Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Zij zijn ermee bezig en zeggen dat hij gedwongen is om dit bewijs op te sturen. Ik moet dus ook niet meer in contact komen met deze fraudeur, zij gaan het met hem afhandelen nu ze het verhaal kennen. Ik weet gewoon uit ervaring dat je al moet gaan dreigen voor hij ook werkelijk iets doet, dus dit zal wel even duren… Maar goed, dit is eigenlijk off-topic, wou hiermee een beetje aantonen dat het ook moeilijk kan zijn om zelf papieren vast te krijgen. Of toch bij een stamboek, bij de "Vlaamse confederatie van het paard" kan je het geloof ik makkelijker vast krijgen.
Ik ben een half jaar bezig geweest met de rooie thuis maar ik ben rechtstreeks naar het stamboek gegaan met het verhaal.
ozzy1 schreef:het is een franse draver. Ik woon in nl.
tamary schreef:Eerst maar eens het chipnummer achterhalen en kijken wat daar uit komt qua welk land en of het dier als vermist/gestolen opgegeven staat. Dat er chiploze shetten rondlopen is nog niet zo vreemd, maar een paard zonder papieren/chip is een stuk minder gewoon. Wees maar achterdochtig over wat het werkelijke verhaal is met dit paard en de papieren.
Jet schreef:Ik zou het niet kopen voordat het allemaal in orde is. http://www.nl-paardenpaspoort.nl/ . Onderaan vind je een stuk over paarden uit andere EU-landen, ook daar ( buiten Nederland) is een paspoort al een aantal jaren verplicht.
Laat de huidige eigenaar alles regelen voordat je het koopt en ga anders op zoek naar een ander paard. Weet ook dat je voor kosten komt te staan als je het laat inslapen en door Rendac ophalen, slacht is niet meer aan de orde als het paard ouder dan 6 maanden is en geen paspoort heeft.
Jet schreef:Ik zou het niet kopen voordat het allemaal in orde is. http://www.nl-paardenpaspoort.nl/ . Onderaan vind je een stuk over paarden uit andere EU-landen, ook daar ( buiten Nederland) is een paspoort al een aantal jaren verplicht.
Laat de huidige eigenaar alles regelen voordat je het koopt en ga anders op zoek naar een ander paard. Weet ook dat je voor kosten komt te staan als je het laat inslapen en door Rendac ophalen, slacht is niet meer aan de orde als het paard ouder dan 6 maanden is en geen paspoort heeft.