Akyro

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xhaflinger

Akyro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-15 16:35

Heeyy iedereenn *D ( ik weet niet of het hier goed staat hihi := )
Laats had ik een wedstrijd met mijn lieve haflinger ruin Akyro <3 Er zijn toen fotos gemaakt en die wou ik graag met jullie delen :D Een paar dingetjes vooraf:
- Ik weet dat ik mijn handen niet goed houd daar ben ik mee bezig
- Ik kijk soms naar beneden tijden het rijden oepss

We mogen nu officieel starten in de L1 maar ik train nog ff de B door omdat ik gewoon nog zat punten heb om aan te werken hihi := Ik heb deze lieve haflinger ruin nu sinds 15-03-2014. We hebben nog een lange weg te gaan maar ik ben nu al zo trots op hem <3 We hebben bijna de hele winter competition eruit gelegen door heftige mok... Tips zijn altijd welkom :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan nog een lage hindernis springen voor de ervaring

Afbeelding

En groeten voor de Jury *D

Afbeelding

Dank jullie wel voor het kijken van mijn blog :j Hopelijk vinden jullie het leuk haha +:)+

Reacties zijn altijd leukk :D
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 06-06-15 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overmatige opmaak uit titel verwijderd

zonnebloem18

Re: Akyro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 17:51

HA -> RIJ-ITP

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 20:28

Wat een gaaf paardje!
Alleen denk ik dat je erg streng bent in je handen...als ik zo naar de mond kijk :)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 20:39

Cinnepin schreef:
Wat een gaaf paardje!
Alleen denk ik dat je erg streng bent in je handen...als ik zo naar de mond kijk :)

Dat valt wel mee volgens mij.. paardje loopt gewoon wat over buitenschouder weg. Hij zwaait een beetje uit de bocht zegmaar. Begrenzen met buitenteugel ipv terugsturen met binnenteugel zou kunnen helpen, en dan is het probleem van je handhouding ook opgelost.
Dus niet binnenhand omlaag en sturen, maar wat meer gewicht op de buitenteugel evt ook nog met buitenbeen begrenzen

xhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-15 21:18

Cinnepin schreef:
Wat een gaaf paardje!

Heeii ik was indd wat streng met mijn handen maar dat kwam vooral omdat ik me proef al in 3,5 minuten had uitgereden terwijl je er normaal 5,5 minuten over doet :D Hij is pas op zijn 8 goed gecastreerd en was dus nogal sterk haha. Maar goed dat je het zegt heb namelijk liever dat je het meldt dan dat iemand er niks van zegt ;)

xhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-15 21:19

Dorine92 schreef:
Cinnepin schreef:
Wat een gaaf paardje!

Dat valt wel mee volgens mij.. paardje loopt gewoon wat over buitenschouder weg. Hij zwaait een beetje uit de bocht zegmaar. Begrenzen met buitenteugel ipv terugsturen met binnenteugel zou kunnen helpen, en dan is het probleem van je handhouding ook opgelost.
Dus niet binnenhand omlaag en sturen, maar wat meer gewicht op de buitenteugel evt ook nog met buitenbeen begrenzen

Heel erg bedankt voor de tip ga het zeker proberen de volgende keer als ik weer ga rijden en hij zo mega sterk is! *D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 23:14

Niks onaardig bedoeld, maar ik begrijp niet helemaal hoe je jier de B mee uitgereden bent. Als je op deze manier L1 gaat starten, strand je onmiddellijk.

Hij moet veel meer gaan nageven en door het lijf komen. De spanning straald er vanaf. Contactteugel moet hij gaan leren accepteren. Overleg hierover hoe je dat kan doen met je instructiese. Ik kan je wel een heel technisch verhaal typen, maar dan is het niet uit te leggen.

Train rustig verder voordat je L1 gaat starten. Heel veel succes, de potentie is er zeker!

