Hoe ouders overhalen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoukrotgers

Hoe ouders overhalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 16:55

Hoi!
Ik ben 10 jaar en wil heeeeel graag een eigen pony.
Maar mijn ouders niet! We hebben eigenlijk ook geen geld voor een pony en we hebben geen plaats.
Weet iemand een manier om toch mijn ouders over te halen?
Groeties Anouk!

Sjira

Re: Hoe ouders overhalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 16:56

Oei, als er geen geld is dat wordt een pony aanschaffen en onderhouden wel erg lastig.

Kan je niet een leuke pony verzorgen?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 16:57

Je zegt het zelf al. Jullie hebben geen geld, en geen plaats. Dan houdt het helaas op!
Misschien is een verzorgpony iets voor je?

Anoukrotgers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 16:58

Ja bedankt! :)

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 16:58

Geen geld en geen plek is toch echt geen pony, helaas voor jou. Dat zijn namelijk wel twee hele belangrijke dingen voor je een pony aanschaft. Stel hij zou ziek worden, moet de vee-arts ook betaald worden.

Zou toch kijken of je een verzorgpony kan vinden. Is een stuk goedkoper en voelt een beetje als eigen pony.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 17:00

Geen geld = geen pony!

Wat je niet kan betalen, kan je ook niet kopen/stallen....dus ouders overhalen heeft echt geen zin, als het geld er niet voor is ;)

Zoek een verzorgpony :)*

Gydja

Ga eerst eens bij je zelf na waar en hoe je de pony wilt houden als je geen geld en plaats hebt voor een paard? Wat als het paard ziek word en je hem niet de zorg kunt geven wat hij nodig heeft. Laat je hem dan creperen? Denk niet dat jij dat zou willen maar als er het geld er niet voor is, wat moet je dan? Waar wil je het paard laten? In je woonkamer lijkt mij niet zo'n goede oplossing. Je zal dan al opzoek moeten naar stalling maar stalling kost ook geld.

Als ik jou was zo ik inderdaad opzoek gaan naar een verzorgpony. En als je ouder bent en eventueel zelf geld verdiend gaan kijken of het haalbaar is om een paard aan te schaffen.

Fink

Relaccount? Gewoon niet provereen over te halen

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 19:00

WWW --> YRT

LinekeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 19:04

Je ouders hebben niet genoeg geld, ga jij het zelf betalen? Nee dat lijkt me niet.
Een paard kopen is meer dan alleen je paard en de stalling.
Je hebt het haranchement, hoefsmit, dierenarts en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik denk dat je opzoek moet gaan naar een verzorgpony. Je kan dan al vast wat meer ervaring opdoen voor als je later zelf een pony kan betalen.
Veel succes! ;)

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 19:05

Waar woon je ergens ts? Misschien weet iemand nog wel een leuke pony in de buurt die je zou kunnen verzorgen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 19:05

Niet. Niet zeuren, zeiken, klagen want zolang zij alles moeten betalen, bepalen zij ook of het er komt. T is duur :)

Als je al op paardrijles zit; wees daar dankbaar voor en geef je ouders even een dikke knuffel dat ze dat voor je doen :)

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 19:13

Pony's zijn duur, niet eens specifiek in de aankoop maar voornamelijk de verzorging. Dus dat wordt 'm helaas niet voor je.

Wel kun je proberen een verzorgpony te vinden. Vaak hoef je niks te betalen en vaak kun je er alles mee doen. Ga eens langs in de buurt en als je een pony ziet staan kun je best eens aanbellen om te vragen of je de pony mag verzorgen. Nee heb je, ja kun je krijgen.

En als je wat ouder bent kun je zelf werken voor je geld om te sparen voor een pony. Nu wordt dat op jouw leeftijd nog wel lastig, maar ga eens rondvragen of je klusjes kunt doen voor buren, familie, mensen bij de supermarkt waar je dan misschien iets mee kunt verdienen. Zo kun je toch alvast wat doen en het is nog leuk ook! En je helpt er mensen mee :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 19:26

Helaas houd het op als je ouders er geen geld voor hebben. Is natuurlijk niet leuk om te horen maar een paard houden kost nu eenmaal best veel geld.

Aan stalling betaal ik alleen al € 2000.- per jaar en dan sta ik niet eens op een dure stalling.
Dan koop ik zelf mijn brok, zak a € 30.-
Hoefsmid iedere 8 weken á € 25.-
Enten € 30.- per keer, en ent om de 9mnd
Tandarts € 80 tot € 100.- per keer, ze gaat 1x per jaar
Ontwormen/mestonderzoek € 50- p/jr

En dan komen alle andere spullen en verzorgingsproducten er nog bij.
Vliegenspray, borstels, zadel (net alweer een nieuwe omdat ze eruit gegroeid was, hoppa ook weer € 600), hoofdstel, dekens, zandweg kuur noem maar op.

Paard lief werd een keertje ziek en de da moest langskomen, hoppa weer € 350.- Twee weken later moest ze nog een keer komen, hoppa weer € 300

Rijlessen € 12.50 per keer, les gemiddeld 2-3x er week

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 19:32

Fink schreef:

Dit vind ik niet erg aardig, ts is 10.
Op die leeftijd heb je nog niet echt geld besef en als je iets wil dan probeer je er alles voor, en denk je soms dat iets kan terwijl dat niet het geval is.

