op de manege zijn vaak proefjes en heb ook al een aantal keer mee gedaan, maar dat was op een andere pony. eerst durfde ik nooit op wedstrijd, omdat ik ontzettend faalangst heb. op een gegeven moment had een vriendin me over gehaald, en deed ik het toch. ik heb er staan huilen maar ik heb het wel gedaan, en ik werd gelijk eerste. na een tijdje durfde ik iets beter, ik vond het nog steeds super eng want iedereen staat daar dan te kijken
ik was mega bang dat ik iets verkeerd deed. maar het werd een beetje leuk. het was een hele lieve pony die precies deed wat ik wou. maar nu rijd ik op een andere pony omdat ik voor leona te groot werd. hij kan soms heel moeilijk zijn in de les, en ik wil wel weer proefjes gaan rijden, maar ik vind het gewoon super mega ontzettend eng. die faal angst en plankenkoorts zijn weer helemaal terug. ik ben gewoon zo ontzettend bang dat ik iets verkeerd doe of dat hij opeens vervelend gaat doen en dat iedereen dan zit te kijken
nou is mijn vraag of iemand tips heeft om van die faalangst af te komen of in ieder geval de dag van het proefje een beetje rustig te blijven,
Daar leer je alleen maar meer van!
. En als je wedstrijden leuk vind, bedenk dan waarom je het leuk vind, vind je de dag zelf leuk? Het rijden met de pony? Het invlechten en gebeuren vooraf? Richt je op die leuke dingen, en dan kom je erachter dat het rijden, samenwerken en de dag zelf leuker zijn dan de uitslag van je proefje