Maanden geleden heb ik een vakantie geboekt.
Ik had er super veel zin in, maar nu vertrek ik dit weekend, en heb ik echt geen zin meer.
En dit komt door de paarden.
Ik vind het toch zoveel moeilijker dan gedacht om ze los te laten.
Ze lopen 24/7 buiten, krijgen water, hebben eten en beweging, en er is toezicht. Dus je zal denken ze komen niets te kort, en vinden het vast wel fijn om 2 weken niets te hoeven doen.
Zo dacht ik ook, maanden geleden, maar nu....
Het liefst wil ik mijn vakantie annuleren
Ik ben zo bang dat er iets gebeurd met ze. Koliek, hoef bevangen een grote wond etc.
Tuurlijk is er toezicht, maar niemand kent ze beter dan ik.
Ik kan toch niet de enige paardenbezitter zijn die dit heeft? Hoe lossen jullie dit op?
Dus ik begrijp het helemaal. Maar ik denk dat jij en ik stiekem zelf ook wel weten dat het irrationeel is. Als je hebt gezorgd voor goede oppas en goed toezicht tijdens jouw vakantie, is er niks aan de hand. Gewoon gaan en proberen je niet druk te maken. Je kunt eventueel regelen dat je oppas je bijvoorbeeld dagelijks even een appje stuurt hoe het gaat met ze.
. Hij vindt het prima als ik zijn manen kam en hem aan het werk zet hoor, maar uiteindelijk zijn eten, weidegang en spelen met zijn vriendjes de dingen waar hij écht in op gaat. Al die dingen kan hij gewoon blijven doen wanneer ik weg ben.
?". Proberen vast te houden aan andere keren waarop ze zich ook prima gered hebben, misschien dat dat helpt.

)
Hoe ik dit oplos? Ik vraag en stalgenoot wat meer op mijn pony te letten en hem wat extra aandacht te geven. Verder accepteer ik het maar gewoon en ga ik gewoon van mijn vakantie genieten
.