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 23:30

Je hebt inderdaad nog heel veel werk aan de winkel, goed dat je nog even in de B blijft, want zo ga je het echt niet halen in de L. Zelfkennis is een mooie eigenschap en een stap in de goede richting, nog veel succes! ;)

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 08:08

Heej wat een leuk paardje heb je daar :) ik ga wel mee met bovenstaande en wat mij ook opmerkt is dat je misschien je zadeltje eens moet nakijken, niet voor je paardje maar voor jou. Je komt namelijk op sommige foto's met je knie over je zweetblad.
Super dat je nog even in de B blijft. Veel plezier met je mooie paardje :)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 09:34

Daarom vind ik het goed dat ts nog even lekker in de b blijft! Lekker oefenen en komt het vanzelf wel :j

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 09:45

Heey Lamee jij ook hier :D zag je in uitgelicht. Knappe Akyro <3

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 09:50

Ik ga mee met wat hierboven gezegd is, hij loopt op het moment niet nagevelijk, en erg gespannen. Maar daar kan je trainer je vast en zeker mee helpen :j ik vind jullie een leuke combinatie verder, lekker blijven trainen en dan gaat het zeker goedkomen in de L wanneer jullie daar klaar voor zijn! :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 10:07

leuke haflinger maar idd nog lang niet L waardig en als ik de fotos zie vind ik winstpunten in de B rijden ook al een prestatie!
lekker blijven oefenen en het komt vast goed :)

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 10:13

Tip voor mok; als je de mogelijkheid hebt om naar het strand te gaan, door het water of door de vennetjes stappen!

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 12:00

Inderdaad lekker blijven oefenen in de B. Komt vast wel goed!,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 12:23

Bekende locatie!

Lekker blijven oefenen en in de b kilometers maken, is nu nog niet echt l-klaar maar met goede begeleiding komt dat vast. En neem aan je nog bij de ponys start?

xhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-15 13:19

Peelie schreef:
Niks onaardig bedoeld, maar ik begrijp niet helemaal hoe je jier de B mee uitgereden bent. Als je op deze manier L1 gaat starten, strand je onmiddellijk.

Hij moet veel meer gaan nageven en door het lijf komen. De spanning straald er vanaf. Contactteugel moet hij gaan leren accepteren. Overleg hierover hoe je dat kan doen met je instructiese. Ik kan je wel een heel technisch verhaal typen, maar dan is het niet uit te leggen.

Train rustig verder voordat je L1 gaat starten. Heel veel succes, de potentie is er zeker!

Dankje voor de tips *D

xhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-15 13:20

haike schreef:
Bekende locatie!

Lekker blijven oefenen en in de b kilometers maken, is nu nog niet echt l-klaar maar met goede begeleiding komt dat vast. En neem aan je nog bij de ponys start?

Ga ik zeker doen :) Ja ik start nog tussen de pony's ben namelijk 15 jaar :D

xhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-15 13:22

Alja schreef:
leuke haflinger maar idd nog lang niet L waardig en als ik de fotos zie vind ik winstpunten in de B rijden ook al een prestatie!
lekker blijven oefenen en het komt vast goed :)

Heb er ook al het vertrouwen in *\o/*

elise030

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 13:50

Doe nooit iets met mn bokt, maar toch even een kijkje nemen. Lamee jij en Akyro zijn echte toppers trots op julliee *\o/* En wat een prachtige foto's weer! ♥♥♥
En qua tips...ja beetje wat ze hierboven zeiden ook al kan je dat niet alleen van een paar foto's zien. Op een filmpje op instagram liep hij wel super :) ♥ Maar goed idee om in de b te blijven nog even.
Jullie gaan vast nog ver komen! Toppers! ♥ *\%/*

janneke798

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 15:36

uitgelicht, jawel <<)

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 16:14

Als ik de foto's zie dan snap ik niet hoe je winstpunten in de b hebt kunnen rijden. Vind het super goed van je dat je gewoon lekker doortraint en niet meteen L start, respect daarvoor.
veel plezier verder samen!

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 19:15

Loes hierboven zegt exact wat ik dacht.

Leuk dat je nog in de B blijft, lekker blijven verderwerken en dan komt die L ooit wel eens

Snippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 19:30

Tja, eigenlijk alles wat hierboven is gezegd...
Enne, keep smiling he, ook tijdens je proef *D

Heleenxpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 19:31

Wat leuk om die lieve Akyro weer eens op bokt te zien :D Ik vind die laatste foto echt heel leuk! Hij kijkt er zo vrolijk :)