trainen voor onze eerste 'wedstrijd'

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

irisloove

trainen voor onze eerste 'wedstrijd'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 18:17

Hallo :wave:

Vorige week heb ik mij en m'n vent voor het eerst opgegeven voor de onderlinge wedstrijd op stal. Heb hem nu al 4 jaar, maar voelde nooit de drang om mee te doen. Maar aangezien het de laatste tijd best aardig gaat, dacht ik, waarom ook niet?! Dus me ingeschreven!

Afbeelding

Zal hem even snel voorstellen.
Floris is een fjordenkruising en nu alweer 10 jaar oud. Ik ken Floris nu 6 jaar, hij is nu bijna 4 jaar mijn eigen. We rijden voornamelijk recreatief, maar ook dressuurles en springles doen we gewoon aan mee.

Hier de foto's van onze training vandaag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn eigen kritiek. Ik moet mijn schouders naar achter brengen en tenen naar binnen zetten. Ik moet Floris meer op de achterhand rijden en mijn handen stiller op contact houden.

Afbeelding
Dit is van ong. 2,5 jaar geleden, toch een flinke verbetering voor ons beide vind ik zelf.

Bedankt voor het kijken! Opbouwende kritiek is welkom

purny

Re: trainen voor onze eerste 'wedstrijd'

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 18:21

Naar mijn idee val je af en toe naar voren. Ook mag je je hakken wat beter uitdrukken.

irisloove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 18:41

Denk dat dat vooral zo lijkt omdat ik mn schouders naar voren zet in plaats van netjes naar achter.

xEstherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 19:35

Waarom heb je zo'n ding over je zadel heen ?

je rijdt hem super netjes vind ik
succes met je wedstrijd

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 19:40

Netjes hoor!!
Veel succes met je wedstrijd :)

irisloove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 20:08

xEstherr, Omdat ik ook graag lange buitenritten rijd en zo geen last van m'n kont krijg haha. Beetje verwend

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 23:44

Leuke pony man! Vet kleurtje :p

Al moet ik zijn hoofd/half houding op een of andere manier niet echt beter vind, hij loopt nu idd netjes ontspannen, maar op de laatste foto heb je hem meer in oprichting, meer gedragen, probeer een tussen wegetje te vinden!

Super leuke knol heb je igg! :D oh heel veel succes en vooral plezier toegewenst met de wedstrijd!!!

xEstherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 10:33

maar hoe heet zo iets ? een vrouw die bij in de les rijdt er ook mee

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 13:36

Zeker een leuke pony inderdaad! Wat zit er naast Fjord nog meer in?

Kozbi schreef:
Al moet ik zijn hoofd/half houding op een of andere manier niet echt beter vind, hij loopt nu idd netjes ontspannen, maar op de laatste foto heb je hem meer in oprichting, meer gedragen, probeer een tussen wegetje te vinden!

Hier ben ik het niet mee eens. De oude foto zie je een in de krul getrokken pony met weggedrukte rug (zie de deuk in de ruglijn achter het zadel en de spanning op de kaak). Hij draagt ook niet daar, zijn voeten blijven zowat aan de grond. Dat wat je daar ziet is geen oprichting, dat is 'geen gelul, trek hem in de krul' en van voor naar achter gereden. De foto's van nu geven een veel luchtiger beeld, meer ruimte in de kaak en meer lichaamsgebruik. Hij mag nog meer van de voorhand af en meer bovenlijn gaan kweken nu (lekker gaan schakelen :) ) dat ben ik wel met je eens, maar hij wordt een heel stuk correcter van achter naar voor gereden :) Ik vind het een mooie verbetering +:)+

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 17:23

Vientje schreef:
Zeker een leuke pony inderdaad! Wat zit er naast Fjord nog meer in?

Kozbi schreef:

Hier ben ik het niet mee eens. De oude foto zie je een in de krul getrokken pony met weggedrukte rug (zie de deuk in de ruglijn achter het zadel en de spanning op de kaak). Hij draagt ook niet daar, zijn voeten blijven zowat aan de grond. Dat wat je daar ziet is geen oprichting, dat is 'geen gelul, trek hem in de krul' en van voor naar achter gereden. De foto's van nu geven een veel luchtiger beeld, meer ruimte in de kaak en meer lichaamsgebruik. Hij mag nog meer van de voorhand af en meer bovenlijn gaan kweken nu (lekker gaan schakelen :) ) dat ben ik wel met je eens, maar hij wordt een heel stuk correcter van achter naar voor gereden :) Ik vind het een mooie verbetering +:)+

Haha ja nou ik had het idd een beetje stom gezegd, bedoelde meer dat de nek die hij daar erop zet die weer moet zoeken alleen dan met een paard die daarheen gereden is.. Haha :D misschien beter zo :)