Excuses als dit verkeerd staat!
Ik rijd nu al zo'n 11-12 jaar op een manege, en ben al heel lang helemaal gek op een paard dat daar staat. Hij heeft niet de beste reputatie bij de meeste lesklanten, hij kon namelijk nog wel eens flink bokken (en dan bedoel ik ook echt een ga-van-m'n-rug-bok) en zich verzetten, maar met een eerlijke behandeling is het echt een schat. Hij is heel rustig en vriendelijk, een echte goedzak.
Nou is hij al wat ouder, ik schat zo rond de 20, en hij heeft (in mijn ogen al veel langer) last van zijn rug - wat zijn verzet deels verklaart. Dit heeft waarschijnlijk te maken met zijn zadel. Hij heeft hier alsnog een lange tijd mee in de lessen gelopen, maar nu hij met opzadelen echt chagrijnig wordt en zijn rug wegdrukt als je er met een borstel overheen gaat wordt hij sinds kort niet meer voor de lessen ingezet. (geen idee of dit tijdelijk is) Ook is hij érg stijf, wat hoogstwaarschijnlijk met zijn rug te maken heeft.
Ik heb al heel vaak gezegd dat ik hem zo mee naar huis zou nemen als het kon, gewoon om hem een goede oude dag te bezorgen, hem lichamelijk proberen te verbeteren en hem de liefde te geven die hij verdient. Maar nu hij voor de manege steeds minder inzetbaar wordt ben ik toch wel bang dat hij op een dag niet meer in zijn stal staat..
Ik heb zelf inmiddels twee jonge paardjes bij mij thuis staan (waarvoor hij een perfect leerpaard zou zijn overigens), en een 3e paard was absoluut niet het plan, maar ik ben echt helemaal gek van dit paard en wil hem zo graag geven wat hij zo erg verdient. Ik wil al een tijdje bij de manege vragen wat hun plan is met hem, ik ben erg nieuwsgierig of ze hem zouden verkopen en voor hoeveel maar dat ga ik nog niet rechtuit vragen.
Ik heb nog geen serieuze plannen (ouders overigens ook niet, alhoewel ze me wel serieus nemen). Maar stel ik zou de beslissing kunnen en mogen nemen:
Ik zou heel erg graag jullie mening horen, wat vinden jullie? Wat zouden jullie doen? Heeft iemand toevallig ervaring met het kopen van een (ouder) manegepaard? Ik hoor het graag!