contract voor bijrijder

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

S_en_Z

contract voor bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 08:07

hallo!

Ik heb een hele leuke bijrijder gevonden voor mijn merrie maar nu wil ik een paar dingen vastleggen op contract.

Hebben jullie hier ervaringen mee, zijn er contracten die ik mag in zien of weten jullie een mooi voorbeeldcontract?

Alvast bedankt :)

Ambiiee

Re: contract voor bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 08:12

Wat is de reden dat je dit wilt? Mocht er wat gebeuren is dit contract evengoed niet rechtsgeldig..

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 09:20

Nou niet verzekeringstechnisch.. Maar ik wil er een aantal afspraken in hebben van dingen die ik echt niet wil hebben. Wat de vergoeding is, opzegtermijn, openingstijden stal enz

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 15:11

Nee dus :P

Ik snap dat er vaak discussie ontstaat over het aansprakelijkheidsgedeelte bij ongelukken.

Daar gaat het ook niet om :) (al vind ik wel als je samen afgesproken hebt A niet te doen en persoon doet A toch en verongelukt dan is het imo wel haar eigen probleem maargoed das weer een discussie starten en dat wil ik niet)

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 15:43

Ik had een contract met mijn bijrijders, toch hield het hun niet tegen om toch anderen er op te laten rijden terwijl in het contract staat dat anderen niet eens mijn paard mogen aanraken. Je mag best een voorbeeld contract van mij, maar het hield mijn bijrijders niet in het gareel. Vertrouw je deze bijrijder wel genoeg? Ik heb nu een nieuwe verzorgster en daarbij heb ik geen contract omdat ik haar wel vertrouw.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 16:31

Het gaat om een oudere volwassen vrouw dus ik denk dat dat wel meevalt :)

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 16:53

Aah oke :) ja dat denk ik (en hoop ik) ook

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 17:41

Ja, vind t spannend maar ergens moet je t ook los laten.. Voelt vreemd als je 4,5 jaar alleen op je paard hebt gereden haha

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 18:33

Hey, wat is de reden dat je nu een bijrijder hebt? Ik denk dat je meer in de vorm van een afpraken lijst moet gaat denken, ipv een contract. Dat zou ik zelf nl wel fijn vinden, dat er een aantal afspraken duidelijk op papier staan, en waar je naar terug kan grijpen. Zeker voor een bijrijder kan het soms onduidelijk wat je wel of niet wil hebben.

Zelf ben ik net begonnen met een verzorger, maar ik ben er nog iedere keer bij. Ivm ervaring (ondanks eigen pony's) zal het rijden alleen nog wel een hele tijd duren. Een afsprakenlijst is dus eigelijk helemaal niet zo'n gek idee!

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 12:38

Wij hebben gewoon mondeling afgesproken wat wel en niet mag. Eigenlijk mag vrijwel alles bij mij. Als ik ergens over twijfel of iets mag vraag ik het altijd eventjes(ik verzorg iemand anders paard).

xkathy_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 15:32

Als je een contract wilt zodat de afraken zwart op wit staan zou je ook eventueel de afspraken in een mailtje of appje naar haar kunnen zetten (dit staat iets vriendelijker en zo zijn het alsnog gemaakte afspraken waarvan jij altijd bewijs zult hebben dat ze heeft ingestemd).
Natuurlijk is een contract ook een mogelijkheid, maar zelf zou ik het simpeler aanpakken :)

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 19:36

Ik heb bij twee paarden die ik heb verzorg een contract gehad.

Er stonden dingen in wat wel en niet mocht, de kosten en wat als ik zou stoppen. Ik en de eigenaren hebben beide getekend :)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 17:32

Is een fijn idee en duidelijk voor ieder.
Mondeling kan achteraf gezegd worden dat ze dat niet (meer) wisten.
Als hier nog een bijrijder komt, zal daar ook op papier duidelijk de afspraken komen te staan.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 17:47

Anke schreef:
Is een fijn idee en duidelijk voor ieder.
Mondeling kan achteraf gezegd worden dat ze dat niet (meer) wisten.
Als hier nog een bijrijder komt, zal daar ook op papier duidelijk de afspraken komen te staan.

Goed idee, zelfde instelling! Vermoed dat hier niet zo snel een verzorger/bijrijder komt, maar dan idd van te voren duidelijke afspraken maken op papier.