Ik zal even de situatie uitleggen.
Ik heb een verzorgshetje, 10 minuten van mijn huis. Er staat nog een pony bij, die pony is van mijn beste vriendin. Ik zou een sulky cavalettie kunnen kopen voor mijn shet. Met kans dat ik daar niet lang meer blijf. Ik ben 14 en ik wil verder met paarden. Ik ben eigenlijk niet van plan om met mijn 16e jaar nog met een kleine shetlandertje heen en weer te lopen.
Nu hebben mijn ouders tegen mij gezegt, als ik een goede, niet al te dure stalling ergens in de buurt, zou ik heel misschien een pony kunnen krijgen. Ik heb alle kosten van de pony al een beetje bij elkaar geraapt van google en bokt en alles bij elkaar gezet.
Maar ik heb dus de keus tussen een verzorgshet met karretje bij mijn beste vriendin en haar pony. Of een eigen pony en mijn beste vriendin wss niet meer zo vaak zien(we zitten niet bij elkaar op school).
Ik moet ook oppassen dat ik geen zekerheid heb tot wanneer ik bij mijn verzorgpony mag blijven.
Straks koop ik een karretje en ben ik over een paar maand weg, dat vind ik wel zonde.
Bedankt voor het lezen, het is een best lang verhaal geworden oeps.
DOEI

Een eigen pony is ook erg leuk, maar idd je weet dan wel waarvoor je aan het werk bent