[VOLG]Mijn project: PRE fokmerrie naar rijpaard, Kim Larios.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Azmay

Berichten: 17991
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 15:19

SarahIlse schreef:
Wat voor zadel heb je er nou op liggen als ik vragen mag? :D Ziet er heerlijk uit! :)

Een Christ Iberica, hij lijkt me ook heerlijk, maar heb er nog niet in kunnen zitten natuurlijk :+

NotYourLine

Berichten: 1495
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:38

Azmay schreef:
SarahIlse schreef:
Wat voor zadel heb je er nou op liggen als ik vragen mag? :D Ziet er heerlijk uit! :)

Een Christ Iberica, hij lijkt me ook heerlijk, maar heb er nog niet in kunnen zitten natuurlijk :+

Heb 'm even gegoogeld en jij hebt precies degene die ik op het oog had om te kopen. Toeval bestaat niet, haha! :')
Als je erop gereden hebt, laat je dan weten hoe hij zit? Dan weet ik of ik 'm ook moet kopen. :D

EDIT: Moet je onder zo'n zadel ook nog een dekje leggen? Hij ziet er namelijk best dik uit van zichzelf & lekker zacht natuurlijk. :P

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 16:07

Dekje dient alleen maar om je zadel van zweet te beschermen. Dus in dit geval de bbp van zweet te beschermen omdat je dekje waarschijnlijk makkelijker kan wassen. En dan blijft de bbp wat netter.

NotYourLine

Berichten: 1495
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 16:16

Leen schreef:
Dekje dient alleen maar om je zadel van zweet te beschermen. Dus in dit geval de bbp van zweet te beschermen omdat je dekje waarschijnlijk makkelijker kan wassen. En dan blijft de bbp wat netter.

Oh ja, dat is inderdaad wel logisch. :D

Azmay

Berichten: 17991
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 16:24

SarahIlse schreef:
Leen schreef:
Dekje dient alleen maar om je zadel van zweet te beschermen. Dus in dit geval de bbp van zweet te beschermen omdat je dekje waarschijnlijk makkelijker kan wassen. En dan blijft de bbp wat netter.

Oh ja, dat is inderdaad wel logisch. :D


De Iberica heeft inderdaad zelf al inlages, even kijken hoe dat bevalt en anders kan er nog een echte boomloos pad onder.

Azmay

Berichten: 17991
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 19:46

_Zoe schreef:
Wat een eerlijk hoofd heeft ze, en lijkt echt super te klikken met je vriend ook, zou helemaal leuk zijn als ze mocht blijven!


Ik heb zo het idee dat dat al besloten is O:)

Azmay

Berichten: 17991
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Mijn project: PRE fokmerrie naar rijpaard, Kim Larios.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 17:51

Vandaag weer lekker gelongeerd en voor het eerst over haar heen gehangen. Foto volgt <3

Azmay

Berichten: 17991
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 19:48

haha tegelijk foto's plaatsen is raar :P
Laatst bijgewerkt door Azmay op 24-07-15 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Jamiie
Berichten: 461
Geregistreerd: 13-07-06
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 19:49

Afbeelding

Tadaaa! Ging super Es!
Leuke merrie. :)


Edit: Tegelijk. :') Ja ik ben eng. Komt vast omdat je waarschijnlijk nog geen 50 meter van me afzit. _O- T spijt me!


Afbeelding
Dan die ook nog maar even. <3
Laatst bijgewerkt door Jamiie op 24-07-15 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 19:50

Wat goed :D

Bloemmeke

Berichten: 1129
Geregistreerd: 24-09-13

Re: Mijn project: PRE fokmerrie naar rijpaard, Kim Larios.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 20:09

Wat een leuk topic! En wat speciaal om zo moeder en dochter te hebben. Ik ga je vorderingen ook volgen hoor!

Azmay

Berichten: 17991
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 20:51

Bloemmeke schreef:
Wat een leuk topic! En wat speciaal om zo moeder en dochter te hebben. Ik ga je vorderingen ook volgen hoor!


Is inderdaad erg bijzonder, ze lijken enorm op elkaar en toch ook weer totaal niet.

Charly85
Berichten: 69
Geregistreerd: 30-05-07

Re: Mijn project: PRE fokmerrie naar rijpaard, Kim Larios.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 11:53

wat gaaf om te zien zeg! en wat een twee knappe vrouwen heb je *D ik volg ook :)

Azmay

Berichten: 17991
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Mijn project: PRE fokmerrie naar rijpaard, Kim Larios.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 12:16

Nog eens gehangen in de regen, ze schoot in paniek dus ik was verbaasd. Vraag ik mijn vriend me nog een voetje te geven en schiet ze al weg voor hij bij me is :)* "Oh, JIJ bent het!" Even beide tot rust laten komen en nog even over haar heen gelegen. Mijn vriend vond het gewoon spannend en ze reageerde daar dus enorm op. Volgende keer buuf maar weer mee :Y)

Jamiie
Berichten: 461
Geregistreerd: 13-07-06
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 12:29

Azmay schreef:
Nog eens gehangen in de regen, ze schoot in paniek dus ik was verbaasd. Vraag ik mijn vriend me nog een voetje te geven en schiet ze al weg voor hij bij me is :)* "Oh, JIJ bent het!" Even beide tot rust laten komen en nog even over haar heen gelegen. Mijn vriend vond het gewoon spannend en ze reageerde daar dus enorm op. Volgende keer buuf maar weer mee :Y)


Haha is goed hoor. ;) Ik ben de rust zelve en heb al wat processen zadelmak maken meegemaakt. :) Scheelt wel denk ik. Spanning voelen ze direct. Maar voor Leroy ook wel leuk om dat een beetje mee te maken! Zal volgende keer vast beter gaan.

