Manege gezocht omgeving Utrecht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ferike96

Manege gezocht omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 10:59

Hallo allemaal,

Aangezien ik na augustus stop met rijden op mijn huidige manege en ga verhuizen naar Utrecht ben ik opzoek naar een nieuwe manege of plek waar je rijlessen kan volgen. Het hoeft dus niet persé een manege te zijn.
Ik heb alleen totaal geen ervaring met de omgeving rondom Utrecht en nu ben ik opzoek naar ervaringen van mensen die in deze omgeving lessen volgen.
Ik ben opzoek naar een manege die wel betaalbaar is, aangezien ik een student ben. Daarnaast ben ik ook opzoek naar een plek waar ik echt nog wat kan leren. Liever geen manege waar je je rondjes rijd en niet een keer nieuwe dressuuroefeningen probeert of een goede springles volgt.
Daarom sta ik ook open voor andere mogelijkheden om mijn sport te blijven beoefenen.
Zijn er hier mensen met goede ervaringen in of rondom Utrecht om rijlessen te kunnen blijven volgen?

miccamaaike

Re: Manege gezocht omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 11:03

Je zegt dat je studeert, al eens bij Hippeia gekeken? Dat is een studentenrijvereniging. Buiten dat dat natuurlijk gezellig is, lessen ze bij manege Rijnenburg in Nieuwegein.
http://www.hippeia.nl/

Je zou ook kunnen kijken bij 't hoogt, dat ligt in Utrecht zelf, of bij manege Castellum in de Meern.
Er zijn ongetwijfeld nog wel meer stallen te vinden rondom Utrecht.

ppgalecop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 08:51

Hallo,

Wij zijn zeker geen manege maar geven wel betaalbare goede lessen.
Daarbij optie tot paarden lease.

Www.ponypark-galecop.nl

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 22:17

Stal van brenk www.stalvanbrenk.nl
Hier rijd ik zelf ook(als ik niet hoef te werken) erg leuk en ik leer nog steeds bij!

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 22:22

Ik vind Stal van Brenk ook een fijne stal :) Maar het is niet per se de meest betaalbare vrees ik. Ze hebben wel een studententarief maar dat verschilt niet erg veel van het gewone bedrag.

Wel zijn de lessen fijn gevarieerd en kun je er veel leren! Er staan ook fijne paarden waar je veel van kunt leren. Veel manegepaarden hebben (hoog) in de dressuur gelopen en kennen hun oefeningen nog goed als je ze eruit weet te rijden :)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 22:26

Gewoon proeflessen gaan rijden bij verschillende maneges. Tenminste, dat was mijn idee 5 jaar geleden toen ik hier terecht kwam. De eerste nam ik op manege Castellum, en ik heb niet meer de moeite genomen om elders te gaan kijken, eindelijk een plek waar het gezellig was en je niet werd aangekeken op welk merk auto je had en of je rijbroek wel duur genoeg was (had door wat verhuizingen en mijn tijd bij de studentenruiters al een boel maneges gezien) en daarbij hebben de paarden er imo een prima leven, ze staan in elk geval op nummer 1 voor de eigenaren.
Een manege moet je liggen en passen bij wat je wilt en wat je prettig vindt, ik ga je dus niets aanraden, maar zeggen dat je altijd welkom bent om eens mee te rijden. :)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 06:05

@YellowGrey ik denk dat de prijzen overal wel rond dezelfde hoogte zitten haha!

Ik heb ook een paar keer op castellum gereden maar ik vond dit niet makkelijk bereikbaar vanuit Utrecht (dit was wel de oude locatie, geen idee hoe dat nu is) de sfeer daar is erg gezellig maar ik vond de kwaliteit van de lessen minder. Is wel al zeker 6 jaar terug! Haha

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:15

Manege zilvias hoeve in houten, RV de voornruiters, de utrechtse manege... en ja dat was het wel

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 09:53

Manege groenesteyn daar ben ik ooit begonnen. Eee leuke manege dicht bij de stad en hebben ook studenten korting :)