Elegant moet nog heel veel leren, en ik vind het onwijs leuk om haar daarin te begeleiden. Ik heb veel met jonge paarden gewerkt en ikzelf krijg uit ervaring toch sneller een band met een paard wat nog zoveel moet leren dan 1 die al veel kent, daarom ook deze keuze. Daarbij vind ik het ook geweldig om te zien wat we samen allemaal bereiken.
Elegant is een looplustige merrie wat ik heel erg fijn vind, al is ze op dit moment nog iets te looplustig wat zich uit in druk zijn en onder je uit willen lopen, maar na 2 weken is ze daarin al beter te corrigeren. Ook vind ze de galop nog erg moeilijk, maar ipv 5 goede galopsprongen op de juiste manier kan ik dit na 2 weken al uitbreiden na meerdere. Ik denk maar zo liever een paar goede galopsprongen en terugnemen dan een heel rondje racestand. Ik rijdt ook veel overgangen en schijnovergangen en probeer zo min mogelijk in haar mondje te zitten, ze is erg licht in haar mond en ik wil dat graag zo houden. Ze loopt soms graag te diep, maar dit word ook al steeds beter. Mijn houding is op dit moment niet helemaal optimaal, dit komt vooral omdat ik meer met het paard bezig ben dan mijzelf, excuses hiervoor

Bedankt voor het lezen van mijn verhaal hierbij de foto's dan maar

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

Bedankt voor het kijken! Tip mag, gelieve wel alles tevoren gelezen te hebben en er rekening mee houdend haar nu 2 weken in mijn bezit te hebben