergens op toen ik terug begon te praten met alsof een beetje achter een voetbal aanrennen wel een sport is etc hield het gelukkig wel op. Sterkte aan alle brugsmurf paardenmeisjes!

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 18:42

bij mij op school doen ze heel gemeen over dat ik paardrij. ik heb geen idee waarom