Wat ik altijd geleerd heb is dat je dan niet genoeg lucht krijgt. Meestal als je gaat stappen houd het daarna weer op omdat je dan weer regelmatig ademt. Is het mogelijk om je een keer te laten longeren dat jij je op je adem kan focussen?
Het is je milt die pijn doet omdat je lichaam te weinig zuurstof kan rondpompen. Je zal dus beter moeten gaan ademhalen tijdens het rijden. Er zijn veel ademhalingsoefeningen die je kan proberen. Google maar eens
Zorgen dat je minimaal een uur niet eet voor dat je gaat rijden. Ook werkt het om hard in je vuisten te knijpen. Dus dan ga je gewoon stappen, vuisten knijpen (1/2 minuten) en door! veel succes
Zoals al gezegd is. Niet gelijk ba het eten en Letten op je ademhaling. Ik dacht dat ik gewoon ademde maar doordat mijn paard best pittig is ging ik wat gespannen zitten. En ook anders ademen .
ik heb het vaak als ik zuivel of drinken heb gehad voor het rijden, daarom eet of drink ik 1 uur voor het rijden niet te veel tot niks, ook helpt het om goed rechtop te zitten. als je dan toch zijsteek krijgt helpt het bij mij om even te gaan stappen en anders even af te stappen en even lopen of gewoon strekken.
Bij mij helpt het vaak om een aantal keer diep in en uit te ademen, als dit niet helpt even een stukje stappen tot mijn ademhaling weer normaal is. Als je tijdens het rijden goed op je ademhaling blijft letten kun je het voorkomen.
Ik heb dit ook vaak, ook terwijl ik een paar uur vantevoren niks eet. denk dat het dan inderdaad toch de ademhaling is, ik ga volgende keer eens proberen of het met wat rustiger ademhalen minder word