bang om op wedstrijd te gaan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jojo_pranjic

bang om op wedstrijd te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 16:34

hoi,

op de manege zijn vaak proefjes en heb ook al een aantal keer mee gedaan, maar dat was op een andere pony. eerst durfde ik nooit op wedstrijd, omdat ik ontzettend faalangst heb. op een gegeven moment had een vriendin me over gehaald, en deed ik het toch. ik heb er staan huilen maar ik heb het wel gedaan, en ik werd gelijk eerste. na een tijdje durfde ik iets beter, ik vond het nog steeds super eng want iedereen staat daar dan te kijken := ik was mega bang dat ik iets verkeerd deed. maar het werd een beetje leuk. het was een hele lieve pony die precies deed wat ik wou. maar nu rijd ik op een andere pony omdat ik voor leona te groot werd. hij kan soms heel moeilijk zijn in de les, en ik wil wel weer proefjes gaan rijden, maar ik vind het gewoon super mega ontzettend eng. die faal angst en plankenkoorts zijn weer helemaal terug. ik ben gewoon zo ontzettend bang dat ik iets verkeerd doe of dat hij opeens vervelend gaat doen en dat iedereen dan zit te kijken ;( :=

nou is mijn vraag of iemand tips heeft om van die faalangst af te komen of in ieder geval de dag van het proefje een beetje rustig te blijven,

Zeepsop

Re: bang om op wedstrijd te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 16:38

Vooral focussen op jezelf, wat die anderen van je denken heb jij niks mee te maken. Ook doe je het voor je lol, dat moet je vooral niet vergeten ;)
En als het dan niet helemaal gaat zoals je had gehoopt, morgen weer een dag. :j Daar leer je alleen maar meer van!

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 16:51

Inderdaad wat Zeepsop zegt.
Rij voor jezelf en het maakt niet uit hoe slecht andere het vinden, als jij maar heerlijk hebt gereden. Je doet je best en meer kun je ook niet doen. En probeer ook lol te hebben.
Jury's zien liever iemand met een brede glimlach op hun paardje zitten en slecht presteren terwijl ze hun best doen, dan iemand met een chagrijnig gezicht die slecht presteert en niet hun best doen.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 16:51

Rij de de wedstrijd voor jezelf of voor anderen..?
Ik bedoel.. mensen hebben tóch altijd een mening, of je nou goed of slecht rijdt.. praten doen ze toch.
Dus relax en doe wat je leuk vind.. ;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:29

WD-V >>> YRT

Amber_Lucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 22:29

Doe alsof je in de les rijd lekker rustig, in de les zullen er vast ook wel mensen/ouders staan te kijken je doet het voor de lol als je echt niet wil doe het dan niet zou ik zeggen, ik durfde eerst ook niet op wedstrijd maar als je je bedenk dat je op een fantastissch dier zit en het paardje een knuffel geeft voordat je gaat rijden dat het dan allemaal goed komt.

1x niet winnen is geen schande, er komen nog 2001100000 wedstrijden aan.

Zet hem op, je kan het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 22:31

Je hoeft geen wedstrijden te rijden hé? Ik heb vroeger ook wel wedstrijden gereden omdat dat volgens iedereen zo leuk was en ik best mee kon doen. Heb ik ook een hele poos gedaan, maar ik vond er helemaal niets aan, was bloednerveus en nu rijd ik gewoon lekker geen wedstrijden meer. En dat bevalt me veel beter.

G_Jitte_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 22:35

Laat andere zeuren en hou er gewoon de lol in! Als er eens iets misloopt is dat echt niet erg hoor. Gebeurt bij iedereen wel eens.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 22:44

Voor wie doe je de wedstrijden? Doe je het omdat je het zelf leuk vind of...?

Bedenk dat de wedstrijden voor de leuk zijn, en natuurlijk is winnen leuk, maar hoe leuk is het wel niet als je met een lastigere pony ook goed kan rijden? En dan hoef je niet eens te winnen, maar als jij zelf lekker hebt gereden is het natuurlijk fantastisch! Minder bezig zijn met de prestaties, en met wat andere denken, en meer doen wat je zelf leuk vind :) . En als je wedstrijden leuk vind, bedenk dan waarom je het leuk vind, vind je de dag zelf leuk? Het rijden met de pony? Het invlechten en gebeuren vooraf? Richt je op die leuke dingen, en dan kom je erachter dat het rijden, samenwerken en de dag zelf leuker zijn dan de uitslag van je proefje ;)

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 23:06

Doe gewoon lekker je ding.
Heb plezier met je paard.

Het is moeilijk., maar wat anderen denken moet jou niks uit maken.

Als je rijdt, concentreren, niet om je heen gaan kijken wie er allemaal kijkt.

Alleen jij en je paard.

En als het mislukt, of niet goed gaat.
Er komt een wedstrijd weer, gewoon lekker gaan rijden.

Rescue druppels werken ook erg goed. Wordt je rustig van.
Aptheek of drogist.

Veel succes en plezier!

Nevadaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 23:21

Maak je alsjeblieft niet zo druk! ;)
Wedstrijden rijden moet je voor je plezier doen, als je er zo tegen op kijkt zou ik er nog even mee wachten.
Maar voor als je het toch persé wil doen..
Focus je lekker op jezelf, misschien denken die mensen aan de kant wel heel positief over je?
En al gaat je pony vervelen, so what? Als ik iemand op een vervelende pony zie rijden heb ik juist respect dat ze erop blijven zitten! Gewoon lekker je eigen ding doen dus.

Ik hoop dat je je angst overwint, dat alleen al zou een hele prestatie zijn! +:)+

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 09:22

_lotteeee schreef:
Als je rijdt, concentreren, niet om je heen gaan kijken wie er allemaal kijkt.

En dat doe ik dan juist weer niet.. :+
Als ik me ga concentreren, ga ik de lat te hoog leggen.. en gaat het juist fout..
Ik kijk om me heen, prutsmuts zo links en rechts eens wat, en rij mijn paard ondertussen los..
Doordat we zo nonchalant losrijden is ontspannen juist makkelijker.
En vlak voordat we de ring in gaan, controleer ik even of hij fijn aan de hulpen staat.