wat leren jullie in je manege les?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

wat leren jullie in je manege les?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-14 22:03

hoi allemaal! :)
ik weet niet of het hier goed staat maar volgensmij is hier nog geen topic over!

aangezien je veel hoort (van bijvoorbeeld paarden eigenaren) dat maneges niet een heel goed niveau zijn,
wil ik wel eens horen wat jullie leren.

ook als paarden eigenaar zou ik het leuk vinden om te horen hoe jullie denken over de gemiddelde manege ruiter!
en over de gemiddelde manege!


ik zelf rij op een speciale manege met wedstrijd training voor knhs wedstrijden.
dus ik rij niet bepaald op een normale manege en ze zijn ook pas een jaar open volgensmij.
ik rij nu zelf op de donderdag les om 6,15 tot 7,15.
we rijden ook altijd op de zelfde pony en ik rijd nu op Rosair.

ik leer zelf bijvoorbeeld wijken of schouder binnenwaards en met stelling lopen en dat soort dingen (ik rij hier net een maand)

ik zou zelf beginnen met een lijstje:

naam: Megan.
Manege: Goldewijk Stables.
favo paard: Rosair of Piet.
Les: nu een keer per week op donderdag.
Niveau: knhs maar nog niet gestart.
hoe lang rijd je al: 3/4 jaar toen ong 8 maanden tussen stop en nu een maand op deze manege.

gelieve het hier netjes houden en geen valse berichtjes naar andere bokkers over bijvoorbeeld hun manege of hun rijkunsten!

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 16:17

naam: Sterre.
Manege: Holzik Stables
favo paard: Dressuur; Smaragd en Fuego. Springen Elana.
Les: 2 tot 3 keer in de week (2 keer op de manege)
Niveau: F7+1 Knhs ongeveer B/L denk ik dat ik zou kunnen.
hoe lang rijd je al: 8 a 9 jaar. Nu sinds een jaar op mijn huidige manege. Ik rijd zo'n 2 tot 4 keer in de week waarvan 1 tot 2 keer op de manege.

Ik vind persoonlijk dat mijn manege erg goed is. Ook met zijn paarden, dat vind ik al helemaal super!

Wat wij zoal leren:
Schouderbinnen en buitenwaarts, wijken, parcourtje rijden, tempo wisselingen (bij sommige paarden uitgestrekte draf en middengalop) de stellingen, voltes vergroten en verkleinen, nagevelijk lopen etc.

dan zijn onze paarden ook absoluut geen afgetrapte manege paarden, maar paarden die juist er gevoelig en sensibel zijn.

Ik vind mijn manege top, en heb er in 1 jaar erg veel geleerd.

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-14 18:31

sterreke98 schreef:
naam: Sterre.
Manege: Holzik Stables
favo paard: Dressuur; Smaragd en Fuego. Springen Elana.
Les: 2 tot 3 keer in de week (2 keer op de manege)
Niveau: F7+1 Knhs ongeveer B/L denk ik dat ik zou kunnen.
hoe lang rijd je al: 8 a 9 jaar. Nu sinds een jaar op mijn huidige manege. Ik rijd zo'n 2 tot 4 keer in de week waarvan 1 tot 2 keer op de manege.

Ik vind persoonlijk dat mijn manege erg goed is. Ook met zijn paarden, dat vind ik al helemaal super!

Wat wij zoal leren:
Schouderbinnen en buitenwaarts, wijken, parcourtje rijden, tempo wisselingen (bij sommige paarden uitgestrekte draf en middengalop) de stellingen, voltes vergroten en verkleinen, nagevelijk lopen etc.

dan zijn onze paarden ook absoluut geen afgetrapte manege paarden, maar paarden die juist er gevoelig en sensibel zijn.

Ik vind mijn manege top, en heb er in 1 jaar erg veel geleerd.

Klinkt als een hele leuke manege!

