Ben verder aan de slag gegaan met jullie tips, hebben al weer verder geholpen!
Danger had wat hoesten, gaat helemaal rond op stal, hebben dus gewoon rustig gewerkt de afgelopen tijd.
Gister heb ik een nieuwe instructrice leren kennen (Intermediaire I) zij heeft er opgezeten om hem aan te voelen en heeft verteld dat hij heel veel aanleg voor de dresuur heeft en snel gaat leren, als ik er echt voor ga we wel ver kunnen komen.
Ze vertelde mij dat ik hem ook wel door iemand anders kan laten opleiden/uitbrengen, maar ik heb geen paard gekocht om hem van een andere - misschien wel betere 'profi' - te laten rijden, toch?
Hier staat hij de hele dag lekker buiten, met een hele grote groep paarden op de wei! Betere plek kan hij niet krijgen.
Van de winter zijn wij van plan onze eerste kleine wedstrijden te starten, mijn instructrice toonde aan dat hij missschien ook wat voor het Bundeschampionat is volgend jaar, daar hebben we nog alle tijd voor, alleen heb ik helaas nog geen papier van hem.
Zij is internatonaal gereden en heeft met Danger al veel hoge oefeningen 'aangevoeld' en dat ging volgens haar redelijk goed! Hij loopt ook met mij al na het wijken nu ook beginnende Traversalen, travers etc.
Dat probeer ik alleen maar spelend een klein beetje, eerst moet hij constant lopen.
Ik moet het er 'alleen' nog echt alles uithalen
en hem rustig verder opbouwen.We zijn druk bezig met 'rustig' rijden, goede aanleuning en het schakelen, verzamelen, weer weg rijden etc..
Ik ben heel erg bezig met het vinden van mijn eigen balans op zijn grote tragere beweging en probeer dit ook weer iets vlugger te maken (zoals jullie mij vertelden, is dat ook makkelijker dan voor mij).
Het is nog steeds allemaal wel lastig, goed te blijven zitten, zit ook wat vaker op het verkeerde been..
Af en toe huppelen we voor de afwisseling, dubbele longe werk en veel vanaf te grond (opvoeding)
Hier maar een paar foto's van de laatste tijd en een kleine Video!
Gister:

Iets ouder:

Mijn blik..

Ik te ver naar achter, maar hij schiet echt van 0 naar 100 met zijn gang, dus dat is nog oefenen.. tenen naar binnen.. hij natuurlijk wat achter de teugel maar is nog een jong onervaren paard dus ja daar oefenen we ook aan! rijden veel lang en laag en probeer er steeds wat meer lengte in te krijgen!

tenen
maar was onverwacht hoog gesprongen! had dat water ding niet gezien!

Video
We zijn dus bezig met van alles, en dacht ik laat maar tussendoor wat horen.. Groeten!!
)