Danger duitse jonge 5jr ruin, weer een kleine update!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LenjaV

Danger duitse jonge 5jr ruin, weer een kleine update!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 14:22

Hoi! :)

Ben verder aan de slag gegaan met jullie tips, hebben al weer verder geholpen!
Danger had wat hoesten, gaat helemaal rond op stal, hebben dus gewoon rustig gewerkt de afgelopen tijd.

Gister heb ik een nieuwe instructrice leren kennen (Intermediaire I) zij heeft er opgezeten om hem aan te voelen en heeft verteld dat hij heel veel aanleg voor de dresuur heeft en snel gaat leren, als ik er echt voor ga we wel ver kunnen komen.
Ze vertelde mij dat ik hem ook wel door iemand anders kan laten opleiden/uitbrengen, maar ik heb geen paard gekocht om hem van een andere - misschien wel betere 'profi' - te laten rijden, toch?
Hier staat hij de hele dag lekker buiten, met een hele grote groep paarden op de wei! Betere plek kan hij niet krijgen.

Van de winter zijn wij van plan onze eerste kleine wedstrijden te starten, mijn instructrice toonde aan dat hij missschien ook wat voor het Bundeschampionat is volgend jaar, daar hebben we nog alle tijd voor, alleen heb ik helaas nog geen papier van hem.

Zij is internatonaal gereden en heeft met Danger al veel hoge oefeningen 'aangevoeld' en dat ging volgens haar redelijk goed! Hij loopt ook met mij al na het wijken nu ook beginnende Traversalen, travers etc.
Dat probeer ik alleen maar spelend een klein beetje, eerst moet hij constant lopen.
Ik moet het er 'alleen' nog echt alles uithalen :+ en hem rustig verder opbouwen.
We zijn druk bezig met 'rustig' rijden, goede aanleuning en het schakelen, verzamelen, weer weg rijden etc..
Ik ben heel erg bezig met het vinden van mijn eigen balans op zijn grote tragere beweging en probeer dit ook weer iets vlugger te maken (zoals jullie mij vertelden, is dat ook makkelijker dan voor mij).
Het is nog steeds allemaal wel lastig, goed te blijven zitten, zit ook wat vaker op het verkeerde been..
Af en toe huppelen we voor de afwisseling, dubbele longe werk en veel vanaf te grond (opvoeding) :o

Hier maar een paar foto's van de laatste tijd en een kleine Video!
Gister:
Afbeelding
Afbeelding

Iets ouder:
Afbeelding
Afbeelding
Mijn blik.. }:0
Afbeelding
Ik te ver naar achter, maar hij schiet echt van 0 naar 100 met zijn gang, dus dat is nog oefenen.. tenen naar binnen.. hij natuurlijk wat achter de teugel maar is nog een jong onervaren paard dus ja daar oefenen we ook aan! rijden veel lang en laag en probeer er steeds wat meer lengte in te krijgen!
Afbeelding
tenen :+ maar was onverwacht hoog gesprongen! had dat water ding niet gezien! :')
Afbeelding
Afbeelding

Video

We zijn dus bezig met van alles, en dacht ik laat maar tussendoor wat horen.. Groeten!!

debra_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:27

ziet er goed uit :)

FriesWytske

Re: Danger duitse jonge 5jr ruin, weer een kleine update!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:29

Vind het er op het filmpje en op de foto's ietwat strak uitzien.