Azmay

Berichten: 17991
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 16:50

Jamiie schreef:
Azmay schreef:
Nog eens gehangen in de regen, ze schoot in paniek dus ik was verbaasd. Vraag ik mijn vriend me nog een voetje te geven en schiet ze al weg voor hij bij me is :)* "Oh, JIJ bent het!" Even beide tot rust laten komen en nog even over haar heen gelegen. Mijn vriend vond het gewoon spannend en ze reageerde daar dus enorm op. Volgende keer buuf maar weer mee :Y)


Haha is goed hoor. ;) Ik ben de rust zelve en heb al wat processen zadelmak maken meegemaakt. :) Scheelt wel denk ik. Spanning voelen ze direct. Maar voor Leroy ook wel leuk om dat een beetje mee te maken! Zal volgende keer vast beter gaan.


Haha ja, moet zowieso iets meer geduld hebben. Gaat zo goed dat ik het wat te snel wil denk ik zo. :+

Jamiie
Berichten: 461
Geregistreerd: 13-07-06
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Mijn project: PRE fokmerrie naar rijpaard, Kim Larios.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 22:57

Geduld is een schone zaak Es. :P

Azmay

Berichten: 17991
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 17:06

Gisteren is mijn vriend uit zichzelf en alleen met ze gaan prullen, ben helemaal trots :Y)

Vandaag zelf gaan prullen, beetje gepoetst en vertrouwen op bouwen.
Wisten jullie al dat ze rabicano zijn? Diva heeft het gen van haar moeder. Kim heeft bijna geen wit in har staart maar des te meer op haar flanken, Diva heeft de typische tekening op haar staart en krijgt ook steeds meer wit (en nee het zijn echt geen schimmels ;) ).
Kim/Diva

AfbeeldingAfbeelding

Azmay

Berichten: 17991
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-15 15:27

Vandaag aan de hand gewerkt, voor het eerst helemaal zonder angst voor mij of de zweep. Het blijft erg moeilijk om nar voren te lopen als er iemand naast staat maar uiteindelijk snapte ze mijn hulp dus ik ben zeer tevreden. De rem lijkt ze uit zichzelf al te snappen en sturen gaat ook prima inmiddels :j

NotYourLine

Berichten: 1495
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 15:30

Azmay schreef:
Vandaag aan de hand gewerkt, voor het eerst helemaal zonder angst voor mij of de zweep. Het blijft erg moeilijk om nar voren te lopen als er iemand naast staat maar uiteindelijk snapte ze mijn hulp dus ik ben zeer tevreden. De rem lijkt ze uit zichzelf al te snappen en sturen gaat ook prima inmiddels :j

+:)+

Azmay

Berichten: 17991
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Mijn project: PRE fokmerrie naar rijpaard, Kim Larios.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-15 16:57

Afbeelding
O:)

Memere

Berichten: 3131
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: niet in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 17:04

Ze is flink verandert in een korte tijd! +:)+

Wel lijkt ze gewoon bruin en geen rabicano, heb zelf een bruin rabicano merrie en die ziet er volledig anders uit (foto via pb eventueel).

Is de fokker/vorige eigenaar toevallig iemand uit Jabbeke?

Azmay

Berichten: 17991
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-15 17:09

LauLauu schreef:
Ze is flink verandert in een korte tijd! +:)+

Wel lijkt ze gewoon bruin en geen rabicano, heb zelf een bruin rabicano merrie en die ziet er volledig anders uit (foto via pb eventueel).

Is de fokker/vorige eigenaar toevallig iemand uit Jabbeke?


Ze komt is uit Aalst(en daarvoor Spanje), dus nee.

Ze is heel minimaal rabicano, weinig wit in de staart maar veel op het lichaam relatief. Foto maken is bijna onmogelijk door de verdeling en haar vrij licht bruine kleur. Zal het van de week eens proberen met een camera ipv mijn telefoon, maar het is er wel degelijk ;)

XMandylover

Berichten: 3173
Geregistreerd: 11-12-11

Re: Mijn project: PRE fokmerrie naar rijpaard, Kim Larios.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 17:59

Leuk dier! Ik volg!

Azmay

Berichten: 17991
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-15 18:23

LauLauu schreef:
Ze is flink verandert in een korte tijd! +:)+

Wel lijkt ze gewoon bruin en geen rabicano, heb zelf een bruin rabicano merrie en die ziet er volledig anders uit (foto via pb eventueel).

Is de fokker/vorige eigenaar toevallig iemand uit Jabbeke?


Via pb er toch achter dat ze "gewoon" stekelharig zijn. Ach, komt ook bijna niet voor bij de PRE. Wist niet dat het kon tot Diva ineens (tot mijn grote schrik) leek te schimmelen :+