Nieuw paard, wat moet ik aanschaffen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xSari

Nieuw paard, wat moet ik aanschaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 20:07

Hoii,
Ik hoop dat dit goed staat, want ik zit nog niet zo lang op bokt.
Ik krijg over 2 weken mijn nieuwe paard.
Daar ben ik natuurlijk super blij mee.
Ik heb op het moment ook twee paarden maar 1 moet om bepaalde redenen weg.
Wat betekent dat ik gewoon genoeg spullen heb. Maar ik krijg het paard zonder zadel, hoofdstel of wat dan ook wt dus betekent dat ik nieuwe spullen mag kopen voor mijn nieuwe paard. Ik heb al een westernhoofdstel wat zij past (ik ga western en dressuur rijden) en een boomloos zadel dat waarschijnlijk ook past. Wat betekent dat ik waarschijnlijk geen zadel en hoofdstel hoef aan te schaffen en anders kan ik dat later nog doen. Mijn vraag is dus wat heb ik nou nog meer nodig voor een nieuw paard. Ik kom er namelijk even niet op.

SweetVanille

Re: Nieuw paard, wat moet ik aanschaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:12

Ik denk dat je in de loop van de tijd dat pas merkt...Strijkt zij/hij? Dan peesjes bijv. Maar dat zijn dingen die je niet vantevoren al hoeft te kopen opzich..

Susanne100

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:14

Ik heb ivm hygiëne alle spullen in tweevoud voor mijn twee paarden. Dus ook borstels, dekjes en dekens.

MelissaYM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:16

Je hebt al 2 paarden maar je kan niet bedenken wat je voor een paard nodig hebt?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:17

Ik zou niets extra's verder kopen, ik deel de borstels ook met de stalgenoot: paarden staan altijd samen dus als de een iets heel besmettelijks heeft, zal de ander dat ook op kunnen lopen.

Je kan snel genoeg wat kopen immers :)

lora22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:26

MelissaYM schreef:
Je hebt al 2 paarden maar je kan niet bedenken wat je voor een paard nodig hebt?

Haha, dat dacht ik ook idd!

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:27

lora22 schreef:
MelissaYM schreef:

Haha, dat dacht ik ook idd!

Tja, sluit mij hierbij aan :D :o

miroxmill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 11:22

Waarom wil je er eigenlijk western en dressuur mee rijden?
Mij lijkt een dressuur hoofdstel dan ook wel prettig, maar is jouw keuze! :)
Heb je ook genoeg dekens, etc?

xSari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-15 18:05

MelissaYM schreef:

dat is omdat ik spullen voor mijn verjaardag krijg en ik niet bekend ben met western maar ik ga het leren. Mag je begrijpen of niet.

xSari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-15 18:07

miroxmill schreef:
Waarom wil je er eigenlijk western en dressuur mee rijden?
Mij lijkt een dressuur hoofdstel dan ook wel prettig, maar is jouw keuze! :)
Heb je ook genoeg dekens, etc?

Ben nog niet zo ervaren met western, ik ga het leren en kijken of ik het leuk vind. Maar ik wil ook dressuur kunnen rijden op mijn paard. Ze kan het allebei. :)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 18:29

Ik zou je paard eerst kopen, en dan een zadelmaker laten komen. Want een zadel wat waarschijnlijk past zou ik niet zomaar op mijn paard leggen. Het kan ook verkeerd liggen. Ik zou western lessen gaan nemen met je paard. Dat zou ik gewoon met je engels zadel en hoofdstel doen. Maar als je dressuur en western wilt rijden wil je dus 2 zadels en 2 hoofdstellen? Ik heb nog nooit iemand gezien/gehoord die 2 totaal verschillende dingen deed. (Eigen keus natuurlijk)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 18:37

Gewoon eerst paard kopen, je komt er vanzelf wel achter of je voor deze iets anders nodig hebt dan je al in je bezit hebt.

