Friese merrie Inge (Maurus x Hannes) voor het eerst op Bokt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ludo

Friese merrie Inge (Maurus x Hannes) voor het eerst op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 19:18

Hallo,

Dit is de eerste keer dat ik foto's plaats van Inge. Inge is een 5 jarige merrie die is sinds oktober mag rijden. Ze heeft op 12 april een prachtig hengstenveulen gekregen en zijn nu sinds een week weer begonnen met het oppakken van rijden. Ze is nog vrij groen en moeten nog een beetje aan elkaar wennen. Het gaat al erg goed en we worden al een beetje een team.

We werken momenteel veel aan de basis en voornamelijk aan het recht richten en goed de hoeken door rijden. Ze loopt soms nog een beetje te diep en heeft nog beetje moeite met het halthouden maar oefening baard kunt.

Hier onder vind je hier zijn paspoortje van Inge.
Naam: Inge Ygrek
Ras: Fries
Geslacht: Merrie
Vader: Maurus x Hannes
Leeftijden: 4 jaar
Hoogte: 1.62 m

Hierbij snel de foto's:

01.
Afbeelding

02. Rustig instappen
Afbeelding

03.
Afbeelding

04. en aandraven
Afbeelding

05.
Afbeelding

06.
Afbeelding

07.
Afbeelding

08.
Afbeelding

09. Hier loopt deze dan iets te ver achter de loodlijn...
Afbeelding

10.
Afbeelding

:wave:

Getty_Maan

Re: Friese merrie Inge (Maurus x Hannes) voor het eerst op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 12:50

Knappe merrie heb je daar en loopt ook al leuk!
"Mijn" Friesje is haar oom :D

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 23:40

Mooie fries hoor!!

En je zit echt mega netjes!

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 00:02

Wat een leuk naamgenootje!! :D
Vriendin vind het altijd leuk op paarden mensen namen te geven we hebben toen veulen naar mijn zusje genoemd.

Ludo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 11:04

@ gett: bedankt! ik merk dat ze echt heel erg leergierig is, het is een fijne paard om te rijden.
Dan moet jou paard zeker een volle broer zijn van Maurus?

@ Kozbi: bedankt voor je leuke reactie, ik vind het leuk om van je te horen dat ik zo netjes op het paard zit.
Het blijft altijd lastig om mijn hakken netjes uit te drukken en mijn handen recht op te houden. Van zulke complimenten ga ik zeker nog meer mijn best doen om netjes op het paard te zitten.

@ pinkie87: Leuk!! Bij ons op stal worden eigenlijk altijd standaard "friese" mensen namen gegeven. Bij Inge is het dit keer geen echte friese naam geworden maar het grootste gedeelte van stal hebben wel mooie friese namen.

Cotedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 11:20

Ziet er erg fijn uit! Zeker voor een week weer onder het zadel!

Je geeft zelf al aan dat ze soms achter de ll loopt... Ga zo door, ziet er lekker ontspannen uit.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 16:30

Ludo schreef:
@ gett: bedankt! ik merk dat ze echt heel erg leergierig is, het is een fijne paard om te rijden.
Dan moet jou paard zeker een volle broer zijn van Maurus?

@ Kozbi: bedankt voor je leuke reactie, ik vind het leuk om van je te horen dat ik zo netjes op het paard zit.
Het blijft altijd lastig om mijn hakken netjes uit te drukken en mijn handen recht op te houden. Van zulke complimenten ga ik zeker nog meer mijn best doen om netjes op het paard te zitten.

@ pinkie87: Leuk!! Bij ons op stal worden eigenlijk altijd standaard "friese" mensen namen gegeven. Bij Inge is het dit keer geen echte friese naam geworden maar het grootste gedeelte van stal hebben wel mooie friese namen.

Hakken zijn idd nog een werkpunt maar jouw zit.. Daar kunnen velen een voorbeeld aan nemen! Waaronder ik :') :D

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 16:57

Ludo schreef:
Dan moet jou paard zeker een volle broer zijn van Maurus?.

Ja dat klopt! Heeft alleen niet het talent net als z'n broer Maurus. In mijn profiel vind je een foto, hij heet Djaurus.

Djaurus heeft ook een super karakter, zal vast in de familie zitten!

Veel succes!

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 16:29

Hé, wat grappig! Ik las eerst Ygrek, denk dat kan niet missen want dat is spul uit W.ytgaard en daarna zag ik de foto's en dat kwam me nog bekender voor! Ik heb er ook een blauwe maandag gereden! Ben ff in je profiel gaan spieken, maar ook Jolt komt me bekend voor. Die is of was van ...... ben de naam ff kwijt aar zie haar gezicht zo voor me! Ze mende voorheen ook wel, ook wel in W.ytgaard.

Aandachtspuntjes noem je zelf al! Zelf zou ik de teugels nog iets korter pakken, letten op de hakken en je linker schouder niet wegdraaien!

Ludo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 14:17

@ _passoajus dat is toevallig,maar het klopt allemaal wel wat je zegt.

Jolt was altijd eigendom geweest van Elza en René van het Meer. Hij heeft toen hij veel jonger was daar een tijdje gestaan,daarna heeft hij op verschillende stallen in sint nyk en Haskerhorne gestaan. Nu is hij verkocht aan hun staat hij sinds jan./feb. weer in Wytgaard.

Welk paard(en) heb jij daar toen gereden?

Rijanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:28

super leuk! en ze lijkt kwa hoofdje veel op mijn maurus!