help me !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AngelHeart

help me !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 20:52

Ik ga mijn verzorgpony's opgeven en een eigen paard kopen ik heb er een paar op het oog ik weet hun afstammingen weet iemand er iets meer van ?
1 fjord
Marnus x toddy
2
Andiamo x bernstein
3
Zeoliet x duc de normandie
4
Feinsinn x flemmingh

Alvast bedankt

Anoniem

Re: help me !

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 20:53

Ik zou als ik jou was eerder naar het karakter van desbetreffende paard kijken en wat je ermee wil bereiken i.p.v afstamming. :)

AngelHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 20:55

KoudbloedKim schreef:
Ik zou als ik jou was eerder naar het karakter van desbetreffende paard kijken en wat je ermee wil bereiken i.p.v afstamming. :)

Ik neem mijn beslissing ook niet door de afstamming maar wou er gewoon wat meer over weten en ze zijn allemaal zo leuk ze hebben allemaal wel wat

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 20:59

Van Zeoliet kan je beter afblijven. In de paardenmond zeggen ze Zeoliet brengt verdriet.

AngelHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 21:01

paardje1983 schreef:
Van Zeoliet kan je beter afblijven. In de paardenmond zeggen ze Zeoliet brengt verdriet.

Huh ? Waarom zeggen ze dat deze is echt heel lief

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 21:01

paardje1983 schreef:

Tis wel mooi bloed :)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 21:03

Paardje 1983; dat is ook een raar gezegde. Je moet goed met die paarden om weten te gaan maar echt verdriet brengen ze je niet hoor..

Wij hebben een Zeoliet staan, de allerliefste gvr die ik ooit gezien heb.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 21:04

Manus geeft doorgaans wel goede werkwillige nakomelingen, meestal ook wel aan de maat (groot) voor het geval je dat zoekt.

Maar ehhh, gezien je afstammingen zit er nogal wat variatie in wat je denkt te zoeken....
Wat wil je met het paard gaan doen? Afh. daarvan misschien slim om alvast te bedenken of dat ras wel of niet bij je past.

(en ik ben de laatste die gaat zeggen dat je met een fjord niet de sport in kan, want hier doen ze dat ook gewoon. Maar is niet altijd de meest voor de hand liggende keuze.)

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 21:04

Het zijn wel heel verschillende paarden: 1 Fjord en 3 Warmbloeden zo te zien...

Oriënteer je eerst op wat je wilt gaan doen met het paard: wil je voornamelijk recreatief rijden of vind je het niet erg om wat harder je best te moeten doen met wedstrijden? Dan is een Fjord misschien wel geschikt.
Wil je echt wat hogerop komen in de wedstrijden? Dan kan je beter voor een warmbloedpaard of een sportpony gaan. En dan heb je bij warmbloeden ook nog zoveel verschillende fokrichtingen...

Oriënteer je ook op wat er allemaal komt kijken bij een eigen paard. Je moet de tijd en het geld hebben.
Ben je nog minderjarig? Dan moet je de goedkeuring van je ouders hebben en ben je financieel waarschijnlijk ook voor een groot deel van hen afhankelijk.
Studeer je nog/ga je nog naar school? Dan zou ik nog even wachten, want een eigen paard kost heel veel tijd.
Een verzorgpony is dan ideaal, want dan heb je wel de lusten maar niet de lasten.

AngelHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 21:07

Sjolvir schreef:
Manus geeft doorgaans wel goede werkwillige nakomelingen, meestal ook wel aan de maat (groot) voor het geval je dat zoekt.

Maar ehhh, gezien je afstammingen zit er nogal wat variatie in wat je denkt te zoeken....
Wat wil je met het paard gaan doen? Afh. daarvan misschien slim om alvast te bedenken of dat ras wel of niet bij je past.

(en ik ben de laatste die gaat zeggen dat je met een fjord niet de sport in kan, want hier doen ze dat ook gewoon. Maar is niet altijd de meest voor de hand liggende keuze.)

Ja ik ken nog een andere marnus maar waarschijnlijk neem ik een van de 3 warmbliedjes die spreken me hey meeste aan

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 21:07

Shakiralove4 schreef:
paardje1983 schreef:

Kan best heel lief zijn, maar als ze aan het werk moeten zijn ze niet voor 100% te vertrouwen en staan ook om bekent om de mensen gericht er af te gooien. Zijn wel altijd uitzonderingen. Dat zeggen de echte paardenmensen

AngelHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 21:09

mairead schreef:
Het zijn wel heel verschillende paarden: 1 Fjord en 3 Warmbloeden zo te zien...

Oriënteer je eerst op wat je wilt gaan doen met het paard: wil je voornamelijk recreatief rijden of vind je het niet erg om wat harder je best te moeten doen met wedstrijden? Dan is een Fjord misschien wel geschikt.
Wil je echt wat hogerop komen in de wedstrijden? Dan kan je beter voor een warmbloedpaard of een sportpony gaan. En dan heb je bij warmbloeden ook nog zoveel verschillende fokrichtingen...