Toen ik mijn 2e paard ging ophalen had ik nog niets erbij gekocht, aangezien ik 1 paard had, had ik eigenlijk alles al.
Kreeg paard mee met halster en deken, was voldoende.
Wel zadel moeten kopen, die die ik had paste niet, rest in eerste instantie gewoon allemaal van andere paard.
(na paar maanden wel hoofdstel gekocht en peesjes (andere maat))
En uiteraard in de loop van de jaren heeft hij meer eigen spulletjes gehad (die ook op het andere paard passen, dus het is meer dat ze samen.. wat hebben gehad)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 18:47

MelissaYM schreef:

Dat vraag ik me ook af.

:')

Ik denk puur om maar iets op de bokt te kunnen zetten en iets hebt om over te kunnen gaan praten.

xSari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-15 19:06

Ragdollcat schreef:
MelissaYM schreef:

Dat vraag ik me ook af.

:')

Ik denk puur om maar iets op de bokt te kunnen zetten en iets hebt om over te kunnen gaan praten.

Als je terug leest kan je gewoon zien waarom hoor.

xSari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-15 19:07

Cas123 schreef:
Ik zou je paard eerst kopen, en dan een zadelmaker laten komen. Want een zadel wat waarschijnlijk past zou ik niet zomaar op mijn paard leggen. Het kan ook verkeerd liggen. Ik zou western lessen gaan nemen met je paard. Dat zou ik gewoon met je engels zadel en hoofdstel doen. Maar als je dressuur en western wilt rijden wil je dus 2 zadels en 2 hoofdstellen? Ik heb nog nooit iemand gezien/gehoord die 2 totaal verschillende dingen deed. (Eigen keus natuurlijk)

De eigenaar waarvan ik haar koop had een bijrijder die met dressuur zadel reed. En de eigenaar zelf met een westernzadel en iets meer in de westernstijl.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 19:20

Citaat:

Wat is hier zo verschrikkelijk aan? Dit IS toch een forum? :+

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 19:22

SweetVanille schreef:
Citaat:

Wat is hier zo verschrikkelijk aan? Dit IS toch een forum? :+

Huh?? wie zegt dat ik het verschrikkelijk vind, ik mag toch wel zeggen dat ik hetzelfde dacht, ook dit IS een forum. :j

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 19:26

xSari schreef:
Hoii,
Ik hoop dat dit goed staat, want ik zit nog niet zo lang op bokt.
Ik krijg over 2 weken mijn nieuwe paard.
Daar ben ik natuurlijk super blij mee.
Ik heb op het moment ook twee paarden maar 1 moet om bepaalde redenen weg.
Wat betekent dat ik gewoon genoeg spullen heb. Maar ik krijg het paard zonder zadel, hoofdstel of wat dan ook wt dus betekent dat ik nieuwe spullen mag kopen voor mijn nieuwe paard. Ik heb al een westernhoofdstel wat zij past (ik ga western en dressuur rijden) en een boomloos zadel dat waarschijnlijk ook past. Wat betekent dat ik waarschijnlijk geen zadel en hoofdstel hoef aan te schaffen en anders kan ik dat later nog doen. Mijn vraag is dus wat heb ik nou nog meer nodig voor een nieuw paard. Ik kom er namelijk even niet op.

Lees de eerste post, dus ik vroeg me af, dat weet ze toch wel ze heeft al 2 paarden..........

mabelbohms

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 19:33

Peesjes, dekje, borstels, halster, halstertouw, bit, deken, vliegen deken/netje,
springschoenen, bandages, bijzetteugel, zadelbontje, neusbondje, leuke frontriem,
oornettje, longeersingel, neckrobe, transport beschermers
Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt :+

xSari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-15 19:34

mabelbohms schreef:
Peesjes, dekje, borstels, halster, halstertouw, bit, deken, vliegen deken/netje,
springschoenen, bandages, bijzetteugel, zadelbontje, neusbondje, leuke frontriem,
oornettje, longeersingel, neckrobe, transport beschermers
Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt :+

Hier heb ik wat aan! Dankjewel :j