Athelas

Berichten: 1970
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 22:21

naam: Anna
Manege: Vrije zit te kootwijk
favo paard: Allemaal eigenlijk :+ ze hebben er maar 5 dus dan zijn het ze algouw allemaal. Maar de drie leukste vind ik tog: Nooraly, Talien & Felljon
Les: 1x per week op zaterdag
Niveau: - ik rij geen fnrs/knhs proefjes, het is ook geen FNRS manege, heb tot nu toe 1x mee gedaan op proevjes dag :')
hoe lang rijd je al: 6jaar

Ik vind het een hele leuke en goede manegen. :j Ookal is het klein en geen FNRS manege, het pas bij mij en ik vind het er leuk. Ik zou op geen enkele andere manege meer willen rijden. Je hebt altijd met zijn 2-en of privé les. Ik heb privé les maar heb een jaartje met iemand samen gereden, maar die is verhuisd dus dat ging niet meer. De paarden zijn ook niet echt manege paarden, meer gewoon eigenpaarden.
Sommige mensen vinden het niet leuk klinken, maar dat is het zeker. :D

We leren eigenlijk vanalles :+ Schouder binnenwaarts, wijken, allemaal figuren, tempowisseling, stelling, een keertje traver gedaan, parcourtjes & spelletjes (als barrel race), buitenrijden, voltige (kan ik niet meer doen ivm mijn pols), springen etc...etc..

Nico_lette

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-01-15
Woonplaats: Joure, Friesland

Re: wat leren jullie in je manege les?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 19:45

naam: Marieke
Manege: Manege de Hjouwer in Joure
favo paard: Daantje
Les: Nu één keer in de week op vrijdag, van 16:00 - 17:00
Niveau: FNRS, Niveau B/L
hoe lang rijd je al: 2/3 jaar!

Ik vind het een hele leuke manege! Het is er heel gezellig, je rijdt op vaste pony's, niet vreselijk grote groepen, je krijgt veel aandacht in de les en er is veel afwisseling!
We leren eigenlijk alles, maar nog niet hele moeilijke dingen!

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 22:13

Ik rijd op een ander, heel lief, hij heet Smart
:) .
Ik had in April een stal wedstrijd waarbij ik eerste en tweede werd, maar vind het beeld hoe hij loopt vanaf toen pas eigenlijk netter worden, en mijn zit ook :)
Ik ben wel blij met het resultaat, maar zie nu echte vooruitgang, en vind het er nu pas normaal uitzien haha :')

Daar houd ik wel van, als ik verbeterpuntjes weet bij mijzelf, zoals rechtop zitten, vooruitkijken, en benen onder mijn lijf plaatsen (en tenen naar binnen! ).
Jullie?

ragus_tommy

Berichten: 201
Geregistreerd: 01-02-15
Woonplaats: Ergens op de aardbol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 16:13

Naam: Persoon O:)
Manege: De Hjouwer
Favo paard: Kelly
Les: vrijdag van 4 tot 5
Niveau: FNRS f5 maar denk dat ik wel hoger kan O:)
Hoe lang rijd je al: 6/7 jaar ofzo

Ik vind zelf dat ik niet heel veel meer leer :( een uurtje hobbelen op een paard kan ik thuis ook wel 8)7.
soms 'leren' we wijken, we rijden alle figuren wel geloof ik, nagefelijk rijden leren we door aan een kant vast te houden en de andere kan kneepjes te geven :n. Het is wel heel gezellig als je er wat eerder bent en in de les ook. :j

Nico_lette

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-01-15
Woonplaats: Joure, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 19:00

ragus_tommy schreef:
Naam: Persoon O:)
Manege: De Hjouwer
Favo paard: Kelly
Les: vrijdag van 4 tot 5
Niveau: FNRS f5 maar denk dat ik wel hoger kan O:)
Hoe lang rijd je al: 6/7 jaar ofzo

Ik vind zelf dat ik niet heel veel meer leer :( een uurtje hobbelen op een paard kan ik thuis ook wel 8)7.
soms 'leren' we wijken, we rijden alle figuren wel geloof ik, nagefelijk rijden leren we door aan een kant vast te houden en de andere kan kneepjes te geven :n. Het is wel heel gezellig als je er wat eerder bent en in de les ook. :j

Heeeeeel gezellig als je er wat eerder bent :P