Wat doen jullie met je paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Paarddopette

Wat doen jullie met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-15 10:16

Zoals de titel zegt; Wat doen jullie met je paard op zo'n vrije dag?
Ik heb een Fjord en een Shetlander, en ben soms gewoon zeer inspiratieloos wat te doen :+ .

Ik rijd vaak (lange) buitenritjes, in de bak (met én zonder zadel), doe vrijheidsdressuur/vrij-springen/lange lijnen met mijn Shetlander, regelmatig fiets/wandel ik met mijn Shet en op dagen als deze is het: wat gaan we vandaag weer doen :') . Natuurlijk is er altijd wel wat te doen op stal, maar je hebt soms gewoon écht geen zin om weer een buitenrit te maken of om wéér vrijheidsdressuur te doen..

Dus, brand los! Ik ben benieuwd :D .

Ik heb de zoekfunctie gebruikt, en kon geen soortgelijke topic vinden. Sorry als er al zo'n topic is.

meisje2000

Re: Wat doen jullie met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 10:24

Op dit moment weinig want hij is nog maar 2. Ik poets hem af en toe en oefen wat met halt hoeden en volgen maar dat is momenteel alles. Hij word 1 maart 3 jaar en dan wil ik langzaam aan met hem beginnen. Dus longeren en stemhulpen aan leren, stem doe ik nu ook wel maar dan leren om ook aan te draven ed tijdens longeren. Als dat goed gaat singeletje om en later hoofdstel en zadel en dan er eens op en langzaam alles uitbreiden. We hebben alle tijd en het hoeft van mij niet binnen 6 weken klaar te zijn. Lekker rustig en met vertrouwen opbouwen dus. Maar voor nu mag hij nog even genieten van zijn puppytijd

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 10:27

Longeren, dubbele longe, vrij springen, voetballen! *\o/*

En uiteraard gewoon rijden, buiten rit maken of zwemmen (maar daar is het vandaag te koud voor).

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 10:33

Horse agility , vd, buitenrijden , lekker volle bak crossen .
Wassen ? Zeker met warm weer leuk

Myrthe64

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 10:37

Je zou een andere route buitenrijden, andere oefeningen in de bak, freestyle, longeren, wassen, mooi maken en foto's maken, wandelen. Maar ik vind eigenlijk dat je al heel veel afwisselt! Succes :)

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 10:43

Klinkt al heel gevarieerd, wat je doet.
Bedenk ook dat je niet altijd iets hoeft te doen ;) Je kan ook gewoon eens een keertje op een afstandje je paarden in de kudde zitten observeren, een boek lezen in de (buurt van de) wei etc. Helemaal als het lekker weer is.

ilangok

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 10:48

Rijden in de bak (met sidepull/touwhalster of neckrope) buiten rijden/ wandelen, online grondwerk, veel liberty, beetje horse agility, af en toe fietsen.. Vanalles ;p.

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 10:50

Fietsen, als het mooi weer is kun je hem ook eens lekker uitgebreid wassen, manen knippen als dat nodig is en staart. Witte benen schoon maken. Hoeven poetsen en vetten evt.

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 10:52

Als ik longeer doe ik dat of met een dubbele longe, of met een longeerhulp of helemaal los.
Als ik rij dat doe ik of dressuur met of zonder zadel, de ene keer lekker eenvoudig en de andere keer wat moeilijkere oefeningen. En soms springen. In het bos rijden. Wandelen in het bos of op de dijk. Soms komen om alleen te poetsen/wassen en te knuffelen.
Maar ik vind dat je wel goed afwisselt hoor :)

EvaaxGucci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 18:06

Ik geef mijn paard vaak ook een lekkere poetsbeurt! Lekker poetsen, hoeven schoon maken, manen helemaal uitkammen enzovoort! Verder ben ik ook vaak met grondwerk bezig. En natuurlijk rijden, bitloos, met bit, enzovoort. Longeren, wandelen, Gewoon van alles! Als mijn paard buiten staat vind ik het ook heerlijk om erbij te gaan zitten en gewoon te genieten. :)

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 18:14

Ik doe veel grondwerk, en ga ik ook wel eens gewoon om te poetsen of bij haar in de stal of wei te zitten.
Verder, rijden, in de bak of buiten, met en soms zonder bit, soms ga ik met de lange lijnen aan de slag :)

_Kyarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 18:19

Dressuur, springen, buitenrijden, vrijheidsdressuur, lekker tutten, bitloos of zonder zadel rijden, wassen, aan de hand laten grazen/stukje wandelen of gewoon lekker bij hem zitten in de wei. Wij vermaken ons altijd wel :D.