Samenvatting van het verhaal:
Twee jaar geleden kocht ik hem "groen" (wat achteraf dus niet zo bleek te zijn; er was al eens iets geprobeerd en dat is blijkbaar mis gegaan). Na een half/drie kwart jaar grondwerk te hebben gedaan zijn we in training gegaan voor het beleren. Het oh zo makkelijke paard vanaf de grond, bleek iets op z'n rug niet bepaald makkelijk te accepteren. We zijn drie maanden in training geweest en uiteindelijk was hij toen net aan ruitermak. Ik besloot thuis voor een ander zadel te gaan, wat helaas verkeerd heeft uitgepakt. Het "nieuwe" (tweedehands) zadel, wat volgens de zadelmaker goed lag, bleek hem behoorlijk pijn te doen. Ik kreeg een mooie rodeo-show en de angst voor alles op z'n rug was weer terug. Rug laten behandelen, zadel weer terug naar de zadelmaker en het rijden maar even gelaten voor wat het was. Verder met grondwerk en vertrouwen krijgen. Een half daarna heb ik weer professionele hulp ingeschakeld voor het rijden en een ander zadel aangeschaft. Hij bleef nog wat angstig, maar de rodeo bleef weg. Ik reed er zelf niet meer op en wist ook niet of ik dat nog wel ging durven, dus ik zette hem te koop. Veel animo, maar ik was best kritisch met wie ik uitnodigde. Een springruiter kwam langs, wilde hem proberen en reed hem heel duidelijk en fijn weg ermee. Een stalgenoot van mij zag dit en stelde voor hem te rijden als ik dat nog wilde, zij durfde dit wel aan. Na een paar keer proberen ging dat eigenlijk erg fijn, zij bleef gewoon zitten en liet hem heel fijn wennen aan haar op z'n rug. Eindelijk begon hij te ontspannen en het te accepteren. En nu zijn we weer 4 maanden verder en ben ik zo ver dat ik er eindelijk ook weer op durf!

Paspoort:
Fiëgo, ruin, 5 jaar, KWPN (Indorado x Indoctro x Ahorn)
2 maanden geleden met mijn bijrijder:
2 weken geleden met mijn bijrijder:
1 week geleden weer voor het eerst sinds een jaar erop
Wat was ik gespannen..En vandaag ook met mij en weer een eerste galopje

Tips zijn welkom! We vragen nog niet veel van hem qua buiging, eigenlijk alleen de gangen, gaan binnenkort kijken welke instructie bij ons drieën past en willen ons daarbij gaan richten op centered riding.
Als iemand nog aanraders heeft omgeving Utrecht qua instructie?
Verder zijn alle tips van harte welkom!
Nu ga ik even nagenieten

. Wees alsjeblieft zuinig op zo'n paard, zo snel kom je deze bewegingskwaliteit (en dan voor een indorado) niet vaak tegen.

Ook goed toch?