zou ik mijn pony laten meerijden in de lessen of niet??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

love_horses2

zou ik mijn pony laten meerijden in de lessen of niet??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 10:20

hey, deze zomer zouden we op vakantie gaan voor 2-3 weken. maar we zouden onze 2 pony's op de pony club plaatsen waar ik lessen met hun volg. met mijn shet doe ik fluisterles en met mijn welsh rijles. maar mijn welsh is een zeer moeilijke pony. ik zelf kan er ook nog niet zo deftig op rijden. maar nu is de vraag zou ik mijn welsh mee laten lopen in de lessen? of alleen in de lessen waar ik met haar rij? (de hoogste groep eig dat daar is) die is eig niet zo gevorderd.... en het zijn ook allemaal kinderen van 9-10-11-12 jaar... ze heeft ook de ziekte van cushing. maar ik heb ook schrik dat ze niet goed word opgezadeld enz.. dat de keelriem te strak gaat zitten enz... en ik weet nu niet als ik haar moet laten meelopen in de lessen of niet want ik wil wel dat ze in beweging blijft.... kunne jullie mij helpen?

Ann_Pam

Re: zou ik mijn pony laten meerijden in de lessen of niet??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 10:21

is er niet iemand die je pony kan longeren, zodat ze alsnog de nodige beweging krijgt? :)

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 10:22

Lees je post nog eens terug, volgens mij geef je zelf al het antwoord ;) Vraag aan een bekende of die m wil longeren in de vakantie, dan krijgt ze ook genoeg beweging.

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 10:22

Inderdaad vragen of iemand hem kan longeren? Of een specifiek meisje vragen of ze er af en toe op wil rijden waarvan jij weet dat ze redelijk 'goed' is? Succes!

Barendshoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 10:23

Nee, niet doen

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 10:23

Heb je niet een vriendinnetje die je vertrouwd? Ik liet vaak een vriendin die goed genoeg kon rijden mijn pony verzorgen als ik op vakantie was. Of een andere ruiter die ik genoeg vertrouwde om mijn pony te rijden. Vaak gaf ik wel een vergoeding of bedankje hiervoor.

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 10:24

Wat hierboven al word gezegd, als je zo slecht denkt over de manege, niet doen
Probeer iemand te vinden die hem beweging wilt geven :)

love_horses2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 10:26

ik heb maar 1 vriendin die paardrijd maar zij is net begonnen met rijden en mijn welsh sleurt haar zo mee bij het longeren. en daar op de manege zijn wel sommige die goedgenoeg kunnen rijden voor haar maar die zijn te groot voor haar....

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 10:26

Ik zou met de manege eigenaar overleggen dat ze mee mag lopen in de lessen maar dat je wel wil dat er goed opgelet wordt hoe ze opgezadeld wordt.
Ik denk dat het best leuk is voor je pony. Je instructeur kent de pony en zal er dan toch ook echt geen beginners op zetten.

Op zich is 2-3 weken vakantie in de wei echt niet slecht voor je pony maar als het een dier is dat graag werkt dan zijn de lessen wel leuk en natuurlijk de aandacht want het is voor de les klanten natuurlijk wel extra leuk dat ze eens op een andere pony mogen rijden. Die dan natuurlijk ook uitgebreid gepoetst en geknuffeld gaat worden
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 21-06-15 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 10:27

Ik zeg geef ze maar 2 weken rust. Kunnen ze van een goed verborgen pijntje eens lekker recupereren.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 10:41

Lekker op het land!