Sinds oktober ben ik de trotse eigenaar van de net 4-jarige Amalia's Huub. We hebben 31 mei een oefendressuur gereden (onderling). Dat was wel onze vuurdoop. Met opstijgen was Huub zo druk, dat ik er al weer snel naast lag
Verder waaide het heel hard, regende het, wapperende parasols/vlaggen, paard wat er vandoor ging en ruiter die er af viel in de losrijbaan, ambulance moest helaas komen. Rennende mensen naast de ring etc. Hij was super nuchter.Eerste proef wat afgeleid en tweede proef ging prima met 193 en 204 punten.
Vandaag ons officiële debuut gehad. Eerste proef wat fouten, tweede proef beter. Maar wel 199 en 210 punten
Met nog genoeg ruimte voor verbetering. Super trots op Huub dus!
Ik probeer hem met rijden sterker te maken in de achterhand, zodat hij ook meer in de oprichting en minder achter de loodlijn kan lopen. Dit kost nog tijd en ik doe heel rustig aan met zijn 4 jaar en we rijden nog maar B dressuur. Hij loopt ongeveer 3x per week onder het zadel. Ook doet hij af en toe een sprongetje en een buitenrit.
Hierbij wat foto's. Tips zijn welkom
We blijven goed oefenen.1)

2) Hij trekt bij spanning zijn lip nog op

3) Hier ook wat spanning. Wellicht heeft hij ook wat last van zijn wolfskiezen. Maar die zijn nog niet goed door, dus we wachten nog heel even met ze eruit halen na overleg met de tandarts.

4)

5) Mag hier rechter zitten

6) Wat te strenge binnenhand

En nog 2 foto's van vandaag:
7)

8)
Ik ben helemaal fan van het ras haha
Hij is erg lief in de omgang en af en toe lekker pittig
Vind jullie een zeer mooie combi!