Heleenzz2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 15:43

Ik heb je vorige topics ook gezien en daaruit bleek dat je echt het advies oppakte en er serieus mee aan de slag ging, erg goed! Alleen als ik nu zo je foto's en vooral het filmpje zie, want daar kan je veel meer aan zien, zie ik alsnog een paard die volgensmij echt aanleg heeft en heel stoer kan lopen, maar die ontzettend gespannen is en zijn rug volledig wegdrukt. Hij loopt niet door zijn lijf heen en is niet los. Ik zou je echt willen adviseren om eerst je paard te leren te ontspannen en los te laten aan een lichte en lange contactteugel, want op deze manier heeft het geen zin om je paard zo kort te rijden. Natuurlijk wil je uiteindelijk wel met je teugels op maat kunnen rijden, maar dat heeft geen zin als je paard het nog niet aankan en niet loslaat en ontspannen is. Je ziet hem nu echt op sommige momenten stilvallen en haperen in zijn beweging, waardoor jij ook niet lekker kan zitten. Ik hoop dat je nieuwe instructrice je bij de basis kan helpen, want ik denk dat dat jullie dat enorm gaat helpen! En hoogstwaarschijnlijk als jij eenmaal gevoeld hebt hoe het is als hij echt loslaat, wil je niks anders meer en kan je veel fijner gaan rijden! Veel succes!

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 15:55

Je hebt telkens je stijgbeugel verkeerd om in. Heel leuk paard!

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 15:57

Ik ga mee met de reactie boven mij, ik vind hem veel te strak, duwt zijn rug weg en valt stil.

Ik geef je ook het advies om het lang en laag ge rijden voor een paar weken, en om aan jou zit te werken, je zit enorm te duwen en werkt hem in de draf tegen.

Lijkt wel alsof je hele grote zit bewegingen maakt.

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 16:01

leuk paard wat heeft hij mooie gangen <3

als ik jou was zou ik hem wat beter voor het been maken
en tijdens het springen meer je handen naar voren doen

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 16:03

Het begint in dit geval echt bij de zit van de amazone. Volgens mij is er nog zo weinig balans, dat je echt
niet lekker en stabiel kunt zitten. Hierdoor zit je het paard echt in de weg.

Daarnaast moet het paard idd meer ontspannen en over de rug, maar als er iemand zo instabiel op zn
rug zit, snap ik dat dat eerst erg lastig wordt...

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 16:04

Ik denk dat er ook veel bokkers gaan afhaken door het gebrek aan een cap... zeker bij het springen is dat nogal onveilig.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 16:05

Waarom stel je hem linksom naar rechts? Ik ga mee in bovenstaande reacties, eerst lekker over de rug laten lopen, gaat hij ook fijner van springen!

Menyanthes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 16:07

Leuk paard! Ik ben het wel eens met Heleenzz. Daarnaast zou ik nog niet beginnen met oefeningen zoals travers en wijken, omdat je paard nog niet correct is in zijn aanleuning en zijn rug niet gebruikt.

Ik zou eerst terug gaan naar de basis en zoals je zelf al doet, schakelen, tempowisselingen e.d. Als je paard dan correct loopt, zou ik pas aan wijken en andere oefeningen beginnen en niet in 7 sloten te gelijk lopen.

Succes :)

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 16:11

ik zou eerst beginnen met de basis goed te bevestigen.
Het goed over de rug laten op zodat hij ook wat langer word in zijn lijf.
Hij wordt nu eigenlijk een beetje in een houding gedwongen, wat erg zonde is. Ook voor zijn rug ed.

Maar ik vind het wel echt een supermooi paard, waar je nog best ver mee kan komen.

leanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:00

Ik ga grotendeels met het bovenstaande mee. Hij loopt nu erg in een 'houding', wat ten koste gaat van de kwaliteit van bewegen. Eerst de basis bevestigen, en dan met rust en ontspanning de oefeningen opbouwen. Tevens adviseer ik je sterk aan om je balans te verbeter, in zowel de dressuur als het springen.

Verder heb je een onwijs gaaf paard onder je kont! Ga je veel plezier mee hebben in de toekomst!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:20

Ik zie nou echt geen gedwongen houding? Wat ik wel zou willen zien, is een wat lagere houding, iets meer ontspanning (misschien wat zitlessen?). En voor de rest is het denk ik vooral een kwestie van meer kracht moeten krijgen (het paard). Ziet er echt niet zo verkeerd uit als de reacties doen vermoeden!

leanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:49

Hoe groot is het paard als ik vragen mag? (Gewoon nieuwschierig :D )

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 21:35

Paard met hele fijne gangen, toch ziet het er strak uit zoals hierboven vermeld. Ik zou wat langer en lager vooral fijn vinden om te zien.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 21:59

Heel mooi paard! Probeer hem niet zo enorm strak te houden. Hij zit ver achter de loodlijn waar hij eigenlijk net voor moet zitten met zijn neus; ook zijn hals wordt erg kort en het hoogste punt ligt niet achter zijn oren. Dit geeft een paard heel veel spanning.
Geef hem ruimte en je zult zien dat ontspanning volgt en gewoonlijk gaat een paard dan zelf de teugel opzoeken, in plaats van dat jij moet trekken.

