springwedstrijd met mijn lieve paardje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xnoortjex

springwedstrijd met mijn lieve paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 17:33

hoihoi! :D
vandaag heb ik voor het eerst weer na mijn ongeluk een springwedstrijd gehad met Paciência, ( je spreekt het uit als pasiensia ) ik heb meegedaan met het 80 cm en het 1 m.
het 80 cm ging niet echt lekker want ik heb de grond van dichtbij mogen zien :') daarna heb ik wel zitten twijfelen of ik wel in het 1 meter moest meedoen,
maar ik heb toch meegedaan.
en dat werd beloont met een mooie 1e prijs. :)

oja en als jullie je afvragen hoe het kan zijn dat het zo lekker weer is op de foto's en waarom paardjelief zo'n moeilijke buitenlandse naam heeft,
ehmm ja ik woon dus in Portugal :Y)

Afbeelding

Afbeelding

prijsuitreiking /3 :o

Afbeelding

hier is nog een filmpje, je moet het filmpje wel op HD zetten anders zie je het heel slecht ;)

voor mijn doen heb ik eigenlijk wel heel slecht gereden, ik zit er echt als een zoutzak op
:oo

tips zijn altijd welkom maar hou het wel een beetje lief :)

groetjes :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 17:41

mooi paardje!Het ziet er redelijk uit.... je zit je paard aardig in de rug :7 .Maar dat zie ik heel veel springruiters doen. ;)

Probeer iets meer uit het zadel te komen tijdens de sprong.En je zit in stoelzit.
Maar je stuurt haar netjes rond hoor!

Menyanthes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 17:47

Je hebt een leuk paard :) Ik vind het er wel gehaast en snel uit zien, probeer wat met meer rust te rijden en ook mag je wel wat meer uit het zadel komen tijdens de sprong. Verder heb je ook wel een beetje een stoel zit. Verder ziet het er aardig uit. Volgens mij woon je wel lekker daar onder de Portugese zon. Ik ben stiekem wel een beetje jaloers. :+

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 17:55

Andere opmerking. Wat een kale hindernissen!! 2 max 3 balken bij een hindernis. Wat een verschil met bijv Nederland.

Is het nog een jong paard?

xnoortjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 18:14

@geerke: bedankt voor de tips, ja je hebt gelijk. ik ga ook niet te veel mee met de sprong omdat ze soms erg overdreven springt waardoor ik vaak naar voren word gelanceerd. maar ik moet dat afleren want als dat gebeurt moet ik ook gewoon leren blijven zitten ;)

@menyantnes: ja bij der vorige eigenaar mocht ze zo hard als ze wilde, dus ik ben er mee bezig om er meer rust in te krijgen maar dat lukt niet altijd omdat ze dan heel sterk word, maar bedankt voor de tip :)

@lithya: in Portugal is de paardensport nog niet heel erg bekend, waardoor er ook niet heel veel geld in word gestoken en daardoor kom je dit soort saaie hindernissen tegen :D ja ze is 6 bijna 7

Angela

Re: springwedstrijd met mijn lieve paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 18:28

Ik verplaatst dit topic van RIJ-ITP naar SPR-ITP

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 19:57

Veel geld of niet. Had er graag een grondbalk bij. Dan maakt de aankleding nog niet eens zo veel uit.

xnoortjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 21:01

@lithya: klopt ik vind het zelf ook wel erg flauw dat ze de moeite niet nemen om er een grondbalk er bij te leggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 21:11

Eerlijk, ik zou nog even gaan oefenen thuis en er een gewone trens in hangen. Je kunt nu nog niet met deze optoming overweg en de controle is alsnog ver te zoeken.
Ga werken aan je basisritme, aan je rust tussen de hindernissen, je wendingen en je houding. Beter een keer een goede ophouding maken of even een volte rijden om de controle terug te vinden dan zo in 1 tempo door te stiefelen.
En als je paard niet reageert op een ophouding heeft dat niet te maken met een ander bit erin, maar met oefenen, trainen en herhalen.