Voor het eerst voor de kar!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mabelbohms

Voor het eerst voor de kar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 21:57

Heei allemaal,

Ik heb 2 jaar moeten wachten totdat we eindelijk een goede kar, goed tuig en een persoon die mij er bij helpt gevonden hadden maar na ong 2 jaar wachten heeft Jessy nu eindelijk voor het eerst voor de kar gelopen.
Het ging echt super goed en ze was heel erg braaf. Ik kon zo met haar weg rijden in het land. Ben echt heel trots op haar♥

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

melanie0906

Re: Voor het eerst voor de kar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 21:59

Wat leuk!!!

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:01

Wat leuk voor je!
Er zijn alleen nog wel heel wat dingen te leren voor je.
Allereerst zorg dat je je leidsels niet los in de kar laat hangen maak een touwtje aan het uiteinde zodat je dat aan je pink kan hangen.
Daarbij men je met je handen hoog naast elkaar niet breed naast je knieën. (Misschien moment opname)
Ook zit je borstuig te laag (zeker twee gaten hoger anders trekt ze de kar niet fijn) en je Staartriem te los.
Kan niet alles goed zien op de foto, maar ik zou toch even iemand wat meer ervaring? Er naar laten kijken.
Zodat jullie beide nog fijner rond kunnen rijden!
Succes

mabelbohms

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 22:12

Bedankt voor de tips.
Was voor mij ook de eerste keer dat ik zelf men. Er is wel een ervaren iemand die me erbij helpt. Ik had zelf ook al gezien dat de staartriem de volgende keer wat strakker moet en ik ga morgen gaatjes bij laten maken bij het borsttuig want die hangt inderdaad te laag. Dat zij degene die mij helpt ook al :)
Maar bedankt voor de tips met m'n handen en een touwtje aan de teugels.
Nog meer tips zijn altijd welkom zolang het netjes blijft :D

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:19

Volgens mij mogen de strengen ook wat strakker, ze lijkt nu te trekken aan het lamoen ipv de strengen(foto 2)

edit: misschien ook nog even een broek aanschaffen? Anders kan je paard moeilijk remmen, zeker met ongeremde wagen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:26

lissisanne schreef:
Volgens mij mogen de strengen ook wat strakker, ze lijkt nu te trekken aan het lamoen ipv de strengen(foto 2)

edit: misschien ook nog even een broek aanschaffen? Anders kan je paard moeilijk remmen, zeker met ongeremde wagen.

Broek zal moeilijk gaan, met geen ogen aan het lamoen.

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:27

Brainless schreef:
lissisanne schreef:

Broek zal moeilijk gaan, met geen ogen aan het lamoen.

Oeps, niet goed gekeken. Persoonlijk zou ik dan niet snel met zo'n kar de weg opgaan. Remmen is erg lastig zo :)
Stel je moet eens hard remmen, dan zit de kar zo op de pony.

mabelbohms

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 05:38

Broek heb ik er idd afgehaald omdat er geen ogen aan het lamoen zitten. En er komen ook gaatjes bij de strengen bij vandaag ;) ervaren persoon zegt dat de broek niet persee nodig is want ik Nederland heb je ook niet echt heuvels ofzo en ik ga ook niet crossen met haar. Gewoon lekker rustige ritjes maken en voorlopig nog alleen in het land. Ze zij ook dat er aan de voorkant al iets zat waardoor ze makkelijker kon remmen :)

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:04

Wat leuk zeg. Ik ben jaloers :D
Ik ben ook met mijn Shetlander bezig om te beleren voor de kar maar het slepen vind zij nog erg eng..

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:18

Tip met betrekking tot de staartriem. Maak aan het eind waar je hem aan de schoft vast maakt een klipje. Zo hoef je hem maar 1x te verstellen. en kan je deze in het vervolg er zo aanklikken.

mabelbohms

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 10:43

Bedankt voor de tip!
Suc6 met jou shetje sweetwendy!

mabelbohms

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 19:19

Gaatjes zijn gemaakt!
Morgen gaat ze weer voor de kar. Mensen nog tips voor mezelf waar ik op kan letten? :)

mabelbohms

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 14:24

Gister ging het al een stuk beter. We hebben zelfs al een klein stukje gegalopeerd :D