Oriënteer je ook op wat er allemaal komt kijken bij een eigen paard. Je moet de tijd en het geld hebben.
Ben je nog minderjarig? Dan moet je de goedkeuring van je ouders hebben en ben je financieel waarschijnlijk ook voor een groot deel van hen afhankelijk.
Studeer je nog/ga je nog naar school? Dan zou ik nog even wachten, want een eigen paard kost heel veel tijd.
Een verzorgpony is dan ideaal, want dan heb je wel de lusten maar niet de lasten.

Ben nog minderjarig en ik mocht voor mijn verjaardag een paard uitzoeken ! De 3 warm bloedjes spreken me het meest aan

Vlinder1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 21:12

Heb de paarden even opgezocht en denk dat ik voor de Zeoliet x duc de normandie zou gaan als de beschrijving die bij het paard staat ook idd klopt. lijkt me het een fijn paard waar je veel van kan leren. ik heb haar natuurlijk niet zien lopen en niet een gehele foto gezien, dus kan alleen aan de hand van de beschrijving me bevinding doen. Heb zelf ook een paard gehad waar Zeoliet bloed in zat hij was wel heel lief maar wel een bijzonder paard. Succes met je keuze!!!!

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 21:13

paardje1983 schreef:
Shakiralove4 schreef:

Kan best heel lief zijn, maar als ze aan het werk moeten zijn ze niet voor 100% te vertrouwen en staan ook om bekent om de mensen gericht er af te gooien. Zijn wel altijd uitzonderingen. Dat zeggen de echte paardenmensen

Meerdere Zeolietjes gereden en stuk voor stuk fijne werkwillige paarden geweest.
Vraag me af wie jij verstaat onder echte paardenmensen?

AngelHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 06:16

Ik ga voor 2 of 3 heeft iemand nog wat info over 2 ?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 06:25

ik zou eerst een of twee keer langsgaan ipv af te gaan op de foto en leuke omschrijving.

mijn ervaring is dat een paard in het echt heel anders is dan de beschrijving. Maak een afspraak en ga kijken, maar koop niet van een plaatje.

AngelHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 06:26

ingvdh schreef:
ik zou eerst een of twee keer langsgaan ipv af te gaan op de foto en leuke omschrijving.

mijn ervaring is dat een paard in het echt heel anders is dan de beschrijving. Maak een afspraak en ga kijken, maar koop niet van een plaatje.

Ben al bij alle paarden wezen kijken

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 07:11

Shakiralove4 schreef:
ingvdh schreef:

Mijn advies is om ook meerdere keren te gaan kijken. Het gebeurt zo vaak dat er te snel een paard wordt gekocht wat vervolgens weer weg moet omdat hij toch anders is dan verwacht.

Heeft bijvoorbeeld de eigenaar het paard voorgereden, dan zou ik ook een keer gaan kijken en er zelf meteen op gaan ipv laten voorrijden.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 07:34

Als je al bij alle paarden hebt gekeken kies je degene uit waarbij je het wauw gevoel hebt uit, en ga daar nog een keer kijken met je instructeur of iemand met veel paardenkennis.
Als het dan nog helemaal blij wordt van het paard keuren en kopen.

Wij kunnen van dit kleine stukje niet bepalen welke het beste bij je past, die beslissing zal je zelf moeten maken.

heb je bij geen enkele het wauw! gevoel, zou ik verder gaan zoeken.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 10:19

F-AM --> YRT

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 10:24

Kies een paard waar jij het beste gevoel bij hebt, en die goed is gekeurd door de dierenarts. Het paard dat het beste aansluit bij wat jij wilt bereiken. Op papieren kun je niet rijden, op een paard wel.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 10:34

Shakiralove4 schreef:

Ik zou hier niet om raad zoeken. Wij kennen jou niet en wij hebben niet alle pony's/paarden gezien.
Ik zou me niet vastbijten op een afstamming. Kijk bij welk paard je de fijnste klik had.
Breng je selectie terug tot 2 en ga er nogmaals heen om te kijken en te rijden.

Neem dan bijv. de eigenaar van je verzorgpony's mee of je instructrice van de manege bijv. om je mee te adviseren.

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 10:35

paardje1983 schreef:

Ik heb een Zeoliet gereden, nou die gaf mij geen verdriet! Eerder tranen van blijdschap :D

En verder eerst goed nadenken voor je een keuze maakt, bij mijn vorige paard heb ik geen goede keuze gemaakt, en dat was te merken ook. Heel goed nadenken is mijn advies!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 10:37

En niet vergeten te laten keuren.

Amber_Lucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 22:23

Als er de eerste keer geen goede klik is zou ik voor geen van alle gaan.
Maar een paar keer terug gaan lijkt me ook heel verstandig, ookal ga je 10x terug je hebt je paard zowiezo nog 10 a 20 jaar. En het zou niet leuk zijn als je je paard na 2 mndn weer moet verkopen omdat het niet werkt tussen jullie.

Veel succes met de keuze.