Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

miroxmill schreef:Waarom wil je er eigenlijk western en dressuur mee rijden?
Mij lijkt een dressuur hoofdstel dan ook wel prettig, maar is jouw keuze!
Heb je ook genoeg dekens, etc?
Cas123 schreef:Ik zou je paard eerst kopen, en dan een zadelmaker laten komen. Want een zadel wat waarschijnlijk past zou ik niet zomaar op mijn paard leggen. Het kan ook verkeerd liggen. Ik zou western lessen gaan nemen met je paard. Dat zou ik gewoon met je engels zadel en hoofdstel doen. Maar als je dressuur en western wilt rijden wil je dus 2 zadels en 2 hoofdstellen? Ik heb nog nooit iemand gezien/gehoord die 2 totaal verschillende dingen deed. (Eigen keus natuurlijk)
Citaat:Ik denk puur om maar iets op de bokt te kunnen zetten en iets hebt om over te kunnen gaan praten.
SweetVanille schreef:Citaat:Ik denk puur om maar iets op de bokt te kunnen zetten en iets hebt om over te kunnen gaan praten.
Wat is hier zo verschrikkelijk aan? Dit IS toch een forum?
xSari schreef:Hoii,
Ik hoop dat dit goed staat, want ik zit nog niet zo lang op bokt.
Ik krijg over 2 weken mijn nieuwe paard.
Daar ben ik natuurlijk super blij mee.
Ik heb op het moment ook twee paarden maar 1 moet om bepaalde redenen weg.
Wat betekent dat ik gewoon genoeg spullen heb. Maar ik krijg het paard zonder zadel, hoofdstel of wat dan ook wt dus betekent dat ik nieuwe spullen mag kopen voor mijn nieuwe paard. Ik heb al een westernhoofdstel wat zij past (ik ga western en dressuur rijden) en een boomloos zadel dat waarschijnlijk ook past. Wat betekent dat ik waarschijnlijk geen zadel en hoofdstel hoef aan te schaffen en anders kan ik dat later nog doen. Mijn vraag is dus wat heb ik nou nog meer nodig voor een nieuw paard. Ik kom er namelijk even niet op.
mabelbohms schreef:Peesjes, dekje, borstels, halster, halstertouw, bit, deken, vliegen deken/netje,
springschoenen, bandages, bijzetteugel, zadelbontje, neusbondje, leuke frontriem,
oornettje, longeersingel, neckrobe, transport beschermers
Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt