springclinic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tommieanne

springclinic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-15 18:18

Ik heb een probleem, mijn pony en ik hadden een springclinic in Beckum. Maar mijn pony gaat er nog wel eens van door dus dat deed hij hier ook, maar in dat geval zeggen ze dat ik het strenger aan moet pakken, zoals: heel iets trekken in de mond en een klap met de zweep geven. Nou vind ik trekken in de mond afschuwelijk, dus dat doe ik niet. Een klap met de zweep geven is ook niet fijn maar dat vind ik nog gaan.

Als de pony te sterk is dan moet hij weg en dat vind ik heel moeilijk. |(

Mijn pony heet Tommie is 1.42 m en 14 jaar oud. Hij heeft streken zoals: bokken, zijwaarts galopperen en stoppen voor de hindernis. Dit alles kan ik uitzitten. Hij is vrij sterk in de nek en heeft veel spieren.

weet iemand hoe ik hem beter de baas kan zijn??
Zo ja zou u me dan alstublieft willen helpen?

Groetjes,
Anne (14 jaar)

Muronia

Re: springclinic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 10:04

Verplaatst van VVDD naar -> YRT

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 10:11

Ik denk oefenen en consequent zijn en iemand zoeken die jou en je pony daarbij kunnen helpen

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 10:15

Kan het een medische oorzaak zijn? Misschien heeft hij wel last van zijn rug tijdens het springen of past zijn zadel niet goed. Ik zou eerst zoeken naar de oorzaak. Pas dan kun je kijken wat je er aan kunt doen.

yileh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 18:13

een heeeeele kleine volte maken, dat je hem bijna omdraait. Dan móet hij wel zachter. Ik heb hier ook last van, ik draai hem gewoon om en we gaan weer veder. Als ik merk dat hij weer harder gaat zonder dat ik het wil, stuur hem ik zo de volte op. Hij mag namelijk niet harder gaan zonder jij dat wilt... Misschien helpt dit bij jou, bij mij werkt het vrijwel altijd. Veel succes

Martinemid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 14:55

Zijwaarts galopperen kun je misschien oplossen door stelling te vragen, dus als het slash teken bijv. het paard was dan zou je linker stelling moeten vragen. /
Als je gaat springen moet je echt over de hindernissen gaan met de instelling; IK MOET EN ZAL ER OVER HEEN GAAN! Dus veel been, desnoods een tik met de zweep! Je moet dus ook veel impuls hebben. Dus als jij echt wil springen zal je pony ook springen. Als je pony er langs op gaat is dat meestal aan de zelfde kant dus dan is het handig om daar je zweep vast te houden. Verder is de tip van jille 12 heel erg goed! Ik hoop dat je hier iets mee kunt! ;) Succes!

Martinemid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 14:55

Gebruik je een martingaal? Die kan ook wel eens handig zijn!