Ts: als ik jou was zou ik een lieve verzorgpony zoeken, daarmee je kennis vergroten.:)
En later zelf een paard kopen, hoe moeilijk dat ook klinkt!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 19:41

Hoi,

ik snap heel goed dat dit je allergrootste droom is op dit moment! Ik heb die droom ook gehad als tiener.
Je bent 10 jaar en dan is het moeilijk om een goede voorstelling te maken van wat bepaalde dingen kosten.
Een pony kopen is 1 ding, maar een pony onderhouden is een 2e. Stalling, zadel/hoofdstel, dierenarts, hoefsmid, paardrijles e.d. is een flinke kostenpost.

Als je ouders aangeven er geen geld voor te hebben, zal je je daar helaas bij neer moeten leggen.
MAAR dat wil niet zeggen dat je geen leuke verzorgpony kan zoeken!
En inderdaad misschien later zelf een paard kopen. Ik ben nu 31 en heb 2 hele leuke shetlandpony's lopen. Iets waarvan ik gedacht had dat het nooit zou gebeuren. En misschien komt er zelfs nog een 3e grotere pony bij.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 19:44

JudithO schreef:
Je zegt het zelf al. Jullie hebben geen geld, en geen plaats. Dan houdt het helaas op!
Misschien is een verzorgpony iets voor je?

Dit dus

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 22:12

fenijro_tani schreef:
Fink schreef:

Dit vind ik niet erg aardig, ts is 10.
Op die leeftijd heb je nog niet echt geld besef en als je iets wil dan probeer je er alles voor, en denk je soms dat iets kan terwijl dat niet het geval is.

Ts: als ik jou was zou ik een lieve verzorgpony zoeken, daarmee je kennis vergroten.:)
En later zelf een paard kopen, hoe moeilijk dat ook klinkt!

Valt wel mee hoor. Er staat daar zo letterlijk dat het niet kan.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 22:16

Hoi TS,
Als je geen geld hebt om een pony aan te schaffen, kun je de kosten van het onderhoud ook niet betalen. Denk eens aan voer voor de pony, tuig voor de pony en wat als de pony ziek wordt? Dan moet hij naar de dierenarts. Dat kost een boel geld.
Waar woon je? Misschien mag je af en toe eens een pony in de buurt knuffelen en poetsen. ;)

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:51

Ik raad je aan het filmpje van Paardenpraattv te bekijken: https://www.youtube.com/watch?v=KKeGNZRGDTs.
Hier leer je ook meteen wat er bij komt kijken.

Aangezien je aangeeft geen geld te hebben, lijkt het mij niet verstandig. Je zou op zoek kunnen gaan naar een verzorgpaard.

Nadiehtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 15:59

Ik zoek nu ook een beetje rond. Maar heb mn ouders nog niet over kunnen halen. Wel ierslosser gekregen. Ik heb mijn belangrijke dingen neergezet als. School gaat altijd voor en ik ben dan meer buiten etc etc. Ook heb ik GEKEKEN dus niets gereageerd op marktplaats hier op Bokt.nl maar nix. Iemand tips? Voor beide eigenlijke
/3

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 16:04

Waarvoor wil je precies tips? Het overhalen van je ouders? Dat zou ik niet doen. Als je ouders geen paardenmensen zijn (en dat denk ik af te leiden uit het feit dat ze overtuigd moeten worden) vind ik een pony op jouw leeftijd onverstandig. Zoek lekker een verzorgpony, staan er zat op marktplaats! En kijk over een jaar of 5 of 6 nog eens hoe je situatie dan is. Dan heb je namelijk waarschijnlijk veel meer inzicht in financiën én de behoeften van een paard.

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 16:04

als je ouders geen geld hebben houd het gewoon simpelweg op. een paard is duur maakt niet uit hoe groot of klein deze is. Een verzorgpony is misschien wel een idee maar de kans is aanwezig dat een van je ouders aanwezig zal moeten zijn als jij met de pony bezig bent. Dit omdat je nog maar 10 bent en dan moet je even kijken of je ouders daar tijd en überhoud zin in hebben.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 18:08

Nadiehtje schreef:
Ik zoek nu ook een beetje rond. Maar heb mn ouders nog niet over kunnen halen. Wel ierslosser gekregen. Ik heb mijn belangrijke dingen neergezet als. School gaat altijd voor en ik ben dan meer buiten etc etc. Ook heb ik GEKEKEN dus niets gereageerd op marktplaats hier op Bokt.nl maar nix. Iemand tips? Voor beide eigenlijke
/3

Gewoon ouder worden, je eigen centjes verdienen, op jezelf wonen en dan kun je alles zelf betalen en kun je doen en laten wat je wil.

Tot die tijd, wees je ouders dankbaar voor wat je wél hebt.

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 18:12

Edit: sorry misverstand...
Ik ben het ook met de rest eens... Zoek een leuke verzorgpony, die zijn er echt genoeg! Op bokt markt staan ook een hoop verzorgpony's :)