Mijn nieuwe aanwinst, meet Elegant Tygo x Linards

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KirstenChes

Mijn nieuwe aanwinst, meet Elegant Tygo x Linards

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 12:19

Dit weekend is het 2 weken geleden dat we haar hebben opgehaald. Elegant is een 6 jarige merrie Tygo x Linards en haar stokmaat is 1.64. Ze is op haar 4e zadelmak gemaakt en heeft een veulen gekregen en is nooit echt opgepakt daarna. *

Elegant moet nog heel veel leren, en ik vind het onwijs leuk om haar daarin te begeleiden. Ik heb veel met jonge paarden gewerkt en ikzelf krijg uit ervaring toch sneller een band met een paard wat nog zoveel moet leren dan 1 die al veel kent, daarom ook deze keuze. Daarbij vind ik het ook geweldig om te zien wat we samen allemaal bereiken.

Elegant is een looplustige merrie wat ik heel erg fijn vind, al is ze op dit moment nog iets te looplustig wat zich uit in druk zijn en onder je uit willen lopen, maar na 2 weken is ze daarin al beter te corrigeren. Ook vind ze de galop nog erg moeilijk, maar ipv 5 goede galopsprongen op de juiste manier kan ik dit na 2 weken al uitbreiden na meerdere. Ik denk maar zo liever een paar goede galopsprongen en terugnemen dan een heel rondje racestand. Ik rijdt ook veel overgangen en schijnovergangen en probeer zo min mogelijk in haar mondje te zitten, ze is erg licht in haar mond en ik wil dat graag zo houden. Ze loopt soms graag te diep, maar dit word ook al steeds beter. Mijn houding is op dit moment niet helemaal optimaal, dit komt vooral omdat ik meer met het paard bezig ben dan mijzelf, excuses hiervoor :')

Bedankt voor het lezen van mijn verhaal hierbij de foto's dan maar <3

1.Afbeelding

2.Afbeelding

3.Afbeelding

4.Afbeelding

5.Afbeelding

6.Afbeelding

7.Afbeelding

8.Afbeelding

9.Afbeelding

10.Afbeelding

Bedankt voor het kijken! Tip mag, gelieve wel alles tevoren gelezen te hebben en er rekening mee houdend haar nu 2 weken in mijn bezit te hebben :)

kiertje22

Re: Mijn nieuwe aanwinst, meet Elegant Tygo x Linards

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 12:22

Wat een knapperd <3 ik vind dr ,voor dat je haar 2 weken hebt, prima lopen!

Desireetje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 13:48

Prachtig paard! Vind dat je haar vriendelijk rijd! Jullie komen nog ver samen!

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 13:52

<3 dat geconcentreerde koppie erop <3 prachtig en inderdaad ben ik het met Desireetje89 eens :j *D

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 13:56

Mooi paard is het! Nog heel erg veel plezier samen!

Menyanthes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 16:05

Grappig, ik heb dit paard te koop zien staan :+ Leuk dat ze bij een bokker terecht is gekomen.
Heel leuk paard. Ik wil je wel als tip mee geven dat bij de galops foto's op je billen moet zitten en schouders naar achteren.

Succes en veel plezier met je aanwinst. :D

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 17:51

Wat een mooi paard!
Ik ga mee met de reactie hierboven, om op je kont te gaan zitten haha! Dit komt vanzelf goed. Kan lekker lopen hoor, heel veel succes met je nieuwe kanjer. :D

Ook ben ik even nieuwsgierig naar je zadel ahah. Ik ben opzoek naar een nieuwe en zoals ik nu zie lijkt deze wel lekker te zitten? Wat voor zadel is het? :)

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 18:09

Bedankt voor jullie reacties!

Ja klopt van het meer op mijn kont zitten haha maar daar ben ik me wel bewust van, door haar onbelans in de galop gaat mijn houding onbewust ook een beetje rommelen. Maar juist door de foto's weer even een geheugensteuntje om erop te letten.

Het is een Hulsebos Balance zadel. Deze had ik op maat laten maken bij mijn vorige paard, maar gelukkig past hij ook op Elegant en hopelijk blijft hij passen of aanpasbaar als Elegant straks bespiering krijgt. Het zadel zit als een huis! Als je meer info wil mag je altijd pb.

lhjw019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:01

Wat een leukerd! :j
Ik wil je wel als tip meegeven om naar voren te kijken, want het lijkt op de foto's of je veel naar je paard kijkt.
Geniet ervan, het ziet er al aardig uit!

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:19

Leuk, je eerste (?) topic met haar! Knappe merrie! En een leuk plaatje zo, ik vind jullie mooi bij elkaar passen als combinatie ;)

Omdat het HAW is moet ik volgens mij wel tips geven :P
Het eerste dat mij opvalt is ook het uit het zadel komen in de galop. Maar dat zal ook wel wennen zijn, nieuw paard met andere bewegingen.
Neusje mag er ook meer uit, maar dat geef je zelf al aan.

Ik vind het er netjes uitzien hoor, na nog maar 2 weken!

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:20

Leuk paard veel plezier met haar!

Het enige wat mij qua paard opvalt is dat ze behoorlijk de onderhals vast zet. Verder lijkt ze ook wat te duwen in de boeg (dus te veel op de voorhand valt) ( Waarbij ze hier in combi doet door achter de loodlijn te duiken) Ik zou met deze veel tempowisselingen terug rijden en eigenlijk niet tot amper naar voren omdat je dan het risico loopt dat ze weer teveel op de voorhand komt. En je handhouding op foto 3 zie ik graag, daar zou ik je eigenlijk altijd willen zien.
Nu snap ik dat je niet alles tegelijk kan en zeker zo in het begin niet maar wilde het wel even benoemen.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:53

Op verzoek van TS verplaatst van RT-HAW --> RIJ-ITP

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 21:58

Mala26 bedankt voor je tip ga ik zeker wat mee doen. Ja klopt ze valt nog erg op de voorhand.

Even het topic laten verplaatsen naar rijden in the picture dat was ook mijn bedoeling maar kwam er vanmiddag achter dat het topic in RT HAW stond. Rijtechnisch commentaar mag wel, maar daar doel ik niet alleen op. Het meeste commentaar wat gegeven is ben ik me van bewust :)

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 14:38

Brianna bedankt voor je lieve reactie.
Galop is inderdaad nog niet helemaal stabiel bij haar wat soms moeilijk zitten is maar komt vanzelf.
Hoofd halshouding komt vanzelf inderdaad, voor een 'zadelmak' paard vind ik al knap dat ze dit zo oppikt.

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 17:17

Haha ook eef op bokt dus, maar ze is 1.62m dacht ik.

Voor het veulenen en vanaf eind oktober vorig jaar is ze wel gereden bij ons natuurlijk .

Het is idd een fijne merrie die je door veel te voeren snel heet kunt krijgen. Bij ons kon ook een meisje van 11 er makkelijk mee rijden.

Let op dat je haar idd niet laat duiken want als het aan haar ligt doet ze dat graag, maar dat komt vast goed. Nog erg veel succes met haar en vooral veel plezier