Ik heb met m'n handen in het haar gezeten, hij viel vreselijk af en werd onwijs dof en ik was echt heel bang, dat ik hem dit keer echt kwijt ging raken. Zelfs op de metacam werd hij niet beter.
Natuurlijk dierenarts onderzoek, paard compleet gescreend, bloed, spieren, organen, alles in orde.
Toen een thermografie mevrouw laten komen en hem compleet laten onderzoeken, voor beweging,
na beweging. Zijn paar dingen uitgekomen, maar eigenlijk niks wat dit kon veroorzaken,
dus werd er gedacht aan zenuwpijn. Renee Zandbergen, Lisa Dijk, Merel Bormans, Nicole Romkes,
allemaal langs geweest om hem nog mooi op de foto te zetten..... "Dan heb ik in ieder geval nog de mooie foto's.."
..maar wonder boven wonder, na 3 maanden knapte hij ineens zienderogen op & goed ook!
Toen heb ik hem voorzichtig rondjes onder het zadel aan een lange teugel door het bos gestapt. Daarna een keer het rondje gedraafd, hem gelongeert, gelongeert met bijzet's van een km (zo bang dat het hem anders pijn ging doen), maar echt, geen kick en hij was zo gelukkig weer aan het werk te mogen,dat ik hem twee keer 10 minuutjes in de bak "gereden" heb en de derde keer kwam lief vriendinnetje Nicole foto's maken, want zelf kon ik eigenlijk nog niet geloven dat hij het weer deed!
Valentino, echt, hij heeft 9 levens of meer. Ik ben zo gek op dit paard, misschien word hij op zijn eigenzinnige wijze en sterke karakter dan toch nog 30.
Foto die ik nooit op bokt getoond heb, waar je werkelijk kan zien hoe slecht hij er uit zag:

Ik heb hem ongeveer tien minuutjes gereden en voor het eerst weer gegaloppeerd.

Ik kan het nog steeds niet geloven en ik ben zo ongelooflijk blij en trots op/met hem.
Denk dat, samen met mij, weinige dit nog verwacht hadden.
Reactie zou leuk zijn, rijtechnisch commentaar mag, maar hoeft eigenlijk niet,
heb vooral gewoon even een rondje gedaan voor t gevoel en voor de foto's.
Nicole, dankjewel