Heel veel succes!

JustMyZtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 22:07

wat een machtig paard _/-\o_
mag ik vragen waar je peesbeschermers van zijn? :o

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 22:13

Erg mooi paard! Alleen met springen lijkt het of je handen helemaal niet mee gaan.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 09:11

Het gevoel wat ik van de foto's krijg is dat je paard over zijn tempo loopt en daardoor flink op de voorhand knalt en ook achter de LL komt.
Ik zou zelf bezig gaan met tempocontrole, goed laten terugkomen op je zit en een lossere verbinding maken aan de voorkant waarbij het neusje er uit kan komen.
Vind het wel een ontzettend stoer dier, succes!

LenjaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-15 11:53

Hoi bedankt voor de tips en punten (heb het erg druk gehad)
Ik wil even aangeven dat hij ook los en laag kan lopen, meer ontspannen, daar moet ik dan maar wat van laten zien.
Daar zijn wij ook erg mee bezig, dat komt binnenkort! :) daar beginnen we altijd mee, dan neem ik rustig op!
Dat kan ik graag eens laten opnemen voor een beter beeld! Thanks voor de verdere tips

LenjaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-15 15:33

JustMyZtje schreef:
wat een machtig paard _/-\o_
mag ik vragen waar je peesbeschermers van zijn? :o

HKM (DE) :)

LenjaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-15 15:37

Geryon schreef:
Ik zie nou echt geen gedwongen houding? Wat ik wel zou willen zien, is een wat lagere houding, iets meer ontspanning (misschien wat zitlessen?). En voor de rest is het denk ik vooral een kwestie van meer kracht moeten krijgen (het paard). Ziet er echt niet zo verkeerd uit als de reacties doen vermoeden!

Bedankt! :-)
Binnenkort komt nog meer lang&laag, op lichte contact.. Dan denk ik, geeft het voor het meerdere deel hier een beter beeld

LenjaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-15 15:39

leanR schreef:
Hoe groot is het paard als ik vragen mag? (Gewoon nieuwschierig :D )

Hij is nog gegroeid
1.72-1.75 ergens, moet nieuw meten :D

LenjaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 13:10

Heleenzz2 schreef:
Ik heb je vorige topics ook gezien en daaruit bleek dat je echt het advies oppakte en er serieus mee aan de slag ging, erg goed! Alleen als ik nu zo je foto's en vooral het filmpje zie, want daar kan je veel meer aan zien, zie ik alsnog een paard die volgensmij echt aanleg heeft en heel stoer kan lopen, maar die ontzettend gespannen is en zijn rug volledig wegdrukt. Hij loopt niet door zijn lijf heen en is niet los. Ik zou je echt willen adviseren om eerst je paard te leren te ontspannen en los te laten aan een lichte en lange contactteugel, want op deze manier heeft het geen zin om je paard zo kort te rijden. Natuurlijk wil je uiteindelijk wel met je teugels op maat kunnen rijden, maar dat heeft geen zin als je paard het nog niet aankan en niet loslaat en ontspannen is. Je ziet hem nu echt op sommige momenten stilvallen en haperen in zijn beweging, waardoor jij ook niet lekker kan zitten. Ik hoop dat je nieuwe instructrice je bij de basis kan helpen, want ik denk dat dat jullie dat enorm gaat helpen! En hoogstwaarschijnlijk als jij eenmaal gevoeld hebt hoe het is als hij echt loslaat, wil je niks anders meer en kan je veel fijner gaan rijden! Veel succes!

Helemaal gelijk, zo is dat! Ga ik weer mee verder :)